Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Lisa green schreef: ma 07 okt 2024, 12:40 Hey, even een update, het gaat niet zo goed :( dus ik weet niet zo goed meer wat ik nu moet doen.

Qua huid blijft het een beetje hetzelfde, maar qua darmen gaat het niet de goeien kant op. Z'n darmen worden steeds onrustiger en hij kan steeds minder verdragen. Zelfs z'n botjes kan hij niet meer verdragen (kippenvoetje of konijnenoortje etc) dan gaat hij aan de dunne.

Ik heb hem een tijdje terug weer op butternutbox gezet maar hij kan nu alleen nog maar de kip en kalkoen het beste verdragen, ook de vis rol van Ritzenberger gaat redelijk, maar moet komende dagen even zien of dit zo blijft.

Op zich is z'n ontlasting niet overdreven dun of te hard, of dat hij 6x op een wandeling moet peopen, maar er zit weer wat slijm bij, de structuur en kleur is ook niet wat het moet zijn en voornamelijk ontzettend veel gerommel weer, plus dat hij weer heel veel gras aan het eten is.

Ik zat er dus aan te denken om met bijna alle supplementen te stoppen behalve degene die ik eerst gebruikte voordat het slechter ging, en dan alleen de kip, kalkoen en evt de vis rol geven als hij dit blijft verdrag en dit even geven voor een aantal weken tot een maand?

Als aanvulling groenten met pompoen als basis, en de 2de maal alfalfa.
Dan als supplementen:

- 1 capsule omega 3 (heb opgehoogd naar 2 maar misschien word dit te vetting voor hem?)
- psylliumvezels.

En dan misschien als uitzondering op de regel toch de verteringsenzymen erbij en de kamille met Calendula thee, kan me namelijk niet indenken dat dit nu hetgene is dat problemen geeft.

Denk dat het andere vlees de boosdoener is en dat het toch te zwaar verteerbaar is geweest voor hem, dat dit hem nog meer uit balans heeft gebracht.

Ik weet dat afwisseling nu juist het beste is want heb gelezen dat honden met een leaky gut snel intolleranties krijgen.

Wat denk jij Lizzy? Denk je dat ik hier goed aan doe? Ik zat sowieso te denken om toch maar een extra hulp in te schakelen en dacht aan Kelly Cogen? Ik volg haar op Facebook en volgens mij heeft ze er wel verstand van, maar ja.. dan word het 1 van haar studenten omdat ze zelf geen consulten meer doet en het duurt nog wel een tijdje voordat ik dit financieel kan bekostigen.
Pfft, echt waaaardeloos dit :-\

Kun je me een overzicht geven van wat je allemaal aan supplementen gaf/geeft? Want op de vorige pagina staat dat je ook de Leaky Gut pillen uit de USA hebt besteld, maar heb je die ook gegeven? En de Zeoliet heb je ook gegeven? En wat nog meer?

Ik vind het op zich nooit een slecht idee om terug te gaan naar de situatie zoals ie was voordat het slechter ging, dus even terug naar de basis. En kijken of je hem weer stabiel kunt krijgen.

En bij Sjoerd heb ik wel eens het idee dat hoe meer supplementen ik hem geef : hoe slechter het gaat. Goed, daar zijn een paar uitzonderingen op zoals de Leaky Gut pillen.

Kelly. Ja, ik ken haar. Ik heb een traject bij haar gedaan met Sjoerd. En ik ben er geen ene donder mee opgeschoten. En wat ik gewoon echt afschuwelijk vind is het werken de mail/telefoon. Een therapeut moet jouw hond zien. Voelen. Ruiken. Zonder dat, waar zijn ze dan helemaal mee bezig? Maar goed, verder kan ik je hierover geen advies geven, dit is echt iets wat je zelf moet beslissen....
Door Lisa green
Hey Lizzy, bedankt voor je reactie weer!
Kun je me een overzicht geven van wat je allemaal aan supplementen gaf/geeft?
Sure. Dat is best wel even een rijtje.
Vorig jaar ben ik begonnen met:

Omega 3, L glutamine, Reishi, quercertine met bromelaine, kokosolie, psylliumvezels, probiotica van Puur en ook de anti jeuk druppels van Puur geprobeerd. En 2 verschillende soorten supplementen van de huisdierendokter.nl (1 voor de darmen en 1 voor de huid) Ben doorgegaan met L glutamine, kokosolie en psylliumvezels.
Als topper gaf ik bio groentenmix en alfalfa.

Ben deze zomer dus gestart met die anti vlooienallergie druppels van Puur(gestopt toen het opwas), veendrenkstof, Canis Pure (na een maand mee gestopt), Calendula& Kamille infusie, Brandnetel & infusie met klein beetje zoethout, verteringsenzymen en daarna gestart met paardebloem toe te voegen bij de brandnetel infusie, slippery elm en af en toe wat extra marshmallow of DGL toegevoegd, Colostrum, zeolite. En af en toe ook wat CBD olie.

