Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door boogaart
Hahaha, Ja een behoorlijke binnenkomer!
Ik had me liever eerst netjes voorgesteld.
Maar bij deze;

Ik ben Monique,
Ik heb twee golden retriever reuen
Soran van 2 jaar (de chocoladevreter)
en Dax van 1.5 jaar.

Het zijn een stelletje boeven bij elkaar :) Maar wel heel gezellig! Ik woon vlak over de grens in Belgie

En ik wil jullie gelijk heel erg bedanken voor de snelle reacties! Ik ben weer een beetje gekalmeerd.

Groetjes Monique
Door tieneke
Hoi Monique,gelukkig dat je weer rustig bent!
Ik weet zelf hoe je in hevige paniek van alles in je hoofd haalt.
Omdat het je allessies zijn ga je door het vuur voor ze.
Wat leuk dat je ook op bp bent aanbeland.
Waar woon je in Belgie?
Zelf wonen wij op 5 minuten van Zelzate ;)
Door tieneke
boogaart schreef: Ik woon in Bree. Misschien is de meubelboulevard in Peer beter bekent, daar vlakbij dus
15 min. van Weert vandaan.
Ik zit aan de andere kant ;)
Bij Antwerpen en Gent!
Door ducktails
Mijn boxer Duck heeft een keer een heel pak pure chocoladehagelslag opgegeten.
Hij heeft de nacht wel gebraakt, vies!!
De volgende dag was ie zo hyper als wat.
Hij heeft wel 5 rondjes het park rondgedraafd en de trap 10 keer op en neer, hihi
Ria
Door tieneke
ducktails schreef: Mijn boxer Duck heeft een keer een heel pak pure chocoladehagelslag opgegeten.
Hij heeft de nacht wel gebraakt, vies!!
De volgende dag was ie zo hyper als wat.
Hij heeft wel 5 rondjes het park rondgedraafd en de trap 10 keer op en neer, hihi
Ria
De dief >:( ;D ;D
Door sylvia
Bij nader onderzoek bleek, dat een hond een werkelijk een vergiftiging kan oplopen van chocolade. Bij het eten van 40 gram chocolade per kilo lichaamsgewicht van de hond komt er zoveel "theobromine" vrij in het lichaam dat na 18 tot 22 uur een hartstilstand op kan treden, hetgeen ook bij Nancy is gebeurd. Ze had lang geen 6 ons chocolade gegeten, en was ondanks haar negen en een half jaar in een superconditie, toch werd deze snoeperij haar fataal.

Dit is een stukje uit een posting die Casangio hier heeft neergezet ,over het eten van chocolade.

De gehele tekst is hier te lezen :
http://www.barfplaats.nl/forum/viewforu ... #msg101219
Door Ineke
Een Ierse Wolfshond reu van mijn moeder van 2,5 jaar oud, heeft op een nacht een pot chocolade pasta leeggelikt.

De volgende dag kreeg hij tijdens zijn boswandeling een hartstilstand: DOOD

Chocolade is levensgevaarlijk ! Het kan soms ook goed gaan, maar ik ga daar dus niet vanuit !! Er word hier geen chocolade gegeten als de honden in de buurt zijn.

Gelukkig is het deze keer goed uitgepakt.
Laatst gewijzigd door Ineke op di 25 mei 2004, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Timmy
Het gaat niet om het gewicht van de chocolade, maar om de hoeveelheid cacoa die er inzit. En dat is bij diverse soorten produkten ook nogal verschillend. Het is geen 40 gram per kilo, maar als richtlijn kun je als volgt aanhouden:

Bakkerschocolade: ±150 gram/10kg (=15 gram/kg)
Pure chocolade: ±188 gram/10kg (=19 gram/kg)
Melkchocolade: ±470 gram/10kg (=47 gram/kg)

Deze hoeveelheden worden aangehouden bij de emergency clinics in Amerika, waar chocoladevergiftigingen dagelijks binnenkomen. Ik heb een hond zien overlijden na het eten van een 100gr pure reep. Was een klein hondje, maar dat maakt niets uit, naar verhouding.

Theobromine wordt niet zo snel opgenomen door de hond en daarom laten ze vaak tot 4-5 uur na inslikken nog braken. Het is echter niet verstandig dat thuis te doen, aangezien warme chocolade kleverig is en bij braken in de slokdarm kan blijven steken, waardoor het ook niet effectief uit het lichaam verdwijnt.
Norit geven is in ieder geval goed. Als je hond minder dan de letale hoeveelheid heeft gegeten, moet je hem nog goed in de gaten houden; niet elke hond reageert het zelfde en het kan zijn dat je hond heftiger reageert. Eerste verschijnselen zijn nervositeit en opgewondenheid (maar dan zijn de eerste niet op te merken verschijnselen al aanwezig: verhoogde bloeddruk en hartritmestoornissen.

Beste is om chcolade uit de buurt van je hond te houden.

Gr.
Linda
Door ine
Oeps, lees net het stuk in de bibliotheek en denk aan een krantenknipsel, wat bij de da hangt!
Dat gaat over het oudste hondje van Nederland, dat in Herten woont. een York, van 22 jaar!
In dat artikeltje vertelt de eigenaresse, dat hij zo oud is geworden, ondanks zijn ongezonde eetgewoonte van elke dag wel een stuk bonbonbloc! :-\ :-\ :-X
Door Lizzy
Ik hoop wel dat het goed gaat met de hond van Monique! Misschien horen we vandaag nog..... Gelukkig lees ik op pagina 1 dag ze hem wel heeft laten braken en daarmee zeker chocolade naar buiten is gekomen...
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 25 mei 2004, 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
het gaat inderdaad om de kwaliteit samen stelling van de chocola, van een bepalde merk kunnen ze 1 kilo eten en van een andere 50 gr is al te veel.
Door Timmy
Lizzy schreef: Hoi Linda, ik hoop dat je het niet erg vindt, maar ik zet een deel van jouw tekst ook de bieb...
Nee hoor, geen probleem!

Gr.
Linda
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door