Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Nou ik heb net mijn vriendin gebeld en hij voelt zich nog niet top (Dorit zei inderdaad dat dit mogelijk was, en ik ken het zelf ook wel van behalndelingen van een osteopaat). Hij is wel even uit de bench geweest en rekte zich een paar keer uit, maar het liefst ligt hij toch wel in de bench. :'( :'( :'(

En Helen, ze liet me tijdens de behandeling ook uiteraard wel zien wat ze deed, heel goed zelfs, maar omdat je als leek niets kunt zien over de stand van de wervels lichtte ze het later dmv die tekeningen toe.

Ik ga nu nog ff naar hem toe voordat ik moet werken.

Toen ik gisteravond in bed lag te piekeren en te piekeren baalde ik gewoon dat ik niet bij mijn vriendin was blijven slapen, op een matrasje bij de bench...... :-\ :-\ :-\ DOM VAN MIJ HE
Goh Femke, dat de hond zon probleem had. Maar hopen maar dat het nu gauw goed komt.
Even een tip i.p.v. sokjes met rubber handschoenen, lijkt me voor de hond ook niet zo gezellig en nogal broeierig, maar er bestaat spul, weet niet of je het creme, zalf of gel moet noemen, dat kun je onder de voetzooltjes smeren waardoor ze plakkeriger worden en de hond minder snel uitglijdt.
Denk niet dat het zo op voorraad ligt in een dsz, maar bestellen kunnen ze het vast wel.
gr.
Nicolette
He bah Femke, vervelend is het he, om je hond zo te zien :( :(... Kan het niet zo zijn dat de klachten eerst verergeren voordat ze beter worden, of dat hij gewoon enorme spierpijn van al dat geduw en getrek heeft??? Geef hem een zoen :-*
Femke schreef: Nou ik heb net mijn vriendin gebeld en hij voelt zich nog niet top (Dorit zei inderdaad dat dit mogelijk was, en ik ken het zelf ook wel van behalndelingen van een osteopaat). Hij is wel even uit de bench geweest en rekte zich een paar keer uit, maar het liefst ligt hij toch wel in de bench. :'( :'( :'(

En Helen, ze liet me tijdens de behandeling ook uiteraard wel zien wat ze deed, heel goed zelfs, maar omdat je als leek niets kunt zien over de stand van de wervels lichtte ze het later dmv die tekeningen toe.

Ik ga nu nog ff naar hem toe voordat ik moet werken.

Toen ik gisteravond in bed lag te piekeren en te piekeren baalde ik gewoon dat ik niet bij mijn vriendin was blijven slapen, op een matrasje bij de bench...... :-\ :-\ :-\ DOM VAN MIJ HE
Sterkte Femke!!! Oh ze liet het wel tijdens de behandeling zien. Dat scheelt. Ik vind dat soort dingen altijd heel eng. Maar jij waarschijnlijk ook ;)

groetjes Helen
Hoi Femke, het schijnt inderdaad normaal te zijn dat honden zich niet lekker voelen na zo'n behandeling... Ze hebben dan gewoon pijn in hun hele donder. En dan die treinreis... getverdemme Femke, dat vind ik zo kl*te om te lezen, dat jullie af hebben moeten zien en dat Sunday het zo koud had enzo.... Nou meis, gelukkig heeft hij het nu weer warm! Enne, je hebt dus dikke kans dat, wanneer hij zich beter voelt, hij heel heel andere hond zal zijn! Het kan inderdaad best dat hij gewoon pijn heeft gehad, al die tijd....

Met onze Whoofer hebben we trouwens een soort gelijk probleem. Ze mag niet uitglijden, ze mag geen traplopen, etc. etc. Wij hebben bij de Kwantum een paar stukken "loper" (vloerbedekking) gekocht. Dat was iets van 5 euro de strekkende meter (goedkoper konden we niet vinden). Ziet er NIET UIT maar Whoofer kan nu niet meer uitglijden!

Kun je Sunday niet naar boven laten tillen door iemand? Of is hij te zwaar?

Sterkte!!! En groetjes, Liz
Hoi Femke, wat een ellende. Ik snap heel goed dat je je beroerd voelt over Sunday en dat je niet bij hem kan zijn, net nu hij het zo moeilijk heeft. Het gaat wel weer over. Hij heeft nu gigantische spierpijn.
Toch een teken dat het flink verkeerd zat bij hem.

Kleden op de grond, net als Lizzy zegt. Werkt vaak goed op een gladde vloer. En heb je iets pijnstillends in huis voor hem? Mag volgens mij ook best. Voor een paar dagen, tot hij zich weer wat lekkerder voelt.
oebaya schreef: Goh Femke, dat de hond zon probleem had. Maar hopen maar dat het nu gauw goed komt.
Even een tip i.p.v. sokjes met rubber handschoenen, lijkt me voor de hond ook niet zo gezellig en nogal broeierig, maar er bestaat spul, weet niet of je het creme, zalf of gel moet noemen, dat kun je onder de voetzooltjes smeren waardoor ze plakkeriger worden en de hond minder snel uitglijdt.
Denk niet dat het zo op voorraad ligt in een dsz, maar bestellen kunnen ze het vast wel.
gr.
Nicolette
Dat spul heet paw wax. Ze hebben het vaak bij winkels waar ze trimbenodigdheden verkopen. Vaak kun je het dan ook per postorder bestellen.

Sterkte hoor, met Sunday!
Laatst gewijzigd door Sonja op wo 28 jan 2004, 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien kan je hem in een grote doek naar boven begleiden, mijn ouders hebben dat ook met hun middelgrote hond gedaan toen hij even geen trappen mocht lopen.