Als toppers (afgewisseld alles bio) heb ik blauwe bessen, borage olie, rauwe geiten kefir, kurkuma, asperges, knoflook, appel, bottenbouillon, broccolie kiemen toegevoegd en groentenmix ben ik ook blijven geven.
Want op de vorige pagina staat dat je ook de Leaky Gut pillen uit de USA hebt besteld, maar heb je die ook gegeven? En de Zeoliet heb je ook gegeven? En wat nog meer?

Die Leaky gut pillen ben ik dus helemaal vergeten. Ik had ze in m'n winkelwagen gedaan maar zag ook dat er vitamine d en zink inzat, dus wilde toen nog vragen ofdat dit dan niet teveel ging zijn want in de Butternutbox zit het er ook in. Plus dat er ook L glutamine in de Leaky gut supplement zat en ik gaf dit wel al maar deed dit door het voer dus wou eerst even proberen of het verschil ging maken als ik het op een lege maag ging voeren. Maar ga deze zeker proberen als je denkt dat dit gaat icm Butternutbox?
Toevoegingsmiddelen per kg: Nutritionele Toevoegingsmiddelen: Vitamine D3 150 IE, Vitamine E 40 mg, Zink (als Zinkchelaten van Eiwithydrolysaten).
M'n hondje krijgt 100gram per dag.

De zeolite heb ik gegeven ja, daar dus ook eergisteren mee gestopt net als de rest als uitzondering ga ik verder met de omega 3, psyliumvezels, kamille en Calendula infusie, verteringsenzymen en even kijken hoe dit gaat. De L glutamine is op sinds een week.
En bij Sjoerd heb ik wel eens het idee dat hoe meer supplementen ik hem geef : hoe slechter het gaat. Goed, daar zijn een paar uitzonderingen op zoals de Leaky Gut pillen.
Denk dat het dan teveel is om allemaal te verwerken, zeker met een systeem wat al in de stress zit. Heb er zelf een behoorlijk handje van, dat als ik in paniek schiet en ik me machteloos begin te voelen, dat ik dan als een malloot keiveel research ga doen en dan vanuit die wanhoop alles toe wil voegen wat zou moeten helpen. Weet dat dit een zwakte is van me dus moet hier echt op letten.
Kelly. Ja, ik ken haar. Ik heb een traject bij haar gedaan met Sjoerd. En ik ben er geen ene donder mee opgeschoten. En wat ik gewoon echt afschuwelijk vind is het werken de mail/telefoon. Een therapeut moet jouw hond zien. Voelen. Ruiken. Zonder dat, waar zijn ze dan helemaal mee bezig? Maar goed, verder kan ik je hierover geen advies geven, dit is echt iets wat je zelf moet beslissen.....
Ik merk dat ik me best wel opgelucht voel nu je zegt dat Kelly je niet heeft kunnen helpen, heb er dan toch geen goed gevoel bij gehad.

Heb nog wel Caspar Broekman een mail gestuurd en ook de groene os. De groene os hebben op hun website een darmplan en een huidplan etc. Er zijn wel een aantal producten die me best goed lijken zoals de digestivo (ingrediënten Ethanol 53% v/v, Glycerine, Plantago major (grote weegbree), Chamomilla vulgaris (kamille), Potentilla anserina (zilverschoon), Potentilla erecta (tormentil), Salvia officinalis (salie), Artemisia absinthium (alsem).) Ook hebben ze ee ashwaganda (anti stress) en huid tonic met Scutellaria baicalensis (anti histamine). De multivitamine vind ik dan weer niks.

Aan de andere kant heb ik ook op de website van Caspar gekeken en die heeft ook wel goeie kruiden tonics.

Ik weet dus even niet wat de volgende stappen moeten zijn, maar ik ga hem sowieso niet aan de medicatie zetten, heb op een FB pagina voor honden met allergieën wat meegelezen en zoveel verhalen over die medicaties zijn echt rampzalig.

Oké nog even een laatste vraag, heb jij wel eens gehoord over PEA? Lijkt me ook interessant..

https://canineceuticals.com.au/blogs/ne ... eeds-p-e-a

Soooorry voor de lap tekst weer, lol.
Ga nu eerst even kijken of de rust terug kan komen.. :-\
Door Lizzy
Lisa green schreef: di 08 okt 2024, 20:10 Hey Lizzy, bedankt voor je reactie weer!

Sure. Dat is best wel even een rijtje.
Vorig jaar ben ik begonnen met:

Omega 3, L glutamine, Reishi, quercertine met bromelaine, kokosolie, psylliumvezels, probiotica van Puur en ook de anti jeuk druppels van Puur geprobeerd. En 2 verschillende soorten supplementen van de huisdierendokter.nl (1 voor de darmen en 1 voor de huid) Ben doorgegaan met L glutamine, kokosolie en psylliumvezels.
Als topper gaf ik bio groentenmix en alfalfa.
Zo, dat is zeker een heel rijtje!

