Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door chooky
Anna Penta schreef: Nou het enige dat ik nog heb toe te voegen is dat dat pootjeslikken bijvoorbeeld ook een typische Fransebullenkwaal is. Kitje hier doet het ook heel erg, ze trekt en bijt aan die pootjes. Mijn homeopatisch dierenarts hamert erop dat het om een tekort aan een bepaald enzym gaat en dat die visoliecapsules helpen. Okay, Kitje dus sinds een week ook aan de visoliecapsules (Efamarine) en verrek, ze bijt nauwelijks nog aan de pootjes.

Maar verder kan ik niet beoordelen wat Breezer precies heeft en of dit voor hem opgaat. Misschien krijgt hij ook al visolie, anders kun je het altijd gaan geven want het is in het algemeen heel goed.
Volgens mij was visolie goed door de omega-3-vetzuren. Over wat voor enzym hij het heeft zou ik niet weten. Maar die omega-3-vetzuren helpen vaak bij jeuk en andere huidklachten. Borage-olie is ook nog een optie. Of de visolie extra (of plus of zo) van de Hema, daar zit ook al wat borage-olie door.
groetjes Eva
Door ~anna~
De visolie caps. van Ameu schijnen heel schoon te zijn ik heb deze fabrikant een tijdje terug gesproken.
Ook omdat deze caps.geadviseerd worden bij kinderen met o.a.hyperactief gedrag en concentratie problemen.
Door Timmy
Breezer schreef: en heeft ze daarvoor dus medicijnen mee gegeven. En deze werkte goed dus ging ik er eigenlijk vanuit dat het dus idd een pollenallergie is.
Wat voor medicijn was dat dan?

Gr.
Linda
Door Hitam
Als het echt een pollen allergie is, en zo klinkt het wel een beetje, maar dat kun je pas echt met een allergiestest vaststellen. Dan werkt de Pollen Veterinair van Puur Natuur vaak goed.
Door Breezer
Okay na het lezen van alle verhalen ben ik weer een beetje wijzer geworden. Ik heb vanavond een afspraak bij de da, ze wil toch nog ff ernaar kijken. Ik moest toch voor de enting dus kan dat allemaal mooi tegelijk. Dan nog een andere vraag. Ik geef de Duck uitmuntend pas sinds 2 1/2 week, daarvoor de lam&rijst versie. Nou lijkt het mij dat als er rijst in zit er geen andere granen door zitten. Of wordt ik nu door de naam bedrogen?? Ik ga eens ff een kijkje nemen op de Duck site. Zal vanavond ook gelijk de bloedtest eens laten vallen bij de da, misschien is ze daar ook wel een voorstander van. Want als de Dexoral het alleen onderdrukt, dan komt ie er van z´n leven lang niet meer vanaf. En dat lijkt me ook niet helemaal de bedoeling. Visolie capsules heeft ie een helepoos gehad voor z´n vacht, en daar werd z´n vacht wel beter van. Maar z´n pootjes niet. Nou goed, gelukkig is mijn da er eentje van de huis/tuin en keukenmiddeltjes. Dus dat zit wel goed.
Door Breezer
Okay, ben bij de da geweest. Met een printje van Pollen Veterinair van Puur Natuur, ze kon dit middel nog niet. Maar ze had wel meerdere producten van Puur Natuur staan, en was er een voorstander van om dit te proberen ipv de Dexoral. Ook moest ik bij de reformwinkel Bach Bloesem Resque halen, omdat Breezer een beetje last heeft van z´n hormonen en hierdoor een beetje hangerig is en niet zo goed wil eten de laatste dagen. Met dat kuurtje zou het waarschijnlijk een stuk beter gaan. Ze heeft de Pollen Veterinair van Puur Natuur voor me besteld, want als ik het zelf bestelde zouden er verzendkosten ed bij komen. En kon ze zelf eens zien en lezen wat voor spul het precies was, en waarschijnlijk ging ze er nog 1 extra bestellen voor in het homeopathie hoekje. Ik had haar voorgesteld om een bloedonderzoek te doen, maar ze zei dat we beter eerst dit konden proberen omdat ze er heilig van overtuigd is dat het een pollenallergie is. En zo´n flesje is een stuk goedkoper dan een bloedonderzoek. Ook schijnt er nu in Utrecht een nieuwe manier te zijn van testen op een granen/voedings allergie. Ze testen dit dmv de hond 3 weken lang Gekookte aardappelen met gekookte kalkoen te geven. Het schijnt dat in sommige vleessoorten die voor menselijke consumptie geschikt zijn ook nog graansoorten gevonden zijn. En bij kalkoen is dit dus niet het geval. Maar goed eerst maar eens testen of het de pollen zijn. Ben allang blij dat ze niet met het idee van een zak hypo allergene brokken kwam. Dus tot zover het verhaal.
Hitam bedankt voor de tip!!!!!!
Door jolly64
Het is wel een ramp he die allergische honden
Ik wist niet dat er zoveel waren
Mijn hond is ook allergisch en heeft speciaal voer
Nu ging het prima al die tijd ,maar sinds kort heeft hij wat jeuk aan zijn voetjes en pootjes
Dacht nu dus mischien ook wel een pollenallergie en heb visoliecapsules gehaald
Hoop dat het een beetje helpt
De DA is niet bepaald mijn beste vriend :-X
Gr Jolanda
Door Breezer
Nou ik ben donderdag weer bij de da geweest om het flesje van Puur Natuur op te halen. Helaas was een injectie Dexoral echt nodig, want meneer kon haast niet meer lopen zo dik waren z´n poten. Maar best agressief goedje zeg. 1x per 5 dagen 10 druppels gedurende 3 weken. Daarna 1x per 3 weken geven. Als het goed is moet ik na 2 a 3 weken al resultaat zien. Nu maar hopen dat het echt werkt en dat m´n moppie niet weer over een paar dagen kreupel loopt van z´n dikke poten. Maar goed dat zien we dan wel weer!
Door jolly64
Als het echt werkt dan moet het maar
Wij slikken ook medicijnen als het moet
Ik hoop dat hij snel wat minder last heeft van zij dikke pootjes
En hou ons op de hoogte
Gr Jolanda
Door Breezer
De druppels zijn homeopatish dus daar heb ik geen problemen mee. Het is de Dexoral wat me niet aanstaat, maar dat is op dit ogenblik het enige wat direct helpt. En het was gewoon heel sneu om hem zo te zien lopen. Dus het was helaas nodig om hem dat spuitje nog ff te geven. Maar ik moet zeggen, donderdag heeft hij het spuitje gehad, vrijdag de eerste dosis druppels. En tot op heden heel weinig gelik aan z´n poten en de zwelling is ook redelijk weg getrokken. Dus wie weet..... Maar ik hou jullie zeker op de hoogte.
Door 202spots
Cis heeft ook weer last....
ELK jaar rond deze tijd van 't jaar zit ze zich stuk te krabbelen....er is "iets" in de lucht waardoor ze zo'n jeuk krijgt...of het pollen is of 'n bepaald soort gras???
We weten het niet...

