Tijd geleden dat ik wat van me heb laten horen, maar het kwam er niet van door mijn nieuwe baan (waarneming)...heeeeel erg druk dus! Maar ik zal je vertellen, eind vorige week had ik een patientje (Border terrier) in de praktijk die verschijnselen had van Spike's. Ik heb ze direct verwezen naar je site, zodat ze ook kunnen kijken of de aanval hetzelfde lijkt als de aanval bij Spike's disease. Ze hadden nog nooit van spike's gehoord. De eigenaren gaan voor mij precies bijhouden, wanneer, hoe vaak, onder welke omstandigheden zo'n aanval optreedt en hoe lang het duurt. Intussen hoop ik me er toch nog wat meer in te kunnen verdiepen, maar vrije tijd is helaas errrg schaars, maar ik doe mijn best. Verder barst ik van de vreemde anekdotes, aangezien ik nog maar enkele weken in de praktijk werk en de gekste dingen tegenkom. Maar wat ik vandaag nou weer had... Ik kreeg een kat die al 2 weken braakte. Er was al een aantal dagen behandeld door de andere dierenartsen in de praktijk, met medicijnen..... Maar ik vertrouwde het voor geen meter, want na 1 dag stoppen met de medicatie braakte hij weer net zo erg, had geen koorts, maar wilde ook niet eten. Ik besloot en rontgenfoto te maken en wat bleek: een ileusbeeld (verstopping). Dus in overleg besloten om het meteen te opereren en te kijken of we de oorzaak konden vinden. Guess what: we haalden een groot stuk klitteband uit de darm!!!!! Wat heerlijk om zo'n beestje zo te kunnen helpen. Hij komt er wel weer bovenop. Wat zullen we morgen weer meemaken..........
Groetjes, Knier
Ps: Van een collega hoorde ik dat een van haar patienten een surprise-ei had ingeslikt