Omega 3 zou ik blijven geven hoewel ik niet weet wat voor omega 3 het is en je misschien moet switchen naar bijv. algenolie met DHA en EPA. Ik zou zelf geen L glutamine, Reishi, quercertine met bromelaine, kokosolie, psylliumvezels, probiotica van Puur meer geven. Al deze middelen zijn leuk maar kunnen ook problemen geven. Kokosolie, ik hoef Sjoerd een halve theelepel te geven en hij is aan de diarree. Probiotica van Puur.... ik vind 'm niet eens geweldig. En Psylliumhusk is fantastisch maar even ook mee stoppen, wat rust voor de darmen.
Ben deze zomer dus gestart met die anti vlooienallergie druppels van Puur(gestopt toen het opwas), veendrenkstof, Canis Pure (na een maand mee gestopt), Calendula& Kamille infusie, Brandnetel & infusie met klein beetje zoethout, verteringsenzymen en daarna gestart met paardebloem toe te voegen bij de brandnetel infusie, slippery elm en af en toe wat extra marshmallow of DGL toegevoegd, Colostrum, zeolite. En af en toe ook wat CBD olie.
Calendula en kamille kun je mee doorgaan. De rest zou ik stoppen. Gewoon even kijken wat het doet als je met het meeste stopt.
Als toppers (afgewisseld alles bio) heb ik blauwe bessen, borage olie, rauwe geiten kefir, kurkuma, asperges, knoflook, appel, bottenbouillon, broccolie kiemen toegevoegd en groentenmix ben ik ook blijven geven.
Voor de huid moet je misschien borage olie geven en blijven geven. Kefir niet meer geven. Bottenbouillon zou ik blijven geven, de rest dus mee stoppen.
Die Leaky gut pillen ben ik dus helemaal vergeten. Ik had ze in m'n winkelwagen gedaan maar zag ook dat er vitamine d en zink inzat, dus wilde toen nog vragen ofdat dit dan niet teveel ging zijn want in de Butternutbox zit het er ook in. Plus dat er ook L glutamine in de Leaky gut supplement zat en ik gaf dit wel al maar deed dit door het voer dus wou eerst even proberen of het verschil ging maken als ik het op een lege maag ging voeren. Maar ga deze zeker proberen als je denkt dat dit gaat icm Butternutbox?
Ik vind de leaky gut pillen zelf heel goed. Ik heb zelf nog anderhalve pot staan. Zal ik je 10 capsule opsturen zodat je eerst even kunt kijken hoe dat gaat? Dan begin je met een halve capsule per dag. Ik zou even geen vitamine D en zink geven nu je Butternut geeft.
De zeolite heb ik gegeven ja, daar dus ook eergisteren mee gestopt net als de rest als uitzondering ga ik verder met de omega 3, psyliumvezels, kamille en Calendula infusie, verteringsenzymen en even kijken hoe dit gaat. De L glutamine is op sinds een week.
Ik zou zelfs even met de verteringsenzymen stoppen. Ook even kijken hoe dat gaat. Misschien beter om dat af te bouwen.
Denk dat het dan teveel is om allemaal te verwerken, zeker met een systeem wat al in de stress zit. Heb er zelf een behoorlijk handje van, dat als ik in paniek schiet en ik me machteloos begin te voelen, dat ik dan als een malloot keiveel research ga doen en dan vanuit die wanhoop alles toe wil voegen wat zou moeten helpen. Weet dat dit een zwakte is van me dus moet hier echt op letten.
Ik snap dat... Echt, als geen ander. Maar misschien is less ook wel more. Even terug naar de absolute basis. En dan even kijken hoe dat gaat, bepalen wat je verder gaat doen. En zelf gaan mediteren als je in de stress schiet, ipv research te gaan doen. Want echt (and it takes one to know one he!) : die honden voelen dat. En dat heeft z'n weerslag ook op hun. Dus beter zelf gaan mediteren. Doe ik tegenwoordig zelf ook. Zodra ik de behoefte voel om te flippen en het internet weer op te duiken: ga ik eerst mediteren en daarna wat leuks doen. Heel grappig, Sjoerd komt dan tegen me aan liggen, tijdens de meditatie!
Ik merk dat ik me best wel opgelucht voel nu je zegt dat Kelly je niet heeft kunnen helpen, heb er dan toch geen goed gevoel bij gehad.
Luister altijd naar je gevoel. Ik had dat ook niet maar was zo desperate dat ik het toch heb gedaan en ik ben er echt blanco in gegaan. Kan dan heel goed de knop om zetten. Maar nope, dit was 'm niet.
Heb nog wel Caspar Broekman een mail gestuurd en ook de groene os. De groene os hebben op hun website een darmplan en een huidplan etc. Er zijn wel een aantal producten die me best goed lijken zoals de digestivo (ingrediënten Ethanol 53% v/v, Glycerine, Plantago major (grote weegbree), Chamomilla vulgaris (kamille), Potentilla anserina (zilverschoon), Potentilla erecta (tormentil), Salvia officinalis (salie), Artemisia absinthium (alsem).) Ook hebben ze ee ashwaganda (anti stress) en huid tonic met Scutellaria baicalensis (anti histamine). De multivitamine vind ik dan weer niks.
Nee, multi's vind ik ook niks maar het is heel raar: Sjoerd reageert daar heel goed op. Leo (mijn man) krijgt van zijn diëtiste (en dat is niet de eerste de beste: Geiske de Ruig) ook multi's voorgeschreven. Dus serveer het ook niet gelijk af. Gewoon niet elke dag geven. Ik geef het Sjoerd soms een hele week niet en soms 2 of 3 dagen per week.
Aan de andere kant heb ik ook op de website van Caspar gekeken en die heeft ook wel goeie kruiden tonics.
Ja, en ik vind Caspar wel heel erg goed op gebied van Chinese kruiden.
Ik weet dus even niet wat de volgende stappen moeten zijn, maar ik ga hem sowieso niet aan de medicatie zetten, heb op een FB pagina voor honden met allergieën wat meegelezen en zoveel verhalen over die medicaties zijn echt rampzalig.

