Moderator: Lizzy
Anna Penta schreef:hahaha en krijg je als antwoord schrijfster
Dankje Sylvia. Ik heb Pat net gemaild en gevraagd naar haar beroep.
sylvia schreef:ja haha zal je zien
hahaha en krijg je als antwoord schrijfster![]()
sylvia schreef:Ze is misschien nog steeds schrijfster,maar ze had ook die nutrition bussines, maar die heeft ze verkocht en is nu retired.
hahaha en krijg je als antwoord schrijfster![]()
Anna Penta schreef:Ik denk dat in de boeken van Donath wel staat dat rauw vlees (heb ik het dus niet over botten) goed is voor de tanden. Maar, daar praat hij wel over grote stukken vlees. Ik denk alleen dat wat jij zoekt moeilijk te vinden is. Want, op zich is versvlees niet de beste manier om het gebit schoon te houden. Dat is versvlees in combi met af en toe een bot of karkas.
En dit is ook een goeie, niet alleen over gebitsproblemen maar wellicht over nog andere dingen die ik nodig ga hebben. Dank!
En ja, er zijn zeker triljoenen sites over dit onderwerp maar toch kan blijken dat je net niet dat vindt waar je naar op zoek bent. In mijn geval dus: wat is de invloed van versvlees op het gebit? Je vindt wel van alles over het effect van rauwe botten. Natuurlijk is er vast wel wat te vinden maar daar kunnen heel wat uurtjes zoeken aan vooraf gaan.
En wat mij helemaal het mooist lijkt is om een site te vinden van een niet-barfer die versvlees noemt als beste manier om het gebit schoon te houden. Ik heb er één (Nederlandstalig) gevonden maar helaas wordt de bewering niet onderbouwd. Toch heel bijzonder want nergens wordt er verder ook maar iets over barf of zo gezegd.
Anna Penta schreef: Wat raad jij brokkenhonden dan aan voor kauwmateriaal Lizzy? Toch gewoon harde rauwe botten van de slager of zo'n gerookt ding uit de dierenwinkel? En ze dan afpakken voordat de kiezen te veel gaan slijten?Harde rauwe botten vind ik absoluut niet aan te raden. Hier slijt het gebit van. Sommige honden willen hier toch stukken vanaf bijten en de fanatiekelingen kunnen hiervan dus een giga-verstopping oplopen.
Lizzy schreef: Ik geloof overigens dat verhaal van Pat maar gedeeltelijk. Ik betwijfel of een gebit helemaal schoon wordt van alleen het geven van versvlees. Het vlees is veel te kort in de mond om aldaar een verzurend effect op de tanden en kiezen los te laten waardoor eventueel tandplak verwijderd/opgelost kan worden.mmm zit ook wat in. Heb er even over nagedacht. Maar het stukje dat ik op zou willen nemen (tot ik word overtuigd van het tegendeel
Een vies gebit wordt pas schoon met botten (of onder narcose bij de dierenarts). Een schoon gebit onderhoud je het beste met rauwe/verse voeding (en af en toe een bot).