Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Inge en Bono
Ik zou die 40 wel eens proberen, maar niet nu al. Eerst nog maar eens 30. Nelson is nu zoveel beter dan toen hij startte met cytopoint, wellicht geeft dat de cytopoint nog een 'zetje'.
Zou je dan nu de 40 geven en het geeft nog meer verbetering, kan dat mi komen door hoe hij nu in zijn vel zit, of door de verhoging. Maar dat weet je dan niet, en dan blijf je misschien 10mg meer geven 'voor niks'
Door Lizzy
Inge en Bono schreef:Ik zou die 40 wel eens proberen, maar niet nu al. Eerst nog maar eens 30. Nelson is nu zoveel beter dan toen hij startte met cytopoint, wellicht geeft dat de cytopoint nog een 'zetje'.
Zou je dan nu de 40 geven en het geeft nog meer verbetering, kan dat mi komen door hoe hij nu in zijn vel zit, of door de verhoging. Maar dat weet je dan niet, en dan blijf je misschien 10mg meer geven 'voor niks'
Ik zat dit vanmorgen ook wel te bedenken hoor en ik vind hier ook logica in zitten (ik kon het alleen niet goed onder woorden brengen). Kan altijd nog. Volgende keer misschien, die 40.
Door dinky89
Zelf denk ik dat ik eerst nog even zou kijken wat de norm is met 30. Oftewel werkt dat iedere keer 3 weken of geldt dat alleen de eerste keer. Dan heb je daarna een betere referentie wanneer je naar 40 overschakelt.
Door Hope
In Nederland wordt 1mg/kg lichaamsgewicht gegeven, in Amerika is dat 2 mg/kg. Het lijkt er dus op dat je het niet snel overdoseert.

Iedere 3 weken (misschien worden het er wel 4, het is echt nog niet nodig om weer te spuiten) 30mg spuiten is niet erg. Maar iedere 5 of 6 weken 40 mg spuiten zou op zich natuurlijk gewoon fijner zijn. Fijner voor onze portemonnee bedoel ik dan vooral.
30mg kost 117 euro, 40 mg 125 als ik het goed heb. Ik zou dus liever minder vaak die 125 uitgegeven ;)

Ik denk dat ik de 40 ga laten bestellen. De 30 is op voorraad maar de 40 niet, vandaar dat ik nu toch wel zo'n beetje moet gaan beslissen. Hij heeft op 30 geen hele rare allergische reacties gehad dus dat zal op 40 vast ook wel los lopen.
Soms reageren ze op een 2e of 3e injectie nog wat beter. Als het dus beter is volgende keer weten we niet of dat van de dosering is of omdat het lijf gewoon een tijdje nodig heeft om over te schakelen van apoquel naar cytopoint. Dat zouden we dan bijvoorbeeld over een half jaar nog eens kunnen privébericht, hem dan weer 30 geven en kijken wat er dan gebeurd.
Door Pauline
Anne in Zweden schreef:Ik denk dat je dat inderdaad alleen te weten komt door het een keer uit te proberen. Ja, het blijft een chemisch goedje, en minder is beter, maar als je dan vaker moet spuiten, heb je ook niets gewonnen. Doe de volgende keer dus eens 40 en hou in de gaten of er verschillen zijn - niet alleen in werkingsduur. Kijk ook of Nelson beter of minder goed reageert als hij 40 mg krijgt ingespoten (in de zin van: geven die 10 mg extra bijwerkingen als misselijkheid of gebrek aan eetlust oid). Eén keer proberen, dan ben je al stuk wijzer. In de wetenschap dat je de volgende keer gewoon weer 30 mg kunt geven, omdat dat in ieder geval een probleemloze dosis is.

Wel fijn hoor, dat het zo goed gaat!
Scheelt mij typen, helemaal mee eens.
Door Hope
Nou, na overleg met zijn arts in Eersel gaat hij vrijdag 30 krijgen.

In het artikel wat Lizzy hier deelde staat ook dat er 3 maanden nodig zijn om te kunnen zeggen wat het echt doet. Vaak moet je eerst apoquel nog afbouwen en het lijf overschakelen van het ene naar het andere middel. Dat afbouwen ging razendsnel, veel sneller dan beschreven. Maar toch weten we niet hoeveel het uitmaakt dat hij al die tijd apoquel heeft gehad en of cytopoint niet nog wat langer tijd nodig heeft om te laten zien wat het kan.

Verder zit hij ook echt op de grens.
Tot 30 Kiko krijgen ze 30 mg, vanaf 30 kilo 40. Hij weegt precies 30 kg dus hij valt er ook gewoon tussen. De Nederlandse richtlijn zegt dan dus de 30 mg geven.
Door Janie2
Cindy de Wolf schreef:Ik weet niet of je er nog wat aan hebt, en linksom of rechtsom heb je een recept nodig, nu zijn ze daar in Eersel niet zo moeilijk in...maar met de opkomende Brexit...https://www.viovet.co.uk/Cytopoint/c40548/ dit is dus 2*30mg.
Zelf bestel ik hier al tijden de previcox en metacam.
Stuur je dan eenmalig een recept van je Nederlandse dierenarts?
Door Cindy de Wolf
Janie2 schreef:Stuur je dan eenmalig een recept van je Nederlandse dierenarts?
In mijn geval schrijven ze een recept uit voor previcox 227mg 60 tabletten met 2 keer herhaling en 1 metacam 180ml met 2 keer herhaling. Deze recepten upload je in je account en dan keuren ze het goed (of af). En dat wordt dan in je account gezet. Ben je door je recepten heen zal je dus nieuwe moeten vragen en uploaden. Recept moet iig stempel en handtekening bevatten van een dierenarts en op briefpapier zijn en natuurlijk de reguliere gegevens moeten erop staan.

Maar goed voor hoe lang nog? Alles zal vallen en staan met de Brexit. Ik heb iig nog even snel maximaal besteld.
Door Cindy de Wolf
Janie2 schreef:Scheelt een hoop geld Cindy!
Ik kan me voorstellen dat niet iedere dierenarts dat wilt aangezien ze dan inkomsten mislopen.
Klopt. En ik ben me ook terdege bewust dat ze me goed gezind zijn. Aan de andere kant zullen we maar zeggen dat het een soort van verworven recht voor ons is. We hebben wel enkele tienduizenden euro's in de loop der jaren daar neergelegd.
Door Hope
Ik vind het ongelooflijk maar...

We gaan de nieuwe injectie die voor morgen op de agenda stond uitstellen.

Nelson heeft aan het begin van de week 2 dagen licht wat zitten krabben zo heel af en toe, maar daarna was het weer over. Hij is nu weer volledig jeukvrij en zijn arts in Eersel geeft aan dat we beter nog kunnen wachten om echt te kunnen zeggen hoe lang het werkt. En ja... Het is nu ook gewoon onzinnig, hij heeft geen jeuk. Niks, noppes, nada.

Hij is door de ragebol-fase heen en hij voelt zooooooooo heerlijk zacht aan! Het lijkt wel een puppy :smitten:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door