Oké nog even een laatste vraag, heb jij wel eens gehoord over PEA? Lijkt me ook interessant..

https://canineceuticals.com.au/blogs/ne ... eeds-p-e-a

Soooorry voor de lap tekst weer, lol.
Ga nu eerst even kijken of de rust terug kan komen.. :-\
PEA heb ik alleen ervaring mee bij zenuwpijnen (en dat deed niks). Ik zou het nu gewoon even niet doen. Even niks doen. Eerst rust. En dan misschien eerst overleggen met Caspar. Ik snap dat je daar eerst even voor moet sparen.... Eerst rust, zelf gaan mediteren (misschien "moet" jij de Trust Technique gaan doen - als je het interessant vindt, moet je maar even peebee'en). Lullig he, wat zo'n hond kan kosten :-\

Sterkte. Houd je taai!
Door Lisa green
Hey bedankt voor het meedenken, dat doet me echt goed!
Ik vind de leaky gut pillen zelf heel goed. Ik heb zelf nog anderhalve pot staan. Zal ik je 10 capsule opsturen zodat je eerst even kunt kijken hoe dat gaat? Dan begin je met een halve capsule per dag.
Ik heb een mail terug gehad van Caspar en hij vind het lastig om consult te doen via mail maar wil het wel proberen, ik heb een overzicht opgestuurd dus nu weer even wachten op bericht terug. Ik heb ook gevraagd of het oké was om met de Leaky Gut te beginnen ofdat dit te veel is icm de eventuele kruiden dus wacht ook daar nog even op. Je aanbod om wat pillen op te sturen is onwijs vriendelijk! Wil daar zeker gebruik van maken bij groen licht van Caspar.
Ik zou even geen vitamine D en zink geven nu je Butternut geeft.
Sorry, ik begrijp je even niet. In de Leaky Gut formule zit vitamine d en zink, en in de Butternutbox ook, dus vandaar m'n vraag of dit niet te veel word inderdaad :) ..
Ik snap dat... Echt, als geen ander. Maar misschien is less ook wel more. Even terug naar de absolute basis. En dan even kijken hoe dat gaat, bepalen wat je verder gaat doen.
ga ik zeker doen! Ook makkelijker om bij te houden wat het probleem is als ik vanaf hier weer op wil gaan bouwen, dan heb ik iig een basis om terug naar toe te gaan.
En zelf gaan mediteren als je in de stress schiet, ipv research te gaan doen. Want echt (and it takes one to know one he!) : die honden voelen dat. En dat heeft z'n weerslag ook op hun. Dus beter zelf gaan mediteren. Doe ik tegenwoordig zelf ook. Zodra ik de behoefte voel om te flippen en het internet weer op te duiken: ga ik eerst mediteren en daarna wat leuks doen.
Dat is een goeie tip!
Heel grappig, Sjoerd komt dan tegen me aan liggen, tijdens de meditatie!
Oh wat schattig!! De mijne duwt z'n snoet in m'n gezicht als ik op m'n yoga mat ga liggen en dan blijft hij zo staan, werkt altijd op m'n lachspieren.
PEA heb ik alleen ervaring mee bij zenuwpijnen (en dat deed niks). Ik zou het nu gewoon even niet doen. Even niks doen. Eerst rust. En dan misschien eerst overleggen met Caspar. Ik snap dat je daar eerst even voor moet sparen.... Eerst rust, zelf gaan mediteren (misschien "moet" jij de Trust Technique gaan doen - als je het interessant vindt, moet je maar even peebee'en).
Die Trust Technique cursus heb ik gedaan, was toen heel goedkoop. Het eerste deel dan. Ik doe dat icm counterconditioning training, omdat meneer nogal een over enthousiaste en snel overprikkelde stuiterbal kan zijn ::) help indd voor ons allebei, zeker gezien ik een beetje op m'n hondje lijk.
Lullig he, wat zo'n hond kan kosten :-\
behoorlijk ja.. maar zou in een doos gaan wonen als dat er voor nodig is om hem te helpen.. gelukkig dat Caspar z'n email consulten minder is dan een normaal consult en die kruiden zijn ook niet peperduur, maar dit is wel het laatste voor nu.. anders word het straks dan toch nog een doos ;D
Door Lizzy
Lisa green schreef: wo 09 okt 2024, 17:07 Hey bedankt voor het meedenken, dat doet me echt goed!

