Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nelly
Toen Berry, de DH die ik had vóór Ashley die maagkanteling kreeg, had hij ook diner gegeten... En kort nà het eten was hij over 'n 1 meter hoog hek gesprongen... Gelukkig heeft hij het wèl overleeft :)
En wat water betreft, Toepoel waarschuwde er al voor, "Laat de hond, als hij verhit thuiskomt van de wandeling, zich niet voldrinken met koud water, maar geef hem lauwwarm water of laat hem een kwartiertje wachten voor hij mag drinken".
Door oebaya
Te veel koud water kan maagtorsie veroorzaken, maar een hond veel en dan nog koud laten drinken na een inspanning is sowieso niet goed. Laat de hond een paar slokken nemen als hij erg verhit is en daarna half uur tot een uur wachten. Eigenlijk is het heel logisch, ook voor mensen is het niet goed om na een zware inspanning meteen een heleboel koud drinken in te nemen. Bij mensen geeft dat onder meer hart stilstand. En natuurlijk niet bij iedereen, net zo min als elke hond een maagtorsie krijgt, maar het is van tevoren nooit te voorspellen, dus inderdaad maar op save spelen.
Door Lizzy
Toen Berry, de DH die ik had vóór Ashley die maagkanteling kreeg, had hij ook diner gegeten... En kort nà het eten was hij over 'n 1 meter hoog hek gesprongen... Gelukkig heeft hij het wèl overleeft :)
En wat water betreft, Toepoel waarschuwde er al voor, "Laat de hond, als hij verhit thuiskomt van de wandeling, zich niet voldrinken met koud water, maar geef hem lauwwarm water of laat hem een kwartiertje wachten voor hij mag drinken".
Heeft iemand enig idee WAT het in diner de veroorzaker kan zijn? Is het het graan of is het misschien dat het spul in de maag uitzet? Enig idee?
Groetjes, Lizzy
Door sylvia
Het lijkt mij het laatste....niet wetenschappelijk onderbouwd maar als je je bedenkt dat het wel heel onnatuurlijk is dat je eten groeit nadat je het gegeten hebt,brokken doen dit ook alleen diner nog vele malen erger.Misschien zou na onderzoek er ook wel uitkomen dat maagtorsie meer een probleem bij eters van brok en diners is .Zou dat niet een leuk afstudeer project wezen voor een veterinair student?!
Door sylvia
Bedenk me ineens iets wat ook groeit in je maag en waar je als mens hondsberoerd van wordt,Als je namelijk een glas baily's drinkt en je neemt er direkt achteraan een colaatje dan gaat je baily's groeien en gaat je maag steigeren dat je zoiets ook nooit meer doet.
Door ine
Onze da had daar eigenlijk geen idee van, alleen maar een vermoeden!
Idd gasvorming door het graan, maar ook, dat de meeste mensen het eten niet goed laten wellen en het te snel geven.
Ik ben er gister niet echt over doorgegaan, maar kreeg het idee, dat hij dit met andere da's wilde bespreken, om hun ervaring te horen!
Hijzelf (eigenlijk zijn vriendin!!) heeft een Ddog. De eerste heeft 2x een maagkanteling gehad (niet aan gestorven). Nu heeft hij er 1 van 1 1/2 jaar. Een collega stelde voor om de maag vast te zetten. Zijn reactie: Die operatie is zo zwaar, dat ik liever het maar afwacht. Niet alle doggen hebben er last van! Het vastzetten, of een maagkanteling zijn beiden even riscant!
Dat een Ddog niet echt zijn hond is, bleek uit een opmerking over alle honden, die tever zijn doorgefokt op uiterlijk, waardoor er gezondheidsrisico's ontstaan.
Straks ga ik naar hem toe en hoop hem er verder over te spreken.
Door Lizzy
Onze da had daar eigenlijk geen idee van, alleen maar een vermoeden!
Idd gasvorming door het graan, maar ook, dat de meeste mensen het eten niet goed laten wellen en het te snel geven.
Ik ben er gister niet echt over doorgegaan, maar kreeg het idee, dat hij dit met andere da's wilde bespreken, om hun ervaring te horen!