Het gaat als volgt:
Je neemt een grote doek (pareo o.i.d.) en doet hem onder de hele romp van je hond door als een soort hangmat zodat alleen zijn pootjes vrij zijn en dan houd je de doek aan de bovenkant vast en begeleid je hem de trap op, zodat zijn lijf grotendeels ondersteund wordt, maar hij zelf met zijn pootjes een beetje mee kan lopen.
Snap je het nog?
Dan hoef jij niet zijn hele gewicht te dragen en hij ook niet.

Ik weet niet of dat mag van Dorit?
Maar misschien heb je er wat aan evt. voor als het wat beter gaat, maar je nog voorzichtig moet zijn?
Dank je voor jullie liever reacties allemaal... :-* :-* :-* Ik ben nu even vanuit mijn werk naar Astrid haar huis gegaan om te zien hoe het met hem was. Nou hij begroette me voor zijn doen hartstikke rustig, en ging eigenlijk meteen weer terug in de bench. Het lijkt wel of hij doodmoe is....

Ik kan Sunday in principe wel zelf tillen (hij weegt 21 kilo, nee nu iets zwaarder maar hij mocht niet lichter van Dorit terwijl ik hem toch aan de flinke kant vind) maar niet wekenlang een paar x per dag, vandaar dat ik ervoor gekozen heb om hem hier te laten. Nadeel is wel dat hij hier overdag alleen is, hij kan er goed tegen hoor, maar ik vind het gewoon vervelend voor hem.

Ik denk dat ik hem een week of 2, 3 laat en hem dan meeneem naar huis, dan eerst nog een tijdje til.

Ik vraag me af of het probleem met de gladde vloer het uitglijden is? Want hij loopt hier altijd wel rustig en voorzichtig omdat hij al weet dat de vloer glad is. Daarnaast laten we hem pas uit de bench als zijn enthousiasme van het thuiskomen over is (begroeten hem door de open deur van de bench)

Ik wil Dorit vanavond nog even bellen omdat het me niet helemaal duidelijk is of hij nou wel of niet mocht trekken in het tuig als hij buiten is. Want...ik moest met hem 1 keer per dag een heuvel op en hem dan flink laten 'werken', mag hij dan gewoon tijdens de wandeling niet trekken? Sunday is niet gewend om aan de riem uitgelaten te worden dus óf het is 'vrij' of het is volgen aan de knie, en da's ook niet helemaal de bedoeling van het uitlaten.
Lizzy schreef: Hoi Femke, het schijnt inderdaad normaal te zijn dat honden zich niet lekker voelen na zo'n behandeling... Ze hebben dan gewoon pijn in hun hele donder.
Ik hoop niet dat het net zo'n erge napijn is als ik had van een behandeling bij de osteopaat, dat was écht niet leuk meer.....
En dan die treinreis... getverdemme Femke, dat vind ik zo kl*te om te lezen, dat jullie af hebben moeten zien en dat Sunday het zo koud had enzo....
Ja ik heb helaas geen auto, maar ik wil toch zien of ik het de volgende keer anders kan regelen. Ik hoef dan in ieder geval niet in de spits terug dat scheelt al een hoop. En ik neem een dekentje mee want hij was zo koud... En misschien wel een pijnstiller....
Hoe oud is Sunday eigenlijk, Femke? En hoe lang mag hij geen trap lopen? Wat lijkt me dat naar, om je hond twee, drie weken verplicht uit logeren te sturen...Ik hoop voor je dat je hem met een constructie wel de trap op mag tillen...

groetjes Helen
hoi femke
wat vervelend allemaal zeker die treinreis
maar goed je weet nu dat hij iets mankeerde en dat er iets aangedaan is
en bij je vriendin is hij in goede handen
hij heeft behoorlijk wat spierpijn maar dat is normaal na zo behandeling
ik wens jullie veel beterschap en jouw veel sterkte
gr shiva
tjee Femke wat een narigheid ineens, en arme Sunday! ik hoop dat hij zich weer snel hersteld! er is hierboven al veel gezegd, dat zal ik niet gaan herhalen, ik zal eens kijken waar die anti-slip spray te koop is, ik heb het ook nodig voor Whoofer, je hoort van me!
Hoi Helen,

Sunday is nog maar 5 jaar....... :-\

Enne hij logeert bij mijn vriendin maar ze woont vlakbij mij, eigenlijk ben ik alleen ´s nachts thuis. Hij slaapt daar wel vaker, haar dochter vindt het fantastisch, alleen dan weet je dat het goed met hem gaat dus is het lang niet zo lastig als het nu is. Vind het wel moeilijk om hem daar te laten ´s avonds, maar vóór ik ´s ochtends naar mijn werk ga ga ik er weer heen. Maar het blijft toch iedere keer slikken :'( :'(

Hey die Leo,

Ik heb me suf gezocht naar die spray, kan via google en via webwinkels niets vinden. Maar.... ik heb een ander oplossing gevonden. Mijn vriendin had een soort van gaas met anti-slipwerking. Ze had het van haar vader gekegen voor onder de wasmachine. Nou heb ik daar reepjes van geknipt en ´s avonds maak ik die met een riempje om zijn (tot nu toe alleen voor-) pootjes.
Het ziet er schattig uit, zijn pootjes zijn net pakjes geworden. Zo kan hij toch lekker rond scharrelen zonder dat hij glijdt.

Maar........mocht je die spray nog vinden dan houd ik me ten zeerste aanbevolen (kan ik het zowiezo onder zijn pootjes doen als ik hem meeneem naar mijn vriendin) dus het komt altijd wel van pas.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door