Ik heb een mail terug gehad van Caspar en hij vind het lastig om consult te doen via mail maar wil het wel proberen, ik heb een overzicht opgestuurd dus nu weer even wachten op bericht terug. Ik heb ook gevraagd of het oké was om met de Leaky Gut te beginnen ofdat dit te veel is icm de eventuele kruiden dus wacht ook daar nog even op. Je aanbod om wat pillen op te sturen is onwijs vriendelijk! Wil daar zeker gebruik van maken bij groen licht van Caspar.
OK, laat maar weten! Dan kun je in ieder geval even kijken of ie er niet slecht op reageert, zonder dat je gelijk weer een pot aan je supplementen-begraafplaats te hoeven toevoegen!
Sorry, ik begrijp je even niet. In de Leaky Gut formule zit vitamine d en zink, en in de Butternutbox ook, dus vandaar m'n vraag of dit niet te veel word inderdaad :) ..

Oh zo. Ik dacht dat je bij Butternutbox ook los zink en D wilde gaan geven. Dat wat in Leaky gut zit is laag gedoseerd, dat kan er prima bij!
ga ik zeker doen! Ook makkelijker om bij te houden wat het probleem is als ik vanaf hier weer op wil gaan bouwen, dan heb ik iig een basis om terug naar toe te gaan.

Dat is een goeie tip!

Oh wat schattig!! De mijne duwt z'n snoet in m'n gezicht als ik op m'n yoga mat ga liggen en dan blijft hij zo staan, werkt altijd op m'n lachspieren.

Die Trust Technique cursus heb ik gedaan, was toen heel goedkoop. Het eerste deel dan. Ik doe dat icm counterconditioning training, omdat meneer nogal een over enthousiaste en snel overprikkelde stuiterbal kan zijn ::) help indd voor ons allebei, zeker gezien ik een beetje op m'n hondje lijk.

behoorlijk ja.. maar zou in een doos gaan wonen als dat er voor nodig is om hem te helpen.. gelukkig dat Caspar z'n email consulten minder is dan een normaal consult en die kruiden zijn ook niet peperduur, maar dit is wel het laatste voor nu.. anders word het straks dan toch nog een doos ;D
Hihihi, waarom verbaast me dat nou niks! Ik had je anders mijn login gegeven.

We gaan hopen op Caspar. Hij is echt wel heel goed! Duimen draaien weer op turbo!
Door Lisa green
Hey Lizzy, dank je wel voor het mee-duimen draaien :). Even weer een update. Heb bericht terug van Caspar en hij geeft groen licht voor de Codeage, hij vind voornamelijk de Saccharomyces boulardii stam heel interessant in dit supplement en ik heb jou hier ook al vaker over gehoord dus dit geeft me dan wel vertrouwen dat hij er toch wel wat verstand van heeft.

Hij gaat wat bachbloesem doorsturen voor het emotionele vlak ( totaal geen vertrouwen in want dit heb ik al geprobeerd, maar misschien dat zijn mix dan wel wat doet.. )

En drainage druppels voor de lever, nier en lymfe, volgens mij gaan dit dan de kruiden zijn. Caspar zei dat omdat ik alles al zo'n beetje heb geprobeerd z'n darmen waarschijnlijk niet veel opnemen en we moeten toch ergens beginnen zei hij.
Dus ja, dan gaan we het maar even proberen.

Ik kon ook doorgaan met de L glutamine en Veendrenkstof omdat zulke dingen soms een half jaar nodig hebben om aan te slaan zei hij.
Nu heb ik de L glutamine wel al langer gegeven dan 6mnd maar ik ga sowieso met de Codeage starten dus ik ga dit niet extra bijgeven dan denk ik (heb dit ook even nagevraagd en wacht nog op antwoord).

Hij had het ook nog over een Enterosan onderzoek in Duitsland om precies te zien waar het er aan schort om zo meer gericht te werk te gaan, maar dit kost wel 200 euro. Ik ga dit sowieso niet kunnen nu, maar ga dit in m'n achterhoofd houden.

