Laura2004 schreef: Ik heb het super druk dus helemaal geen tijd gehad om een update te schrijven. Wel lief dat je er aan denktCompleet ruk zeg.![]()
Het gaat slechter dan ooit![]()
Nu gaat het goed omdat hij weer een shot prednison heeft gehad dus weer een blij en pijnvrije hond, maar zonder prednison is het echt verschrikkelijk![]()
Zodra ik wat meer tijd heb schrijf ik een wat uitgebreidere update, maar ik denk dat geen prednison voorlopig geen optie is en dat we wellicht moeten accepteren dat hij hierdoor een korter leven zal hebben maar in ieder geval zonder pijn..
We zijn druk bezig met een anti-stress therapie, aangezien hij echt last heeft van chronische stress omdat hij overloopt van allerlei emoties en we hopen dat dit uiteindelijk ook een positief effect zal hebben op zijn lichamelijke klachten.
Snap dat je prednison geeft. Ik denk dat stressmanagment sowieso wel goed is. Ik denk ook wel dat een hond met allergie en pijn en jeuk sowieso veel stress heeft van de ellende. En omdat ie veel stress heeft wordt het slechter met de huid, visieuze cirkel.

Ik zie dat hier ook gebeuren.
Huidleasis dat zijn, wondjes, of rode plekken?
En apoquel is dat nog steeds alleen via dermatoloog beschikbaar? ( anders ga ik eens een mailtje eraan wagen, kan nu niet met Maci langsgaan, maar zijn hele borst en hals zit onder en hij krabt zich een ongeluk)
@ Hope je gaf de apoquel toch niet regelmatig, alleen als het echt heel erg is toch?