Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Ordell schreef: Ik geloff in ieder geval niet dat het komt va het "vergeten" zijn af te drogen. Wel weet ik haast zeker dat het gekomen is tijdens het pakwerk. Het is zeer onverstandig om een hond los te sturen op een mouw die hij (nog) niet kent. Voor een hele "echte" zou dat niet zoveel uitmaken, die kun je nog sturen op een naakt persoon maar die zijn er niet zoveel. Verder wil ik niet bot overkomen maar ik zou voorlopig geen pakwerk meer doen met deze hond totdat bekend is wat hij nu precies mankeert. Hopenlijk hoef je niet definitief hierme te stoppen, maar ik zou er wel rekening mee houden aangezien honden veel slijtage hiervan kunnen ondervinden in samenhang met het medisch verleden van jou hond.

gr.Ordell
ordell, je komt niet bot over!
ik heb zelf namelijk ook besloten geen pakwerk meer te doen voorlopig, ookal zijn het hopelijk dan niet de gewrichten. en misschien ook wel helemaal niet meer.
alhoewel het karakter van qyan er goed voor is (waar ik ook al over twijfel ivm overdreven manscherpte en nog een paar dingen), betwijfel ik of zijn lichaam ooit sterk genoeg zal worden en of ik het er op deze manier wel voor over heb. dan geniet ik toch liever van een gezonde huis, tuin en keuken hond.
morgen in ieder geval maar eens de foto's afwachten :-\

gr wendy
Door Ordell
Helemaal met pakwerk stoppen is best verstandig, maar daar bedoel ik mee op afstand stellen. Je kunt hem altijd aangelijnd laten bijten dat de helper de mouw bij qyan in zijn bakkes duwt. Daar lijdt hij weinig mee en kan dan toch zijn ei nog kwijt. Ik zou wel een borsttuig voor de hond aanschaffen zodat de trekkracht niet meer zijn nek belast. Volgens mij heb ik nog een hele mooie liggen voor jou formaat hond die ik toch nooit gebruik maar dat ga ik eerst even nakijken. ;)

gr.Ordell
Ordell schreef: Helemaal met pakwerk stoppen is best verstandig, maar daar bedoel ik mee op afstand stellen. Je kunt hem altijd aangelijnd laten bijten dat de helper de mouw bij qyan in zijn bakkes duwt. Daar lijdt hij weinig mee en kan dan toch zijn ei nog kwijt. Ik zou wel een borsttuig voor de hond aanschaffen zodat de trekkracht niet meer zijn nek belast. Volgens mij heb ik nog een hele mooie liggen voor jou formaat hond die ik toch nooit gebruik maar dat ga ik eerst even nakijken. ;)

gr.Ordell
ordell, heb al een borst-juttuig, net nieuw ook nog :-X, maar toch bedankt :D
verder heb ik de afgelopen week toch al twijfels ivm pakwerk en niet zozeer lichamelijk, maar er zijn wat dingen tijdens en na het pakwerk die me niet zo bevallen, heb ik het ookal met carmen over gehad. dingen die binnen de IPO naar mijn weten gewoon echt niet wenselijk zijn en die ikzelf niet wenselijk vindt overigens ook, maar wel worden aangemoedigd. dus hem alleen aan de lijn laten bijten ben ik het wel mee eens, maar de vereniging............
en dan die poten he? 3 x pakwerk gedaan en we beginnen weer opnieuw en van voren af aan. dus dat er iets niet goed zit is duidelijk. dus wellicht dat ik hem zowiezo ook eerst de scan in laat gaan, alhoewel de internist dat niet aanraadde, maar goed, misschien dat ze het dan kunnen vinden.
we gaan gewoon weer afwachten
voorlopige uitslag foto's:
- absoluut GEEN sprake van groeipijn
- geen tekenen van artrose te bekennen in knie en elleboog gewricht, gewrichten zijn schoon

