Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ik ben een kwartiertje terug uit Oisterwijk. Helaas: geen 2e injectie. Beide orthopeden hebben Beau bekeken en kwamen al snel tot de conclusie dat een 2e injectie geen zin heeft  :-\ De verbetering was van te korte duur en, belangrijker: de verslechtering daarna te groot om van een 2e injectie op dit moment enig resultaat te verwachten.

We hebben daarna de mogelijkheden besproken die nu nog open staan en hebben besloten voor een CT scan. Andere opties zijn een contrastfoto van de nek (omdat daar toch nog steeds te weinig verbetering in zit, maar wat niet de klachten in de achterhand kan verklaren) bij de kliniek zelf en eventueel, als er een hernia blijkt te zitten, meteen een operatie er achteraan. Nadeel daarvan is dat de boel maar van 1 kant bekeken kan worden. Andere optie is een MRI scan van het hele gebied van de hals tot aan de staart. Nadeel daarvan is, dat het hele gebeuren te lang zou duren, omdat steeds maar een gebied van een 20 cm bekeken kan worden, en ieder gebied duurt ca. 45 minuten. Vóór het hele gebied bekeken zou zijn, ben je dus een paar uur verder. De voorkeur van beide orthopeden ging daarom uit naar een CT scan van de hals tot aan de staart, zodat nu alles in 1 keer duidelijk in kaart kan worden gebracht. Mocht er een nekhernia te zien zijn, gaan we terug naar Oisterwijk voor eventueel een operatie. De orthopeed waarschuwde wel dat er ook iets anders naar voren kan komen, dat we ons daar ook op voor moeten bereiden (voor zover je je daarop kunt voorbereiden) :'( :'(

Ik word straks gebeld wanneer we terecht kunnen, hoogstwaarschijnlijk is dat volgende week al.  Ik hoop dat jullie met ons mee willen duimen voor een uitslag waar in ieder geval nog iets aan te doen is...
Door Lefki&Amy
Hè getsie!!
DAT was niet wat we willen horen!  :'(
Wel eerlijk van ze om niet die 2e injectie te zetten!
Ik ga je hele verhaal nog eens doorspitten, want ben even de draad kwijt...
Heel veel sterkte!!!!  :bigarmhug:  en hoop dat je snel terecht kunt!!!
Knuffel voor Beau!!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door