Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tieneke
Wat een geweldig nieuws! :D
Nu nog de juiste medicijnen natuurlijk,hopelijk knapt Whoofer nu heel snel op zodat zij niet meer kotst.
Jullie dag kan natuurlijk niet meer kapot ;)
Geef Whoofer nog maar eens een lekkere dikke :-*
Door lekker kort
Wat fijn voor jullie, er zal alwel een hele last van jullie schouders gevallen zijn, en dan maar prednisolon kunnen ze toch heel oud mee worden.

:-*Fritz.
Door Truus
Wat een grote opluchting, pffffff, geweldig goed nieuws en ik ben ZO blij voor Woofer en jullie!
Gefeliciteerd en met de prednison komt het vast en zeker goed.
En een knuffel voor de beroemde Woofer, die moest eens weten...meer dan 27 pagina's en een stel met zere duimen en opgebrande kaarsjes ;) :D
Groetjes Truus.
Door Lizzy
Jaaaa, er is echt een zware stoeptegel van onze schouders afgevallen! We zijn zo blij en opgelucht. Hoewel we nu natuurlijk moeten gaan knokken tegen deze auto-immuunziekte....

En inderdaad hoor Truus, Whoofer zou eens moeten weten! Dat er ontzettend veel mensen voor haar geduimd hebben en kaarsjes hebben gebrand. Als ze het zou beseffen, dan weet ik 1000% zeker dat zij net zo dankbaar is voor al jullie lieve, troostende en meelevende woorden en jullie duimen en kaarsjes als Leo en ik! Want ik moet zeggen, dat is toch wel ontzettend ontroerend hoor, hoe jullie hebben meegeleefd. Ik kan niet goed uitleggen wat dat heeft betekent voor ons, maar iedere keer als we zagen dat er een berichtje bij was gekomen en we deze gingen lezen, dan kregen we daar een heel warm en fijn gevoel van. Jullie zijn echt toppers!!!

Verlopig voelt Whoof zich nog steeds uien.... En ik weet nu ook 100% zeker dat stress de zaak absoluut verergert (zoals ik eigenlijk al wist). Zojuist had ik haar uitgelaten en heb haar 20 minuten alleen gelaten om boodschappen te gaan doen. Blijkbaar moest zij toch weer ineens piesen, kon natuurlijk niet naar buiten, raakt overstuurt, piest in huis, raakt nog verder over stuur en toen kwam ik al weer thuis. Met haar staart laag klapperend kwam zij aangelopen en ik zag direct dat zij misselijk en nerveus was. Dus we lopen samen naar de tuindeur. Ik zie onderweg naar de tuin dus een plas in de kamer liggen. In de tuin heeft ze haar hele maag eruit staan kotsen (met zoveel kracht gaat dit gepaard!). Ik heb haar buik gemasseerd, haar zachtjes toegesproken, ben de pies op gaan ruimen, heb haar geknuffeld en gekroeld en toen ging ze weer liggen slapen....

Zij is natuurlijk 2 maal terug naar het asiel gebracht omdat zij onzindelijk zou zijn. Ik denk toch dat zij slechte ervaringen heeft met in huis plassen + erg op haar sodemieter krijgen. Dus nu had zij veel stress en ik weet gewoon zeker dat dit (stress) het kotsen stimuleert. Ik heb haar wederom verteld dat zij hier in huis mag plassen en zij daar niet van over haar toeren moet raken, maar ik geloof dat ze dat niet begrijpt.... Zo triest... Het is niet altijd leuk, een hond met een verleden....

