stenotypende postduif Edith

Ps Erwin gaat zo je artikelen lezen Dorothea
Moderator: Lizzy
Fido schreef: Intervet pretendeert een vac. weil te hebben wat voorkomt dat deze bacteriën worden uitgescheiden.Ja, dat stond mij ook vaag bij maar met wat ik nu gelezen heb en gezocht heb? Geloof ik er geen zak van. Die hele enting is volgens mij 1 grote aanfluiting. Werkt maar tegen 2 bacterieen, waarvan 1 al 20 jaar niet meer gezien is in NL en BE. Daarnaast werkt de enting 1 jaar maar staat er in de bijsluiter dat ie misschien toch minder lang werkt. En zojuist vond ik op http://www.leptospirosis.org dat het vaccin maximaal 75% effectief is. Nou, poeh
stenotypende postduif Edith
Ps Erwin gaat zo je artikelen lezen Dorothea
Lizzy schreef: Ja, dat stond mij ook vaag bij maar met wat ik nu gelezen heb en gezocht heb? Geloof ik er geen zak van. Die hele enting is volgens mij 1 grote aanfluiting. Werkt maar tegen 2 bacterieen, waarvan 1 al 20 jaar niet meer gezien is in NL en BE. Daarnaast werkt de enting 1 jaar maar staat er in de bijsluiter dat ie misschien toch minder lang werkt. En zojuist vond ik op http://www.leptospirosis.org dat het vaccin maximaal 75% effectief is. Nou, poehDussss niet alles geloven wat er verteld wordt![]()
henneke schreef: dus het gaat er op lijken dat we voor de kat zijn k*t enten tegen weil of niet ?Ik begreep uit het orakelgebrabbel van links van nee en toch ook ja. Daarom ga ik vanmiddag even doorvragen. IK wil nu ook het naadje van de kous weten
henneke schreef: dus het gaat er op lijken dat we voor de kat zijn k*t enten tegen weil of niet ?Nou, dat durf ik niet helemaal te zeggen. Want je vaccineert dus tegen 2 bacterieen uit de Lepto groep. En 1 daarvan is de bacterie die de ziekte van Weil veroorzaakt. En wat ik begrijp is deze bacterie wel een van de dodelijkste. En met de enting is je hond dus wel beschermt tegen deze listige vorm. Tenminste.... Dat hoop je. Soort van 75% kans. En als jouw hond net in die 25% categorie valt..... Tja, dan heb je dus pech. Maar dat weet je dus niet. Ja, pas als je hond de ziekte van Weil oploopt