Niks maar dan ook NIKS wat ik er zelf op smeer helpt...
TeaTree..Silverwater..applecider...sterke thee...klitwortel...rosemarijnwater...zalf...poeder....enz.enz.
IK word gek van dat gekrabbel!!!
En ik heb dan ook echt geen keus om haar 'n shot te geven en vetalog tabletten totdat het voorbij is.
Ik heb er 'n hekel aan om te doen,maar als ik het niet doe dan blijjjjjjjjjjjjjjjjjjjft ze jeuk houden.
Het jeuken stopt gelijk en nu om de dag 'n vetalog tabletje geven (voor 'n week of hooguit 2) en dan zijn we er weer tot volgend jaar van af.....zucht zucht..
Laatst gewijzigd door mahuni op ma 10 mei 2004, 03:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Breezer
202spots schreef: Cis heeft ook weer last....
ELK jaar rond deze tijd van 't jaar zit ze zich stuk te krabbelen....er is "iets" in de lucht waardoor ze zo'n jeuk krijgt...of het pollen is of 'n bepaald soort gras???
We weten het niet...

Niks maar dan ook NIKS wat ik er zelf op smeer helpt...
TeaTree..Silverwater..applecider...sterke thee...klitwortel...rosemarijnwater...zalf...poeder....enz.enz.
IK word gek van dat gekrabbel!!!
En ik heb dan ook echt geen keus om haar 'n shot te geven en vetalog tabletten totdat het voorbij is.
Ik heb er 'n hekel aan om te doen,maar als ik het niet doe dan blijjjjjjjjjjjjjjjjjjjft ze jeuk houden.
Het jeuken stopt gelijk en nu om de dag 'n vetalog tabletje geven (voor 'n week of hooguit 2) en dan zijn we er weer tot volgend jaar van af.....zucht zucht..
Misschien wel een idee dan om die druppels te proberen, ze bouwen dan als het goed is binnen twee jaar een imuumsysteem er tegen op en hebben ze er nooit meer last van.
Door alies2
Bommel had ook allergie: Voor pens en pensdropjes en rodiworst. Met energique ging dit over maar voer sinds een paar dagen duck en heb het idee dat het weer terugkomt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door