Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Fido
Intervet pretendeert een vac. weil te hebben wat voorkomt dat deze bacteriën worden uitgescheiden.

stenotypende postduif Edith ;)

Ps Erwin gaat zo je artikelen lezen Dorothea
Door Lizzy
Fido schreef: Intervet pretendeert een vac. weil te hebben wat voorkomt dat deze bacteriën worden uitgescheiden.

stenotypende postduif Edith ;)

Ps Erwin gaat zo je artikelen lezen Dorothea
Ja, dat stond mij ook vaag bij maar met wat ik nu gelezen heb en gezocht heb? Geloof ik er geen zak van. Die hele enting is volgens mij 1 grote aanfluiting. Werkt maar tegen 2 bacterieen, waarvan 1 al 20 jaar niet meer gezien is in NL en BE. Daarnaast werkt de enting 1 jaar maar staat er in de bijsluiter dat ie misschien toch minder lang werkt. En zojuist vond ik op http://www.leptospirosis.org dat het vaccin maximaal 75% effectief is. Nou, poeh ::)
Door Lefki&Amy
Schiet mij maar lek; voorkomen dat de bacterie wordt uitgescheiden??
Ofwel; ervoor zorgen dat ie lekker binnen blijft?

Eruit met die troep, zou ik zeggen!

Waarom kan die bacil niet 'gewoon' gedood worden??  ::)
Door Fido
Lizzy schreef: Ja, dat stond mij ook vaag bij maar met wat ik nu gelezen heb en gezocht heb? Geloof ik er geen zak van. Die hele enting is volgens mij 1 grote aanfluiting. Werkt maar tegen 2 bacterieen, waarvan 1 al 20 jaar niet meer gezien is in NL en BE. Daarnaast werkt de enting 1 jaar maar staat er in de bijsluiter dat ie misschien toch minder lang werkt. En zojuist vond ik op http://www.leptospirosis.org dat het vaccin maximaal 75% effectief is. Nou, poeh ::)
Dussss niet alles geloven wat er verteld wordt  ;)
Daarom zei Erwin al, pretendeert. En er kwam nog meer uit op links (ik lag in bed met de laptop op rechts ;)) over heel veel soorten lepto's en nog wat dingen wat ik niet begreep.

Afijn ik ga vanmiddag maar wat meer doorvragen als we heel ontspannen gaan wandelen in Otterloo (gps route is al opgeladen).
Door Fido
henneke schreef: dus het gaat er op lijken dat we voor de kat zijn k*t enten tegen weil of niet ?
Ik begreep uit het orakelgebrabbel van links van nee en toch ook ja. Daarom ga ik vanmiddag even doorvragen. IK wil nu ook het naadje van de kous weten  :)
Door Lizzy
henneke schreef: dus het gaat er op lijken dat we voor de kat zijn k*t enten tegen weil of niet ?
Nou, dat durf ik niet helemaal te zeggen. Want je vaccineert dus tegen 2 bacterieen uit de Lepto groep. En 1 daarvan is de bacterie die de ziekte van Weil veroorzaakt. En wat ik begrijp is deze bacterie wel een van de dodelijkste. En met de enting is je hond dus wel beschermt tegen deze listige vorm. Tenminste.... Dat hoop je. Soort van 75% kans. En als jouw hond net in die 25% categorie valt..... Tja, dan heb je dus pech. Maar dat weet je dus niet. Ja, pas als je hond de ziekte van Weil oploopt :-X
Laatst gewijzigd door Lizzy op wo 05 mei 2010, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door pike
Ik duim hier ook nog steeds verder voor Linga! :-*
Hoe naar ook maar het begint ook wel zeer interessant te worden en ik ben wel heel erg benieuwd naar wat hier allemaal uit komt. En ik wil ook graag even kwijt dat ik het enorm geweldig vind dat er dierenartsen zijn als Dorothea en Erwin die zich zo in een zaak verdiepen.  Zó super!
nooit geweten dat die lepto's zo divers zijn en zoveel kanten hebben, wat zijn er toch veel akelige "beestjes" in deze wereld  :(.

ik hoop zo dat Linga heel gauw er doorheen komt en haar nierwaardes beter worden of het liefst zelfs herstellen, ook hier wordt dagelijks aan jullie gedacht en  mee geduimd, zo'n jonge hond en bij zulke fantastische baasjes......... sterkte !!
Door Hitam
Volgens mij is het zo dat als ze al drager zijn, een enting niets doet tegen uitscheiding via de urine maar bij een nieuwe besmetting voorkomt het dat wel. Dat is in elk geval wat Intervet roept over de Nobivac enting.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door