Hijzelf (eigenlijk zijn vriendin!!) heeft een Ddog. De eerste heeft 2x een maagkanteling gehad (niet aan gestorven). Nu heeft hij er 1 van 1 1/2 jaar. Een collega stelde voor om de maag vast te zetten. Zijn reactie: Die operatie is zo zwaar, dat ik liever het maar afwacht. Niet alle doggen hebben er last van! Het vastzetten, of een maagkanteling zijn beiden even riscant!
Dat een Ddog niet echt zijn hond is, bleek uit een opmerking over alle honden, die tever zijn doorgefokt op uiterlijk, waardoor er gezondheidsrisico's ontstaan.
Straks ga ik naar hem toe en hoop hem er verder over te spreken.
Ik ben op zich wel erg benieuwd met name omdat ik heb gehoord dat Utrecht, na onderzoek, heeft gesteld dat een maagtorsie niet voedsel-gerelateerd is... Maar, als dierenartsen toch het "onderbuik gevoel" hebben dat Dinner er iets mee te maken kAn hebben, dan vind ik dat toch wel weer boeiend.
Groetjes, Lizzy
Door Paul_Barte
Bedenk me ineens iets wat ook groeit in je maag en waar je als mens hondsberoerd van wordt,Als je namelijk een glas baily's drinkt en je neemt er direkt achteraan een colaatje dan gaat je baily's groeien en gaat je maag steigeren dat je zoiets ook nooit meer doet.
Gooi maar bij de rest van de broodje aap verhalen  ;D
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op di 05 aug 2003, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Jolly
Vraagje: Gister zijn we met de hondjes, Chasey en Tomby naar het bos geweest, was in de zon erg warm onder de bomen heerlijk verkoelend. Toch hadden wij en de honden na een goed uur gelopen te hebben best wel dorst. Ik had een fles water en een bak meegenomen. De fles had ik thuis met watre uit de koude kraan gevuld, maar ik dacht dat die wel warmer zou worden als die in de auto bleef liggen. Dat was ook het geval, watre was niet super heet ofextra koud, meer lauw warm, dus wel lekker verfrissend. De honden vonden dit ook.
Is dit nou ook slecht en is er dan ook kans op of valt het met lauw water allemaal weer mee.?
Nu is er niets gebeurd maar wil niet dat het misschien wel kan gebeuren.
Door qyan
Vraagje: Gister zijn we met de hondjes, Chasey en Tomby naar het bos geweest, was in de zon erg warm onder de bomen heerlijk verkoelend. Toch hadden wij en de honden na een goed uur gelopen te hebben best wel dorst. Ik had een fles water en een bak meegenomen. De fles had ik thuis met watre uit de koude kraan gevuld, maar ik dacht dat die wel warmer zou worden als die in de auto bleef liggen. Dat was ook het geval, watre was niet super heet ofextra koud, meer lauw warm, dus wel lekker verfrissend. De honden vonden dit ook.
Is dit nou ook slecht en is er dan ook kans op of valt het met lauw water allemaal weer mee.?
Nu is er niets gebeurd maar wil niet dat het misschien wel kan gebeuren.
???geen idee, ik heb altijd horen zeggen dat het dan echt koud water moet zijn.
maar lauw, warm of koud, ik doe het niet meer bij qyan.
meestal rijden we terug naar huis zo´n 10 tot 20 minuten en thuis mag hij drinken.
maar ja, wat is goed en wat niet.
heb geen flauw idee :-/
Door Ink

Nouwwwww ... als jij zin hebt in een wedstrijdje ver-kotsen moet je deze combi toch eens proberen.
Door ine

Nouwwwww ... als jij zin hebt in een wedstrijdje ver-kotsen moet je deze combi toch eens proberen.
Ervaring?? ;) ;D ;D

Lizzy, ben wel bij de da geweest, maar hij was te druk. Probeer van de week nog eens een praatje te maken.
Door RottSenner

Nou, van dat colaatje weet ik niet, maar er staat letterlijk op het etiket: "Avoid citrus or acidic drinks as mixers". Schijnt dan een soort gummibal in je maag te worden.
Dat laatste staat vanzelfsprekend níet op het etiket, want ze willen het spul natuurlijk nog wel verkopen. ;D
Maar iedere zichzelf respecterende barkeep(st)er weet dat je het drankje in ieder geval verre van tonic moet houden!
Door sylvia

dus niet heb je dat wel eens in een glas gezien je reinste chemische verbinding  :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door