Tot nu toe iig weer een beetje opgelucht dat er nog iets is wat ik kan proberenproberen'n.
Z 'n darmen zijn ook niet meer zo heel veel aan het borrelen nu ik alleen nog de kip en kalkoen variant van butternutbox geef, maar z'n ontlasting zag er heel vreemd uit vanochtend dus :( .. fingers crossed.

Dus ja, ik kom heel graag terug op je aanbod als deze nog staat :)
Door Lizzy
Lisa green schreef: do 10 okt 2024, 17:19 Hey Lizzy, dank je wel voor het mee-duimen draaien :). Even weer een update. Heb bericht terug van Caspar en hij geeft groen licht voor de Codeage, hij vind voornamelijk de Saccharomyces boulardii stam heel interessant in dit supplement en ik heb jou hier ook al vaker over gehoord dus dit geeft me dan wel vertrouwen dat hij er toch wel wat verstand van heeft.

Hij gaat wat bachbloesem doorsturen voor het emotionele vlak ( totaal geen vertrouwen in want dit heb ik al geprobeerd, maar misschien dat zijn mix dan wel wat doet.. )

En drainage druppels voor de lever, nier en lymfe, volgens mij gaan dit dan de kruiden zijn. Caspar zei dat omdat ik alles al zo'n beetje heb geprobeerd z'n darmen waarschijnlijk niet veel opnemen en we moeten toch ergens beginnen zei hij.
Dus ja, dan gaan we het maar even proberen.

Ik kon ook doorgaan met de L glutamine en Veendrenkstof omdat zulke dingen soms een half jaar nodig hebben om aan te slaan zei hij.
Nu heb ik de L glutamine wel al langer gegeven dan 6mnd maar ik ga sowieso met de Codeage starten dus ik ga dit niet extra bijgeven dan denk ik (heb dit ook even nagevraagd en wacht nog op antwoord).

Hij had het ook nog over een Enterosan onderzoek in Duitsland om precies te zien waar het er aan schort om zo meer gericht te werk te gaan, maar dit kost wel 200 euro. Ik ga dit sowieso niet kunnen nu, maar ga dit in m'n achterhoofd houden.

Tot nu toe iig weer een beetje opgelucht dat er nog iets is wat ik kan proberenproberen'n.
Z 'n darmen zijn ook niet meer zo heel veel aan het borrelen nu ik alleen nog de kip en kalkoen variant van butternutbox geef, maar z'n ontlasting zag er heel vreemd uit vanochtend dus :( .. fingers crossed.

Dus ja, ik kom heel graag terug op je aanbod als deze nog staat :)
Oh fijn dat je van Caspar gehoord hebt! Ik hoop dat toch ook de bloesems iets gaan doen.

S. Boulardii is heel fijn, echt. De dosering in de Leaky Gut pillen is niet zo heel hoog en er zitten ook nog andere spore based probiotca in Bacillus coagulans. Nou ja, gewoon goede ingrediënten. Ik zou zelf eerst 1/2 capsule per dag geven, misschien zelfs over 2 maaltijden verspreid. Als dat goed gaat, 1 capsule per dag. Sjoerd heeft op een gegeven moment 2 capsules per dag gekregen, toen ik zeker was dat hij 1 capsule goed verdroeg. Nu krijgt hij er weer 1.

Stuur me je adres maar via PB, dan ga ik ze morgen opsturen!

He, fijn dat je weer wat houvast hebt gekregen met Caspar!
Door Lizzy
Ik wilde nog wel even wat kwijt over de L Glutamine en de Leaky Gut pillen. Daar zit namelijk ook L Glutamine in. En hoewel dat een kleine hoeveelheid is, werkt dat in synergie met de andere ingrediënten. Ik zou zelf daarom geen L-Glutamine er extra bij geven.
Door Lisa green
Hey Lizzy,

Even een update.

Ik geloof dat m'n hondje een klein beetje aan de betere hand is. Ik ben gelijk aan de leaky gut supplementen begonnen ( je hebt een mooi handschrift trouwens) en hij heeft hier geen negatieve reactie op gehad, dus langzaam opgebouwd. Ik geef hem nu anderhalve capsule.

Hij heeft op de meeste dagen geen slijm meer op de ontlasting en ook ziet het er niet meer zo zwart uit als eerst. Hij kan nu weer bijna alle smaken v/d butternutbox verdragen met alleen af en toe wat gerommel (hij heeft ook nog wel slechtere dagen, vandaag is dan net weer zo'n dag. :( )
Met de rest v/d symptomen gaat het nog niet vooruit maar ik hoop dat daar ook wat verbetering in gaat komen.

Ik heb net email contact gehad met Caspar en deze raad ook darm mix druppels aan, ik moet beginnen met 1 druppel en pas over een paar maanden verhogen. Caspar zei dat er zo weinig vooruitgang is (vooral z'n huid is nog een ramp) omdat de darmen niet goed genoeg zijn om op te nemen.

