Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nitus
Ik geef Gitte Glucosamine sulfaat 750 mg en Chondroïtine sulfaat 600 mg. Dit zit in capsules en ik geef Gitte van elk 2x daags 1 capsule, ze heeft nergens last van en eet de capsules gewoon op als ik ze in haar bak bij haar eten leg. Ik heb die capsules via internet besteld en had ze binnen een week in huis: http://www.glucosamine.com/nederlands/index.htm

Voor Joop:
Waarvoor worden glucosamine en chondroitine gebruikt?
De voedingssupplementen glucosamine en chondroitine worden gebruikt om het gewrichtskraakbeen gezond en soepel te houden.
Voor meer info over deze suplementen klik even op de hierboven gegeven link of tik het in bij Google ;)
Door diana
lady heeft ook jeuk vooral in haar hals
ik ga ff tydelijk stoppen met de gluconcombi .
ik dacht dat het helemaal geen bijwerkingen had .....
bij mij is de verhouding 750/500,
maar het helpt wel ivm haar spondylose.

Want de foto,s hebben aangetoond dat nu na 2 jaar de situatie niet verslechterd is
en dat is gunstig zo doende heeft ze nog steeds geen pijnstillers nodig om te functioneren .
Door Lizzy
herintreder schreef: ben beetje teleurgestelt, weet de heilzame werking van Glucosamine niet, maar als wij gaan barf"en met een kast met voedersuplementen dan is er volgens mij geen geloof in de denkwijze .

gaan we puur natuur of chemisch .

groet Joop
Kast met voedersupplementen? Ik geloof dat ik deze niet helemaal begrijp Joop. We hebben het hier toch over 1 specifiek voedingssupplement? Dit supplement is overigens niet chemisch.

Maar ik zie eigenlijk niet in waarom barf niet samen zou kunnen gaan met een aantal supplementen. We streven hier toch naar DE allerbeste gezondheid? En ja, voeding staat voorop/vooraan maar ik noem maar wat: visolie is een behoorlijk goed voedingssupplement, ook voor barfers. Ik zie dus niet zo goed wat daar op tegen is of waarom je teleurgesteld zou zijn....?
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 31 okt 2004, 21:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Audrina
Diana, de jeuk hoeft niet van de gluco te komen. Dat ik er als mens wel jeuk van kreeg zal waarschijnlijk komen omdat er in die bepaalde pillen iets zat waar ik niet tegen kon. :-\ Niet er mee stoppen hoor, het gaat juist zo goed met Lady.
Door Helen
Nitus schreef: Ik geef Gitte Glucosamine sulfaat 750 mg en Chondroïtine sulfaat 600 mg. Dit zit in capsules en ik geef Gitte van elk 2x daags 1 capsule, ze heeft nergens last van en eet de capsules gewoon op als ik ze in haar bak bij haar eten leg. Ik heb die capsules via internet besteld en had ze binnen een week in huis: http://www.glucosamine.com/nederlands/index.htm

Voor Joop:
Waarvoor worden glucosamine en chondroitine gebruikt?
De voedingssupplementen glucosamine en chondroitine worden gebruikt om het gewrichtskraakbeen gezond en soepel te houden.
Voor meer info over deze suplementen klik even op de hierboven gegeven link of tik het in bij Google ;)
Waarom supplementeer je het eigenlijk? Preventief of heeft Gitte botproblemen?
Door Nitus
Helen schreef:

Waarom supplementeer je het eigenlijk? Preventief of heeft Gitte botproblemen?
Botproblemen, Gitte is al op een leeftijd van 5 maanden oud geopereerd aan haar elleboog en heeft last van artrose vorming. Fysiotherapeute heeft mij aangeraden om deze middelen te geven. Ik geef het nu 2 maanden en ik hoor haar minder 'knappen' met het opstaan. Ik hoop dat deze middelen verdere artrose vorming vertragen, misschien wel stoppen.
Door Helen
Nitus schreef:

