Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
WendyH schreef: Bedankt voor jullie adviezen!
Ik zal de karnemelk en de knoflook voorlopig achterwege laten, kijken of dat verbetering brengt.
Jammer, want het werkte perfect tegen vlooien en teken...

Naar een holistisch DA wil ik al een tijdje. Ze reageert namelijk ook gek op een enting. Ze krijgt alleen nog maar de Weil/parvo enting en geen cocktail meer. Maar na de enting verliest ze haar vacht. Dat duurt dan weer maanden eer ze er weer goed in zit.
Alleen de kosten zorgen dat ik voorlopig niet naar de holistisch DA kan. Helaas. Ik heb wel naar de tarieven geinformeerd en dat is niet mis. Zodra er financiele mogelijkheden zijn, zit ik bij Tannetje Koning, dat is een ding dat zeker is...

Ik heb nog geen andere voeding geprobeerd omdat ik eigenlijk niet van de Carnibest af wil..

Lizzy...ze is te dik. Dus een pancreas probleem is het zeker niet...

Dank jullie wel voor de adviezen...
Persoonlijk geloof ik er geen hout van dat het door de knoflook kan komen. Knoflook is juist zeer gezond. Ik zou inderdaad geen zuivel meer geven, maar ik zou zelf gewoon knoflook blijven geven. Hoewel je niet teveel knoflook moet geven.

Entingen.... oh oh..... je gelooft me vast niet Wendy, als ik zeg dat ik een uur of 1.5 geleden boven stond te strijken en dacht "dit zou wel eens van de entingen kunnen komen, maar laat ik daar nou niet wEEr over zeuren".

De symptomen die jij beschrijft kunnen namelijk wel degelijk door entingen veroorzaakt worden! En dat hoeft niet eens te ontstaan binnen 24 uur na de enting, het kan 3 maanden naar de enting onstaan. En het kan JAREN aanhouden! Mijn hond Brutus heeft jarenlang getobt met zijn ontlasting. En zelfs toen hij vers/rauw at, heb ik problemen gehad met zijn ontlasting. En wel frappant, ALTIJD NA zijn Parvo vaccinatie (en altijd 1 tot 3 maanden na zijn inenting - en de dierenarts maar roepen dat het NIET van de vaccinatie kon komen >:(). Sinds 3 jaar is hij helemaal niet meer gevaccineerd en wat denk je? (afgekloppen): geen problemen meer met darmen!

Misschien dus sowieso raadzaam om met Thuja aan de slag te gaan, want dit kAn een reactie op de enting zijn en Thuja helpt dan vaak erg goed en snel.

Ik kan me voorstellen dat je niet van de Carnibest af wil. Soms is het gewoon handig om even 6-8 weken op een ander voer over te stappen (of zelf te gaan samenstellen) om te kijken of er inderdaad iets in het voer zit waar jouw hond nou net toevallig slecht op reageert. Dan heb je dat tenminste uitgesloten. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat het zelden resultaat oplevert, deze "oefening".

Groetjes, Lizzy
Door WendyH
Ja...de schildklier heb ik idd ook aan gedacht...Ik laat van de week maar eens bloed prikken...

Heb jij enig idee waar ik thuya kan krijgen? Een site waar ik het kan bestellen of iets dergelijks?

Ik vind het zo moeilijk he...dat entingen verhaal. Ik weet dat de entingen voor Vonya echt niet goed zijn. Maar ik ben ook bang voor parvo en weill....Vandaar dat ik die twee entingen toch blijf geven. Moeilijk he? Welk kwaad is het kwaadst...
Door Lizzy
WendyH schreef: Ja...de schildklier heb ik idd ook aan gedacht...Ik laat van de week maar eens bloed prikken...

Heb jij enig idee waar ik thuya kan krijgen? Een site waar ik het kan bestellen of iets dergelijks?

Ik vind het zo moeilijk he...dat entingen verhaal. Ik weet dat de entingen voor Vonya echt niet goed zijn. Maar ik ben ook bang voor parvo en weill....Vandaar dat ik die twee entingen toch blijf geven. Moeilijk he? Welk kwaad is het kwaadst...
Thuja D6 kun je gewoon bij drogist of apotheek kopen. Drie maal daags 1 dosis gedurende 3-6 weken. Hogere potentie zou je in overleg met een homeopathisch dierenarts moeten doen.

Misschien kun je vanaf nu beter iedere 2 jaar een titerstest laten uitvoeren op Parvo dan de vaccinatie zelf (bij Tannetje).
Groetjes, Lizzy
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 02 mei 2004, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Peet
Bij de drogisterijen verkopen ze vaak de Thuja Tinctuur van VSM (oertinctuur). In dat geval is de dagelijkse dosis: 5 druppels per dag... ;) (ben net mee begonnen, voor Beau's rabies enting,vandaar...)

Ze vinden het erg vies dus het makkelijkst kan je het geven in een spuit zonder naald. 5 druppels in een eierdopje, paar druppels water erbij en dan in het bekkie spuiten....

Peet
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door