de foto's zijn gewoon bij de DA gemaakt en die kon dit alvast zeggen.
voor de rest wilde hij het aan de Orthopeed overlaten, aangezien ie het zelf niet goed kon zien en zoals hij het zei: is niet mijn vakgebied.
foto's worden vandaag opgestuurd en vergeleken met de eerste serie foto's van een paar maanden terug.
de DA gelooft niet dat het spierpijn is, maar denkt toch echt dat het in de elleboog en het kniegewricht zit. knie kon bijna niet gestrekt worden en bij het strekken van de elleboog een luide gil. verder staat de elleboog een beetje naar buiten.
volgende week hopen we wat meer te weten, alhoewel ik het weer betwijfel :-\
zowiezo minimaal 3 weken complete rust, ongeacht wat de orthopeed misschien nog ziet aan de foto's.
misschien dat er bij de orthopeed nieuwe of andere foto's gemaakt gaan worden, met contrastvloeistof of we krijgen een verwijzing naar de fusiotherapeut en kijken of die wat ontdekt.
nou ja, we wachten weer af.
en pakwerk, springen, over de haag lopen en alles wat belastend is (spelen met honden, ballen, ed) moet voorlopig vermeden worden. dat waren we gelukkig toch al van plan.

qyan heeft erg veel pijn, kreunt en piept bij iedere beweging die die maakt, slaapt ook niet, trilt als een gek, weet niet meer hoe die moet liggen en gebruikt de voorpoot helemaal niet meer. kan niet ees gaan zitten om te poepen en met moeite plassen.

voor voorlopig 5 dagen rimadyl mee gekregen, 3 tabletten per dag. bij diaree meteen stoppen, bij misselijkheid ook meteen stoppen en pillen terug brengen. had het liever niet gedaan, maar dit kan niet. buiten dat hij gewoon echt pijn heeft, belast ie zijn 2 andere poten aanzienlijk de korte stukjes die die loopt met uitlaten.
gelukkig ligt ie nu in coma van het roesje en haalt zo nog een beetje slaap in.
nog 1 voordeel van het rontgenen bij de da ipv orthopeed: de orthopeed heeft hem toen helemaal plat gespoten en hij heeft er nu maar 1 gehad ipv 2. hoefde dus ook niet wakker gespoten te worden, maar was wel gewoon rustig en bij.

gr wendy en :P van qyan
Jeetje wendy, daar gaan jullie weer zeg ....
Ik weet niet goed wat ik nu nog tegen je kan zeggen....tis al de zoveelste keer dat het fout gaat ....
Ik wens jou heel veel sterkte .. en geef qyan nog maar weer een heerlijke knuffel een een zacht kussie op dat mooie koppie...

Liefs barbara
Eidos schreef: Jeetje wendy, daar gaan jullie weer zeg ....
Ik weet niet goed wat ik nu nog tegen je kan zeggen....tis al de zoveelste keer dat het fout gaat ....
Ik wens jou heel veel sterkte .. en geef qyan nog maar weer een heerlijke knuffel een een zacht kussie op dat mooie koppie...

Liefs barbara
haha, nee idd, alles is al gezegd he!
dat koppie is nu niet zo mooi hoor, sinds dat roesje lijkt het wel zo'n bloedhond, ogen hangen op half 7, knalrood, vreemd gezicht hoor ;D
hij slaapt in ieder geval lekker nu, dat had ie nodig!
:-* ga ik zo geven
Laatst gewijzigd door qyan op wo 19 nov 2003, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.
qyan schreef:

haha, nee idd, alles is al gezegd he!
dat koppie is nu niet zo mooi hoor, sinds dat roesje lijkt het wel zo'n bloedhond, ogen hangen op half 7, knalrood, vreemd gezicht hoor ;D
hij slaapt in ieder geval lekker nu, dat had ie nodig!
:-* ga ik zo geven
Ja alles is al TE vaak gezegt ... Ik baal wel ontzettend mee met jullie hoor... komen ze weer aan met die contrast vloeistoffen en uitslagen ... :-\...

Ik hoop dat alles meevalt en er niks ernstigs aan de hand is ... snap ook dat je het pakwerk wil laten voor wat het is. Als je hond er elke keer weer problemen door krijgt dan maar niet he ...

en slaperig koppie of niet, ik vind het een schoonheid hoor ;) ;D..
Fijn dat hij eindelijk even lekker kan slapen, dat zal hij nodig hebben om zich weer wat beter te voelen..

