tieneke schreef:ah ok, ik vatte hem al niet, sorry
Ik bedoelde eigenlijk dat hij misschien niet geopereerd hoeft te worden.
Ja en nu maar hopen dat het inderdaad maar 1 poot is!

Moderator: Lizzy
tieneke schreef:ah ok, ik vatte hem al niet, sorry
Ik bedoelde eigenlijk dat hij misschien niet geopereerd hoeft te worden.
Ja en nu maar hopen dat het inderdaad maar 1 poot is!
crutz schreef: ik hoorde pas iets over dit soort operaties via een kijkoperatie,had iemand het op een ander forum idd ook over. daarbij konden ze bij haar hond op de foto niets ontdekken, maar de klachten waren zo duidelijk dat ze over waren gegaan tot een kijk operatie.
dat is in elk geval misschien wat minder ingrijpend voor hem
ik zou zeker eerst heel veel info opvragen voor hij onder het mes gaat, want ok, hij loopt er al zo lang mee (waarschijnlijk) dat er inderdaad wel iets aan moet gebeuren, maar dan wel bij voorkeur in 1 keer goed (je hebt nu wel genoeg tegenslag gehad, toch)
STERKTE en we horen het nog wel
Mariska schreef: Ik wacht inderdaad maar even af wat Crama zegt. Ik hoop dat ik snel bij hem terecht kan en zoals ik begrijp uit het berichtje van Lizzy hoef ik mij geen zorgen te maken over de deskundigheid van Crama en dat is al een hele geruststellingHoi Mariska, nee, als ik mijn beide dierenartsen mag geloven, dan zit je bij Crama gewoon goed. Heel goed! Succes en veel sterkte he!
Ik ga morgen trainen met Bora Ine! Gezellig dat jij er ook bij bent! Kunnen we even lekker bijkletsen!!
Mariska schreef: Hoi,nou, jij ook sterkte met max!!!
Allereerst heel veel sterkte met Qyan. Ik hoop dat alles goedkomt met hem!
Ik ben gisteren door de dierenarts doorverwezen naar dr Krama om een rechtervoorpoot van mijn lab Max verder te laten onderzoeken. Hij heeft eerder dit jaar door een idiote sprong over een slootje zijn poot flink bezeerd. Naar een vervangende arts gegaan (was op een zaterdag gebeurd tijdens trainen) en zij constateerde een verstuikte elleboog, veel rust houden, icepack erop en homeopatisch middel Trauma Vetsem toedienen. Ging allemaal prima en naar mijn idee had Max geen last meer. In september trainde ik weer op dezelfde locatie en had die sprong nog in mijn geheugen staan maar Max was zo eigenwijs om toch weer in 1 sprong een slootje te pakken wat dus niet lukte. Gevolg een grote klap met zijn voorpoten op de kant, een gil en wederom een hangende poot. Heb hem even laten rusten en daarna ging het wel weer. Eenmaal bij de auto aangekomen liep hij nog een beetje kreupel en ik dacht ik wacht even af tot maandag en dan zoek ik de dierenarts op. Maar op maandag leek alles over. Vervolgens ben ik een maand op vakantie gegaan en hoorde van mijn ouders bij mijn terugkomst dat hij weer mank liep. Na een aantal dagen liep hij weer niet mank en tijdens trainingen gaf hij ook niet aan dat hij pijn had dus maar weer even gewacht. Vorige week zat hij ineens weer met zijn poot in de lucht en was voor mij de maat vol. Afspraak gemaakt voor gistermiddag om foto's te maken. De dierenarts heeft eerst zijn poot onderzocht en constateerde dat zijn elleboog vol met vocht zit en Max reageerde toen wel op bepaalde roterende bewegingen met de elleboog en schouder. Hij heeft geen foto's gemaakt want dat wil hij aan Krama overlaten dus kreeg gelijk een verwijskaart. Maandag even bellen voor een afspraak. Ik baal ervan dat ik niet eerder ben gegaan...Volgens de dierenarts moet hij gewoon pijn hebben maar Max geeft 9 van de 10 keer niks aan. Maar goed ik hoop dat hij in goede handen is van dr Krama. Ik heb tot vorige week nog nooit van die man gehoord. Heeft iemand ervaringen met deze arts? Ik stop maar even met trainen maar omdat er zo ontzettend veel energie in dat beest zit vraag ik mij af of ik niet iets kan doen wat zijn poot niet zo belast misschien zwemmen?
Groetjes Mariska, Max en Bora