Botproblemen, Gitte is al op een leeftijd van 5 maanden oud geopereerd aan haar elleboog en heeft last van artrose vorming. Fysiotherapeute heeft mij aangeraden om deze middelen te geven. Ik geef het nu 2 maanden en ik hoor haar minder 'knappen' met het opstaan. Ik hoop dat deze middelen verdere artrose vorming vertragen, misschien wel stoppen.
O jeetje, wat vervelend zeg. Hoorde je echt haar botten als ze opstond. :o Want ook honden kunnen "kraken". Ik kan bijv. erg goed mijn vingers kraken. Maar ik dacht niet dat dat botten waren. Dat zijn pezen die over een oneffenheid schieten oid.
Door Nitus
Helen schreef:
O jeetje, wat vervelend zeg. Hoorde je echt haar botten als ze opstond. :o Want ook honden kunnen "kraken". Ik kan bijv. erg goed mijn vingers kraken. Maar ik dacht niet dat dat botten waren. Dat zijn pezen die over een oneffenheid schieten oid.
Nou dan hoop ik op dat laatste, maar ik vrees dus dat ik haar botten hoor. Ik heb nu ook geleerd om haar elleboog te masseren en te buigen, maar dan voel en hoor je het ook knappen :-X, maar bij haar andere elleboog voel en hoor ik dus niets... en je hoort bij Gitte dus inderdaad enge knappende geluiden als zij opstaat om van de bank naar haar mand te lopen, knap, knap, knap, knap... brrr :P
Ze is pas 5 jaar dus ik ben wel een beetje bezorgd hoe zij straks oud wordt :(.
Gelukkig loopt ze verder niet mank, maar heb ik wel de behendigheid opgegeven omdat ze daarna wél altijd mank liep :'(, ga haar nu aan de fiets trainen (rechtlijnige beweging was erg goed zei de Fysio) en we wandelen heel veel. En geven nu dus Glucosamine en Chondroïtine ;).
Door Audrina
Nitus schreef:
Ze is pas 5 jaar dus ik ben wel een beetje bezorgd hoe zij straks oud wordt :(.
Om je ff gerust te stellen; M'n ouwe reu Donny van 12 kraakt al (z'n rechtervoorpoot & -schouder) sinds ie een jaar of 4 is en die wandelt ook nog steeds gewoon rond. Die rent door de polder en springt van 2 meter hoge slootkanten het water in of het niks is. ;) En dat allemaal met behoorlijk wat arthrose in die poot.
Door Urs
Lizzy schreef: Ik heb Brutus glucosamine tabletten (van De Tuinen 500mg Glucosamine en 400mg Chondroitine) gegeven en hij krijgt er dunne ontlasting van!

Herkent iemand dit? Hoe los ik dit op? Kan het merk-afhankelijk zijn? Een halve pil geven lijkt me vrij zinloos omdat de dosering dan wel erg laag wordt, niet?
Ik gebruik zelf ook glucosamine en chondroitine, de poeder van de groene os voor mensen ( die voor dieren is precies hetzelfde) . En als ik een volle maatschep neem kan ik ook rennen naar het toilet. Maar daar zit veel vit c in en dat laxeerd. Neem ik minder dan een volle maatschep dan gaat het goed. Zit er in die van de tuinen ook vit C?
Door Lizzy
Urs schreef:

Ik gebruik zelf ook glucosamine en chondroitine, de poeder van de groene os voor mensen ( die voor dieren is precies hetzelfde) . En als ik een volle maatschep neem kan ik ook rennen naar het toilet. Maar daar zit veel vit c in en dat laxeerd. Neem ik minder dan een volle maatschep dan gaat het goed. Zit er in die van de tuinen ook vit C?
Jaaaaaa! Jij hebt me op het goede spoor gezet. Onwijs bedankt! Er zit inderdaad vitamine C in!! Deze hoef ik dus niet meer aan Brutus en Pinkel te geven want een Dalmaat en zure vitamine C.... da's geen goede combinatie. Tjonge, dit stond er dus echt op met hele kleine lettertjes he.....
Door Nitus
Lizzy schreef:

Jaaaaaa! Jij hebt me op het goede spoor gezet. Onwijs bedankt! Er zit inderdaad vitamine C in!! Deze hoef ik dus niet meer aan Brutus en Pinkel te geven want een Dalmaat en zure vitamine C.... da's geen goede combinatie. Tjonge, dit stond er dus echt op met hele kleine lettertjes he.....
;D ;D gelukkig is er dit forum ;).
Audrina schreef:

Om je ff gerust te stellen; M'n ouwe reu Donny van 12 kraakt al (z'n rechtervoorpoot & -schouder) sinds ie een jaar of 4 is en die wandelt ook nog steeds gewoon rond. Die rent door de polder en springt van 2 meter hoge slootkanten het water in of het niks is. ;) En dat allemaal met behoorlijk wat arthrose in die poot.
Oh, da's idd een opbeurend bericht :D, dank je :-*
Helen schreef: Kijk ook maar even op de link: http://www.fysiomanueel.nl/print/prn_kr ... chten2.htm
Dank je Helen :-*. Als het haar kraakbeen is dan krijgt ze iig de juiste supplementen :). Ik wacht nu verder gewoon af.

Sorry Lizzy, voor het verstoren van je topic :-[
Door Lizzy
Sorry Lizzy, voor het verstoren van je topic :-[
Welnee! Geeft niks hoor ;)! (trouwens, dit ging toch ook over glucosamine).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door