Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Ik hoop zo dat Erwin wat voor Beau/jullie kan betekenen! We blijven keihard meeduimen! Het moet heel moeilijk voor je zijn, om Beau elke dag zo te zien..... :-*
Door spreeuwtje
hier ook aandacht voor jou en beau..
en leef ontzettend mee.. ook al schrijf ik niet vaak..
ik heb respect voor je geknok.. (en ook voor het knokken van beau)..
:bigarmhug:
Ik durf het bijna niet hardop uit te spreken, maar we zijn voorzichtig blij. Gisteravond hebben we met open mond naar Beau zitten kijken. Even uitleggen: Beau zijn favoriete speelgoed is een 4-knoops flosstouw, al zijn hele leven lang. Die wordt dan door ons weggegooid, waarna Beau hem op gaat halen, af en toe druk "dood schuddend". Dat "dood schudden" heeft hij sinds half december niet meer gedaan, logisch natuurlijk als je last hebt van je nek. Af en toe kwam hij 's avonds wel met zijn flosstouw aanlopen, maar als we hem dan een stukje weggooiden, pakte hij hem op, liet hem vallen en ging al snel met een diepe zucht weer op zijn kussen liggen. Als er visite was, wilde hij het nog weleens wat langer volhouden, maar schudden met zijn touw: nee, dat lukte echt niet. Arno was gisteravond onverwacht thuis (afspraak ging niet door), dus Beautje helemaal blij zijn flosstouw op geduikeld. Dus Arno gooit hem weg en wat zien we vanuit onze ooghoeken: een blije Beau die (nog wel voorzichtig) wat heen en weer staat te schudden met zijn flosstouw. Daarna stond hij weer ouderwets te blaffen/piepen toen baasje zijn flosstouw niet snel genoeg opraapte. Nou moeten we natuurlijk nog voorzichtig met hem zijn, dus na 5 minuten heb ik het flosstouw opgeruimd (wilde hem niet meteen weer zijn pleziertje afpakken). Maar je wilt niet weten hoe blij wij gisteravond waren!

Nog iets opvallends: als je bij Beau net onder zijn borst kriebelt als hij ligt, begint hij met zijn achterpoot te trappelen, een reflex. Gisteravond was ik hem aan het knuffelen vóór ik naar bed ging, en begon hij met zijn achterpoot te trappelen. Meteen dacht ik: dit heeft hij ook heel lang niet gedaan.

Verder is hij de afgelopen dagen enorm aan het ontgiften: zijn drollen zien er net zo uit als toen we net op vers over waren: slijmlagen, alle kleuren van de regenboog. Vanmorgen weer een keurige harde BARF-keutel (ook dat was lang geleden). Gistermiddag is hij weer mee wezen wandelen, lekker op het gemakje anderhalf uur door de polder gestruind.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door