In Nederland wordt 1mg/kg lichaamsgewicht gegeven, in Amerika is dat 2 mg/kg. Het lijkt er dus op dat je het niet snel overdoseert.
Iedere 3 weken (misschien worden het er wel 4, het is echt nog niet nodig om weer te spuiten) 30mg spuiten is niet erg. Maar iedere 5 of 6 weken 40 mg spuiten zou op zich natuurlijk gewoon fijner zijn. Fijner voor onze portemonnee bedoel ik dan vooral.
30mg kost 117 euro, 40 mg 125 als ik het goed heb. Ik zou dus liever minder vaak die 125 uitgegeven
Ik denk dat ik de 40 ga laten bestellen. De 30 is op voorraad maar de 40 niet, vandaar dat ik nu toch wel zo'n beetje moet gaan beslissen. Hij heeft op 30 geen hele rare allergische reacties gehad dus dat zal op 40 vast ook wel los lopen.
Soms reageren ze op een 2e of 3e injectie nog wat beter. Als het dus beter is volgende keer weten we niet of dat van de dosering is of omdat het lijf gewoon een tijdje nodig heeft om over te schakelen van apoquel naar cytopoint. Dat zouden we dan bijvoorbeeld over een half jaar nog eens kunnen privébericht, hem dan weer 30 geven en kijken wat er dan gebeurd.