Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door sylvia
Ink schreef: Sterker nog ... ik heb 1 hond met RSI en 1 met burnout!

Maar glutenvrije bloem bestaat echt! Ze slopen die gluten eruit en hatsjee.
ja het kan inderdaad de bakker hier maakt het op bestelling,zijn eigen zoontje moet het ook eten,aangezien ik naast hun heb gewoond heb ik dat brood,toen hun zoon daar voor het eerst aan moest te uit en te na mogen bekijken ,betasten en proeven.
Het ziet er vreemd uit,het voelt niet als brood aan en het is niet te vreten,maar ja als je een allergie hebt en je wilt eten moet je wat.Maar glutenvrije bloem bestaat dus en ze kunnen er ook nog brood van bakken,of in iedergeval iets wat voor brood door moet gaan.
Door chantal
ja, de oorzaak van al die ellende weet niemand.
Ook Utrecht niet.
Alle organen werken naar behoren.
Maar hij krijgt snel waterdunne ontlasting waardoor hij eiwitverlies (protein losing enterophaty) krijgt en enorm afvalt. :(
Door Hitam
Hoi Chantal, ik ben zelf niet zo´n voorstander van vegetarische dieten, maar als je dierenarts dat zo uitgemeten heeft kun je wel zelf iets samenstellen maar dan moet er wel een eiwitbron door. Cottage cheese, soya (tahoe/tofu) of misschien wel vis?
Hele mais, doperwten en grote stukken groente kan hij niet verteren. Die moet je heel fijnmalen en voor jouw hond zal even licht koken zelfs beter zijn.

Het handigste is om even uit te proberen hoe hij op een bepaalde eiwitbron reageert, door het voorzichtig met kleine beetjes te geven. Reageert hij er verkeerd op, dan niet doorgaan.

Eventueel kun je er verteringsenzymen aan toevoegen, om het de darmen zo gemakkelijk mogelijk te maken.
Door Lizzy
Hoi Chantal, misschien een paar overbodige vragen, maar mag ik vragen hoe deze dierenarts deze diagnose heeft gesteld?

En als jouw hond allergisch is voor alle dierlijke eiwitten, is dat dat inclusief ei en vis?

En wat heeft de dierenarts toen verder gezegd? Heeft hij jou naar huis gestuurd met vegetarische brokken? Geen dieet adviezen?

Het spijt me dat ik allemaal vragen stel, maar als ik op Internet zoek naar deze afwijking PLE, dan kom ik allerlei ingewikkelde informatie tegen over hoe deze ziekte wordt gediagnostiseerd. Ze hebben het over bloedtesten en zaken als biopties enzo.

Welke medicijnen krijgt jouw hond nu? En is het de bedoeling dat hij zijn leven lang een vegetarisch dieet moet krijgen? Wat heeft deze dierenarts daar over gezegd?

Groetjes, Lizzy
Door Hitam
Ik weet, denk ik wel bij welke dierenarts je bent geweest. Erik Laarakker of Casper Broekman of een andere door Erik opgeleide dierenarts.
Die meten door met de biotensor en zetten veel honden op Bingo vegetarisch.
Sommige doen het daar goed op maar niet allemaal.
Door chantal
Ik ben inderdaad bij iemand geweest die opgeleid is door Erik Laarakker.
Mijn hond zou inderdaad zijn levenlang op Bingo vegatarisch kunnen.
Nu krijgt hij ook van de groenten en brood diarree.
Heb bij Carnibest geinformeerd en bij energiek.
Iemand ervaring mee??
Heb wat tips gekregen die ik wil gaan proberen.
Door chantal
Lizzy schreef: Hoi Chantal, misschien een paar overbodige vragen, maar mag ik vragen hoe deze dierenarts deze diagnose heeft gesteld?

En als jouw hond allergisch is voor alle dierlijke eiwitten, is dat dat inclusief ei en vis?

En wat heeft de dierenarts toen verder gezegd? Heeft hij jou naar huis gestuurd met vegetarische brokken? Geen dieet adviezen?

Het spijt me dat ik allemaal vragen stel, maar als ik op Internet zoek naar deze afwijking PLE, dan kom ik allerlei ingewikkelde informatie tegen over hoe deze ziekte wordt gediagnostiseerd. Ze hebben het over bloedtesten en zaken als biopties enzo.