Ik moest doorgaan met de capsules en hij heeft me ook in een vorig consult aangeraden om met probiotica te beginnen maar de probiotica die hij aanraden was 65 euro per potje dus dat is boven budget. Heb gevraagd ofdat hij een andere kan aanraden maar heb daar niets over gehoord voor de rest. (Durf ook niet verder te vragen want dan gaat hij misschien weer een consult in rekening brengen.) Denk je dat ik heel voorzichtig de Bokashi kan proberen of misschien wat geitenkeifir? Ik heb deze nmlk allebei nog in huis, wat denk jij?
Door Lizzy
Lisa green schreef: wo 13 nov 2024, 20:44 Hey Lizzy,

Even een update.

Ik geloof dat m'n hondje een klein beetje aan de betere hand is. Ik ben gelijk aan de leaky gut supplementen begonnen ( je hebt een mooi handschrift trouwens) en hij heeft hier geen negatieve reactie op gehad, dus langzaam opgebouwd. Ik geef hem nu anderhalve capsule.
Oh top! Fijn om te lezen (dank je voor je compliment ook). Ik verwachtte het ook niet en hoopte het ook niet. Sjoerd reageert er ook goed op (en dat is een gevoelig ventje). Ik heb het eigenlijk best heeeeel lang gegeven.
Hij heeft op de meeste dagen geen slijm meer op de ontlasting en ook ziet het er niet meer zo zwart uit als eerst. Hij kan nu weer bijna alle smaken v/d butternutbox verdragen met alleen af en toe wat gerommel (hij heeft ook nog wel slechtere dagen, vandaag is dan net weer zo'n dag. :( )
Met de rest v/d symptomen gaat het nog niet vooruit maar ik hoop dat daar ook wat verbetering in gaat komen.
OK. Nou ja, het is best al wel een vooruitgang, vind ik!
Ik heb net email contact gehad met Caspar en deze raad ook darm mix druppels aan, ik moet beginnen met 1 druppel en pas over een paar maanden verhogen. Caspar zei dat er zo weinig vooruitgang is (vooral z'n huid is nog een ramp) omdat de darmen niet goed genoeg zijn om op te nemen.
Ik vind die darmmix wel mooi spul. Ik heb het zelf nooit gebruikt dus ik weet niet of het helpt natuurlijk. In dat stukje op de website raden ze ook bone broth aan, extra mineralen en psylliumvezel. Heeft hij het daar nog over gehad?
Ik moest doorgaan met de capsules en hij heeft me ook in een vorig consult aangeraden om met probiotica te beginnen maar de probiotica die hij aanraden was 65 euro per potje dus dat is boven budget. Heb gevraagd ofdat hij een andere kan aanraden maar heb daar niets over gehoord voor de rest. (Durf ook niet verder te vragen want dan gaat hij misschien weer een consult in rekening brengen.) Denk je dat ik heel voorzichtig de Bokashi kan proberen of misschien wat geitenkeifir? Ik heb deze nmlk allebei nog in huis, wat denk jij?
Ik vind probiotica in dit stadium al best wel eng. En Bokashi zit zoveel, zoveel om ook weer op te reageren. Dat zou ik niet durven geven. Ik zou dan rauwe geiten kefir eerder proberen. Of rauwe koeien kefir. En dan echt beginnen met 1 theelepel per dag. Langzaam opbouwen. Pas als hij 2 eetlepels zonder problemen kan verdragen, is het misschien een goed idee om probiotica te gaan geven, hoewel ik eerder zou kiezen voor extra vezeltjes uit psylliumhusk of geweekte lijnzaad. Om de goede bacteriën te voeden. En ook dat moet je mega voorzichtig opbouwen, met 1 mespuntje tegelijkertijd.
Door Lisa green
Hey Lizzy! thnx voor je reactie, ben zelf ook voorzichtig weer wat hoopvol.
Ik vind die darmmix wel mooi spul. Ik heb het zelf nooit gebruikt dus ik weet niet of het helpt natuurlijk. In dat stukje op de website raden ze ook bone broth aan, extra mineralen en psylliumvezel. Heeft hij het daar nog over gehad?

Nee heeft hij niets over gezecht, maar hij heeft het sowieso niet over voeding gehad of welke supplementen ik mee moest stoppen (dat heb ik eigenlijk zelf wat uitgezocht met jouw hulp). Ik ben dus wel op eigen initiatief gewoon doorgegaan met de bottenbouillon. Hij heeft het over de veendrenkstof, probiotica, de L glutamine en dan die druppels van hem zelf gehad. De psylliumvezels ben ik blijven geven want toen ik daar mee probeerde af te bouwen kreeg hij meer slijm op de ontlasting, hetzelfde met de verteringsenzymen. En mineralen zitten in de premix van butternut, denk je dat dit genoeg is?
Ik vind probiotica in dit stadium al best wel eng. En Bokashi zit zoveel, zoveel om ook weer op te reageren. Dat zou ik niet durven geven. Ik zou dan rauwe geiten kefir eerder proberen. Of rauwe koeien kefir. En dan echt beginnen met 1 theelepel per dag. Langzaam opbouwen. Pas als hij 2 eetlepels zonder problemen kan verdragen, is het misschien een goed idee om probiotica te gaan geven, hoewel ik eerder zou kiezen voor extra vezeltjes uit psylliumhusk of geweekte lijnzaad. Om de goede bacteriën te voeden. En ook dat moet je mega voorzichtig opbouwen, met 1 mespuntje tegelijkertijd.
Klinkt goed, ga ik daar heel voorzichtig mee aan de slag.

