Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sella
Ik heb met mijn herder dat hij juist van omeprazol gaat spugen en van pantazol niet.
En hij staat nu op koudgeperste brok glutenvrij.
Door Kaela
Bij Oscar varieerde het van overduidelijk niet lekker zijn tot hele minimale tekenen waar we ons vinger niet op konden leggen. Dat gevoel van er is iets, maar wat. Toen heb ik smuldier gehaald en met een dag of twee was het weer zoals het wezen moest. Week of wat later had ie wat katten kvv met bot gekregen en al snel weer dezelfde onrust. De houding die je beschrijft vind ik daarbij passen. Gevoelsmatig.

Misschien is bij honden de dosering heel anders als bij mensen, ik weet dat niet. Kan alleen aangeven wat mijn ervaring is. En mijn dierenarts wil de dosering van 20 mg bij Oscar niet ophogen, wij geven er kaopectate bij als "rennies" en nu dus brok ipv vers. Dat heeft allemaal zijn voorkeur boven de dosering verhogen. Maar Ean heeft natuurlijk een ander ziektebeeld, dus jouw dierenarts heeft ongetwijfeld zijn redenen hiervoor te kiezen. Ik noem het alleen omdat het me opviel. Soms helpen ervaringen, soms niet, doordat elk geval anders is.
Door monique.bladder
Naar aanleiding van de reacties in dit topic heb ik overlegd met de DA en we hebben besloten om de omeprazol te gaan afbouwen (direct stoppen kan een heftige reactie geven..). In tien dagen gaan we halveren, dan naar een kwart en dan stoppen. Omdat we tegelijkertijd de pred ook aan het afbouwen zijn, gaan het gefaseerder dan normaal.

Ik denk zelf wel dat het een bijdrage levert aan zijn nog niet helemaal lekker zijn, de omeprazol.
Ik had hem gisteren hertenslokdarm gegeven, om weer eens lekker te kauwen. Vanmiddag was hij voor het eerst weer wat aan de dunne en hij poepte onverteerde kraakbeenringen uit :???: Dus die slokdarm krijgt hij voorlopig even niet. Herkenbaar voor iemand?
Door Kaela
Ja dat effect hebben slokdarmen wel vaker. Ik dacht de eerste keer (jaren terug, toen alles fysiek nog normaal was) dat ie een enorme worminfectie ofzo had. Best wel :puke:

Fijn dat er goed overleg is geweest. Gelukkig kun je ook zo weer terug naar de huidige dosis, mocht verminderen niet de juiste keuze zijn. Ik duim dat het dat wel is en Ean er van opknapt!
Door Parelridder
monique.bladder schreef:Als je het idd wilt opzoeken, graag! Dank je wel!
Tannetje schreef (voor pup met giardia) L-Glutamine poeder (merknaam BONUSAN) voor, tbv herstel maag/darm.
Door Janie2
Parelridder schreef:Tannetje schreef (voor pup met giardia) L-Glutamine poeder (merknaam BONUSAN) voor, tbv herstel maag/darm.
Dat is mooi!
Iets wat aan de mens doorsnee voorgeschreven wordt door alternatieve artsen en therapeuten.
Fijn dat honden daar ook mee geholpen kunnen worden. Geeft ook wel een idee voor mijn hond, ik heb er wel eens ober nagedacht en besloot dan dat ik dat bij den hoek zou willen vragen. ik heb hier L-glutamine voor mijzelf in huis.

Dan kunnen ze wellicht ook D-mannose poeder verdragen? Dat helpt met herstellen van de slijmvliezen (niet alleen de blaas).
Door Parelridder
De dosering was best hoog trouwens, in verhouding tot de mensendosering. Pup woog toen pakweg 10 kilo, voorschrift was gedurende 3 maanden 2 x daags een theelepel geven (dwz, een chinese lepel, maar dat is het formaat van een flinke theelepel).
Door monique.bladder
Ean is inmiddels helemaal van de omeprazol af en nog spannender, vanaf gisteren ook geen Ulcogant meer.
Tot nu toe gaat het goed, hoop dat het ook zo blijft ;) Ik merk er verder niets van qua verbetering overigens, maar het wordt ook niet slechter. Hierna hopelijk verder met afbouwen van de prednison.
Door Parelridder
monique.bladder schreef:Ean is inmiddels helemaal van de omeprazol af en nog spannender, vanaf gisteren ook geen Ulcogant meer.
Tot nu toe gaat het goed, hoop dat het ook zo blijft ;) Ik merk er verder niets van qua verbetering overigens, maar het wordt ook niet slechter. Hierna hopelijk verder met afbouwen van de prednison.
:duimen:
Door Kaela
monique.bladder schreef:Ean is inmiddels helemaal van de omeprazol af en nog spannender, vanaf gisteren ook geen Ulcogant meer.
Jammer dat het niet beter gaat, maar een gelijkblijvend beeld zonder al die medicijnen is al heel erg veel winst.

Gaat het nu zonder omeprazol wel weer beter met de klachten die je bij de start van het topic melde? Het tussen zijn poten leggen van zijn kop en het niet ontspannen zijn?
Door monique.bladder
Kaela schreef:Jammer dat het niet beter gaat, maar een gelijkblijvend beeld zonder al die medicijnen is al heel erg veel winst.

Gaat het nu zonder omeprazol wel weer beter met de klachten die je bij de start van het topic melde? Het tussen zijn poten leggen van zijn kop en het niet ontspannen zijn?
Nee, dat is nog steeds hetzelfde...
Maar het is inderdaad zo dat het al fikse winst is dat we nu alleen nog maar 10 mg prednison hebben op een dag. Ik heb het er natuurlijk het liefst helemaal af maar met zijn gewicht is dit redelijk ok. Als hij een week zonder ulcogant goed gaat, gaan we de prednison verder afbouwen. Misschien dat dat nog iets aan zijn gedrag verandert...

Overigens, vergeten te zeggen, hij staat nu ook sinds een paar dagen op de L-glutamine. Tot nu toe nog steeds wel drupjes bloed in zijn ontlasting maar goed.. nog maar kort bezig natuurlijk.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door