Welke medicijnen krijgt jouw hond nu? En is het de bedoeling dat hij zijn leven lang een vegetarisch dieet moet krijgen? Wat heeft deze dierenarts daar over gezegd?

Groetjes, Lizzy
Inclusief ei en vis.
Wij hebben zo een beetje alle dieetbrokken van de wereld gehad, ook lamshart ,kipfilet en ei.
Mijn hond krijgt homeophatische middelen zoals: Darmclear,maagcompositum, autoim alle.,RB6, hosode bloed en AM3.
Dit alles om het autoimmuun, maag en darmen systeem weer in balans te krijgen.
Iedere keer als wij van voer veranderen kan het 10 tot 30 dagen goed gaan. Daarna vind hij het of niet lekker meer of hij krijgt er diarree van.
Door Nelly
Sorry Chantal, ik wil je niet beledigen of wat dan ook, maar ik kan het me zó slecht voor stellen, een hond die allergisch is voor eiwitten. Een hond die allergisch is voor brokken, welk merk of soort dan ook, oké. Maar eiwitten pur sang... ik geloof er geen jota van! Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, en ik weet dat het gevaarlijk (voor mij) kan zijn wat ik nu ga zeggen, want als het NIET goed gaat, kun je mij de schuld geven als je wilt; maar als je nu gewoon eens voorzichtig probeert om je hond een goed kompleet versvleesprodukt te geven? De keuze is aan jou! :D
Door oebaya
Nelly, waarom zou een hond geen allergie voor eiwitten kunnen hebben? Uiteraard van nature zou hij ze uitstekend moeten kunnen verdragen, maar door het fokken en verkeerde keuzes van ouderdieren kan er zo veel mis gaan, dat ook deze ziekte in honden ontstaat.
Heb uit Control of canine genetic diseases 3 rassen waarvan het bekend is dat deze ziekte erin voorkomt: Basenji, Lundehund, Soft Coated Wheaten Terrier. Maar dat wil niet zeggen, dat deze opsomming volledig is.
gr.
Nicolette
Door Nelly
Kweet eigenlijk niet hoe ik daar in dit geval bij kom Nicolette, 't is zo'n onderbuik gevoel, ook omdat die hond niet goed reageert op alle diëten die hij tot nu toe heeft gehad. En ja, ik ben geen dierenarts en wil ook geen enkele dierenarts onder z'n duiven schieten, maar toch...Blijf gewoon dat gevoel houden dat daar ergens niet klopt met die redenatie :-\
Door Hitam
Een allergie voor een eiwit of voor een paar eiwitten, ok. Dat kan, maar voor alle eiwitten? Daar geloof ik niet zo in.
Door Hitam
Ok, wat ik denk dat er aan de hand kan zijn:
door slechte voeding raken de darmen geïrriteerd, daardoor sluiten de darmcellen niet helemaal goed aan en ontstaat er een soort ´lekkage`van stoffen die niet in het bloed horen naar binnen. Hierop zal het lichaam reageren met een allergische reactie. Dat lijkt dat een allergie voor iets in de voeding maar feitelijk is de slechte werking van de darmen de oorzaak.
Dit heet een `leaky gut`, lekke darm.

Als je ervoor zorgt dat die darmen weer goed functioneren, is het probleem opgelost en is je hond ineens niet meer allergisch.
Door Lizzy
Hitam schreef: Ok, wat ik denk dat er aan de hand kan zijn:
door slechte voeding raken de darmen geïrriteerd, daardoor sluiten de darmcellen niet helemaal goed aan en ontstaat er een soort ´lekkage`van stoffen die niet in het bloed horen naar binnen. Hierop zal het lichaam reageren met een allergische reactie. Dat lijkt dat een allergie voor iets in de voeding maar feitelijk is de slechte werking van de darmen de oorzaak.
Dit heet een `leaky gut`, lekke darm.

Als je ervoor zorgt dat die darmen weer goed functioneren, is het probleem opgelost en is je hond ineens niet meer allergisch.
Wauw, interessant zeg! Nu ben ik alleen wel benieuwd hoe je de darmen weer aan het functioneren krijgt.
Groetjes, Lizzy
Door Hitam
Dat kan heel lastig zijn, afhankelijk van hoe `lek` die darmen zijn. Licht verteerbare voeding die zo min mogelijk reactie opwekt. Hoge doses probiotica en kruiden die verzachtend/ontstekingsremmend werken.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door