Ik geef hem trouwens ook weer de toppers, (dus blauwe besjes, broccolikiemen,) waaronder ook stukje appel en konijnenoortjes met haar etc. en dat gaat goed, zit daar ook geen prebiotica in?
Welke probiotica raadt Caspar aan?
Tot m'n grote ergenis ben ik de mail van het 1ste consult kwijtgeraakt, ik was wel heel benieuwd wat je ervan vond maar helaas. Weet alleen nog dat het een probiotica was voor mensen met extra vitamine c (ascorbinezuur) en dat er niet de probiotica stammen van de leaky gut formule inzaten, en dat ik schrok van de prijs.. als ik m'n hondje aan de probiotica ga zetten dan word het toch de Bark en Whiskers denk ik.
Door Lizzy
Lisa green schreef: vr 15 nov 2024, 16:30 Hey Lizzy! thnx voor je reactie, ben zelf ook voorzichtig weer wat hoopvol.
Gelukkig. Een klein lichtpuntje is toch een lichtpuntje!

Had ik al gezegd dat Sjoerd een paar maanden op die Leaky Gut pillen heeft gestaan...?
Nee heeft hij niets over gezecht, maar hij heeft het sowieso niet over voeding gehad of welke supplementen ik mee moest stoppen (dat heb ik eigenlijk zelf wat uitgezocht met jouw hulp). Ik ben dus wel op eigen initiatief gewoon doorgegaan met de bottenbouillon. Hij heeft het over de veendrenkstof, probiotica, de L glutamine en dan die druppels van hem zelf gehad. De psylliumvezels ben ik blijven geven want toen ik daar mee probeerde af te bouwen kreeg hij meer slijm op de ontlasting, hetzelfde met de verteringsenzymen. En mineralen zitten in de premix van butternut, denk je dat dit genoeg is?
OK. Ik denk dat dit wel genoeg is ja. Er zit premix in de butternut dus ik zou ook geen extra vitamine/mineralenpreparaat bij gaan geven. Voldoende zink is wel heel belangrijk... Zou hij tegen oesters kunnen (bij de Toko uit blik)? Anders zou je misschien nog een zink preparaat kunnen geven. Ik moet zeggen dat de zink van oesters bij Sjoerd beter opneemt dan het beste zink preparaat..... Hee en B12, was hij daar nou op getest? Krijgt hij B12? (soms lees ik zoveel informatie dat ik het niet meer weet).
Klinkt goed, ga ik daar heel voorzichtig mee aan de slag.
Goed zo!
Ik geef hem trouwens ook weer de toppers, (dus blauwe besjes, broccolikiemen,) waaronder ook stukje appel en konijnenoortjes met haar etc. en dat gaat goed, zit daar ook geen prebiotica in?
Ja, een beetje. En ook in de psylliumhusk. Dus dat gaat goed.
Tot m'n grote ergenis ben ik de mail van het 1ste consult kwijtgeraakt, ik was wel heel benieuwd wat je ervan vond maar helaas. Weet alleen nog dat het een probiotica was voor mensen met extra vitamine c (ascorbinezuur) en dat er niet de probiotica stammen van de leaky gut formule inzaten, en dat ik schrok van de prijs.. als ik m'n hondje aan de probiotica ga zetten dan word het toch de Bark en Whiskers denk ik.
Ja, dat is jammer.... Ik vind Barks & Whiskers ook nog steeds een van de beste probiotica's voor honden. Ik hoop binnenkort de leaky gut super yoghurt te gaan maken voor Leo (mijn echtgenoot). Heb je toevallig een yoghurtmaker in huis...?
Door Lizzy
Het is echt te jammer dat we geen poeppillen uit Amerika meer kunnen importeren. Dat zou voor jouw hond serieus een goed idee zijn. Als je iemand buiten de niet-landen kent, van deze lijst: https://animalbiome.kustomer.help/en_us ... -rysqnHlp9, dan zou je dat eigenlijk moeten overwegen. Ik heb nog wel wat pillen maar die zijn voor mij echt Goud waard, ook omdat ik ze niet meer kan bestellen..... (de laatste keer heb ik ze via Duitsland besteld maar die staat nu ook op de lijst van landen waar ze niet naar versturen).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door