Liefs van ons ;)
Eidos schreef:

Ja alles is al TE vaak gezegt ... Ik baal wel ontzettend mee met jullie hoor... komen ze weer aan met die contrast vloeistoffen en uitslagen ... :-\...

Ik hoop dat alles meevalt en er niks ernstigs aan de hand is ... snap ook dat je het pakwerk wil laten voor wat het is. Als je hond er elke keer weer problemen door krijgt dan maar niet he ...

en slaperig koppie of niet, ik vind het een schoonheid hoor ;) ;D..
Fijn dat hij eindelijk even lekker kan slapen, dat zal hij nodig hebben om zich weer wat beter te voelen..

Liefs van ons ;)
idd, heb het er zo niet voor over, vindt ik hem nog te jong voor ook. dan geniet ik liever van ene gezonde huis, tuin en keuken hond. gezien zijn temperament in het appeel zou ik wel VZH afmaken en dan misschien de speurhond certificaten gaan behalen. sloopt zijn poten niet zo.
als het hem nu al sloopt, dan kan dat nooit goed zijn en zo wil ik het niet.
dan laat ik hem liever lekker rennen in het bos!
maar lichamelijk is niet de enige reden hoor ;)

mwah, het is nu ook wel ene lekker ding hoor met dat slaaphoofd.
nu nog ff goed wakker worden, dan mag ie tenminste ene klein beetje eten en drinken en kan ik hem die rimadyl geven. als ik hem nu laat drinken kan ie stikken, dus doen we maar niet
Ja en ach speurwerk is ook heel leuk !!! Ik zit eraan te denken om ook zoiets te gaan doen met eidos... Zit eigenlijk nog te twijfelen tussen speurwerk en reddingswerk... tis beiden wel wat voor hem en ik vind beiden ook leuk.. En inderdaad beter een gezonde huis tuin en keukenhond dan altijd maar een hond met problemen omdat het werk te zwaar is..

Laat hem dan eerst maar even goed wakker worden ja :o :o... nog meer problemen kunnen jullie er nu niet bij gebruiken ;)
Eidos schreef: Ja en ach speurwerk is ook heel leuk !!! Ik zit eraan te denken om ook zoiets te gaan doen met eidos... Zit eigenlijk nog te twijfelen tussen speurwerk en reddingswerk... tis beiden wel wat voor hem en ik vind beiden ook leuk.. En inderdaad beter een gezonde huis tuin en keukenhond dan altijd maar een hond met problemen omdat het werk te zwaar is..

Laat hem dan eerst maar even goed wakker worden ja :o :o... nog meer problemen kunnen jullie er nu niet bij gebruiken ;)
idd, speuren vindt ie zelf ook heel leuk, vooral het voer op het spoor ::), reddingswerk zie ik qyan niet doen, veel te snel afgeleid, maar die kans zit er ook in met SPH. certificaten. zijn best lange sporen, hij kent alleen het IPO 1 spoor van 200/300 passen ;D en dat vindt ie eigenlijk al te lang duren.
dus misschien wel gewoon G&G ofzo bij een kynologenclub. als ie maar iets kan doen is het best.
ff vraagje Wendy,
toen hij van de mouw af klapte is hij toen erg lullig terecht gekomen of misschien wel tijdens de confrontatie (blokken ??? )
Zoals je weet konden we het bij Ace eerst ook niet vinden en bleek het later in de spieren te zitten, misschien toch ook een echo, zodat ook de spieren en de pezen beter bekeken kunnen worden ???
Als er niets uitkomt zou ik bij Dorit Aharon langsgaan. Manueel therapeut. De kans is groot dat het uit de nek komt.
Hoewel, als ik het verhaal hoor dat strekken zo pijnlijk is, lijkt het toch wel uit de gewrichten te komen. Hoeft geen arthrose te zijn, overbelasting van de gewrichten kan ook.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door