Maar goed, de prednison zal binnen nu en enkele dagen moeten werken. Tevens stuurt Dr Mandigers nog een ander middel tegen misselijkheid naar onze DA.
Laatst gewijzigd door Lizzy op vr 16 jul 2004, 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Door crutz
Lizzy, is er misschien een mogelijkheid voor een hondenluikje zodat ze ten alle tijden de tuin in kan voor een plas, dat zou misschien een hoop stress bij haar wegnemen.......................en als stress t idd verergert (waar t wel naar klinkt) is ze zo al een hoop stress kwijt
Door gonny
Wat een opluchting!! :D gefeliciteerd!! :D en nu snel opknappen hé whoofer!!! ;) een hondenluik zou idd ideaal zijn, wij hebben er ook één. een groot kattenluik zeg maar, het is nu bij ons konstant dicht ivm de katten, want die mogen niet naar buiten, maar het (was) is ideaal!!!
Door Femke
Lizzy schreef: Ik heb haar wederom verteld dat zij hier in huis mag plassen en zij daar niet van over haar toeren moet raken, maar ik geloof dat ze dat niet begrijpt.... Zo triest...
:-*:-*:-*:-*:-*:-*:-*:-*
Door Eidos
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!! Wat een supernieuws !!!!! ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ben de hele dag zenuwachtig geweest, en heb heel veel aan jullie gedacht... Met mn ogen dicht opende ik deze topic... stiekum door een klein spleetje gekeken wat het nieuws was ;), en met tranen in mn ogen van blijdschap zit ik dit nu te typen ;D..

Lizzy en Leo ik ben echt superblij voor jullie en voor woofer, want zoals het er nu uitziet zal ze zich snel een heel stuk beter gaan voelen :D.

Dikke knuffels voor jullie en woofer :-*
Laatst gewijzigd door Eidos op vr 16 jul 2004, 18:21, 1 keer totaal gewijzigd.
he wat een opluchting zeg, ;D
ik ben erg blij voor jullie,
ik zag dat er nieuws was en dacht hopelijk is het geen slecht nieuw,

maar t is geweldig,
wat moeten jullie blij zijn,
hopelijk is vind die da ook nog andere medicijnen die helpen tegen t spugen en misselijkheid,
dan zou het helemaal geweldig zijn.

en wat vervelend dat whoofer zich zo schuldig voelt,
zeker omdat het niet met opzet gaat.
Door Lizzy
Mjah..... ik vrees dat ik jullie een beetje moet teleurstellen. We komen net van de weekenddierenarts vandaan. Het gaat kl*te met Whoofer..... Ze lag vandaag diverse keren te bibberen en naar mijn mening doet ze dit omdat ze pijn heeft (ik herken dit van de momenten dat zij ernstige rugpijn had). Ze heeft ook wat koorts/verhoging. Ze wilde gisteren en vandaag ook niet eten en ze spuugt aan de lopende band....

Dus, DA gebeld, geen dienst, weekend DA. Deze heeft haar buik onderzocht (ik dacht dat er misschien met het leverbiopt is misgegaan), rug onderzocht en zoals wij al weten zei deze DA dat deze honden snoeihard voor zichzelf zijn en niet laten merken waar ze pijn hebben. Pijnstillers meegekregen die we moeten injecteren om maag/darmkanaal te ontzien en injecteerbare prednison meegekregen. Want, sommige honden worden misselijk van prednison en krijgen er maagklachten van.... Dus, deze injecteerbare prednison zou de maag moeten ontzien.

Hij schetste wel een behoorlijk slecht scenario voor ons. Er zijn honden die niet op medicatie reageren (bij deze auto-immuunziekte) en er zijn ook honden waarbij de ontstekingsreactie voort blijft schrijden. In dat geval is het alsnog einde oefening.... :'(.

Dus, Leo en ik zijn totaal in mineurstemming. En we hopen en bidden dat Whoofer niet aan het bovenstaande scenario voldoet. We hopen dan maar dat ze nu pijn heeft en deze door de pijnstillers wel over gaat. En dat zij dan weer eetlust krijgt. En een beetje opknapt en eens stopt met dat onophoudelijk spugen....

Pfff mensen, we zijn echt een beetje moedeloos. We gaan even wat eten en vooral wat wijn drinken....
Laatst gewijzigd door Lizzy op za 17 jul 2004, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door