sylvia schreef:Willy,
Waar wordt je hier de grond in geboord dan Willy ?
Dat je dingen te horen krijgt die je misschien niet had verwacht of liever niet zou willen horen ,betekent niet dat je de grond in wordt geboord hoor.
En ik denk dat je inderdaad beter met die wandelingen mee kan gaan waar iedereen weet dat je een probleem hebt en waar geen hysterische mensen lopen van iiiieeeekkkssss haal je hond weg bij mijn lieverdje.
In die grote groepen lossen honden perfect onderling de problemen op,en krijgt denzel daar vanzelf een keer even goed op zijn lazer van die of gene.
En ik zou inderdaad lekker op cursus gaan met Denzel zodat hij zijn hersen en zijn energie op een andere wijze kwijt kan.
Niet om je aan te vallen, maar ik heb dus 1 van die honden die ook niet altijd even goed luistert, niet trekt aan de riem, maar je volledig omvertrekt in vreemde situaties ( of in een grote groep honden ) en de hele kantine ( na de wandeling ) bij elkaar jankt omdat zijn nieuwe roedel uit elkaar valt.
Tuurlijk is het niet leuk als je hond zich niet gedraagt op een wandeling met mensen die verstand hebben van honden en hun gedrag, en tuurlijk voel je je dan niet prettig!!! Maar ik kan je verzekeren dat niemand ooit ook maar de grond in geboort word !!! Wel krijg je veel tips, adviezen enzo omdat iedereen op zijn eigen manier met je meedenkt om de problemen met je hond op te lossen. Dit kan inderdaad ook via een forum, maar zoals je zelf waarschijnlijk wel snapt is het moeilijk adviezen te geven over een hond die je als forumgast niet kent. Dus ga gewoon een aantal keer mee naar een wandeling en trek dan je conclusie.
Ik bedoel dit absoluut niet verkeerd, maar als je nooit naar een wandeling bent meegeweest kan je eigenlijk ook geen oordeel vormen.