Lisa green schreef: ↑ma 07 okt 2024, 12:40 Hey, even een update, het gaat niet zo goed dus ik weet niet zo goed meer wat ik nu moet doen.Pfft, echt waaaardeloos dit
Qua huid blijft het een beetje hetzelfde, maar qua darmen gaat het niet de goeien kant op. Z'n darmen worden steeds onrustiger en hij kan steeds minder verdragen. Zelfs z'n botjes kan hij niet meer verdragen (kippenvoetje of konijnenoortje etc) dan gaat hij aan de dunne.
Ik heb hem een tijdje terug weer op butternutbox gezet maar hij kan nu alleen nog maar de kip en kalkoen het beste verdragen, ook de vis rol van Ritzenberger gaat redelijk, maar moet komende dagen even zien of dit zo blijft.
Op zich is z'n ontlasting niet overdreven dun of te hard, of dat hij 6x op een wandeling moet peopen, maar er zit weer wat slijm bij, de structuur en kleur is ook niet wat het moet zijn en voornamelijk ontzettend veel gerommel weer, plus dat hij weer heel veel gras aan het eten is.
Ik zat er dus aan te denken om met bijna alle supplementen te stoppen behalve degene die ik eerst gebruikte voordat het slechter ging, en dan alleen de kip, kalkoen en evt de vis rol geven als hij dit blijft verdrag en dit even geven voor een aantal weken tot een maand?
Als aanvulling groenten met pompoen als basis, en de 2de maal alfalfa.
Dan als supplementen:
- 1 capsule omega 3 (heb opgehoogd naar 2 maar misschien word dit te vetting voor hem?)
- psylliumvezels.
En dan misschien als uitzondering op de regel toch de verteringsenzymen erbij en de kamille met Calendula thee, kan me namelijk niet indenken dat dit nu hetgene is dat problemen geeft.
Denk dat het andere vlees de boosdoener is en dat het toch te zwaar verteerbaar is geweest voor hem, dat dit hem nog meer uit balans heeft gebracht.
Ik weet dat afwisseling nu juist het beste is want heb gelezen dat honden met een leaky gut snel intolleranties krijgen.
Wat denk jij Lizzy? Denk je dat ik hier goed aan doe? Ik zat sowieso te denken om toch maar een extra hulp in te schakelen en dacht aan Kelly Cogen? Ik volg haar op Facebook en volgens mij heeft ze er wel verstand van, maar ja.. dan word het 1 van haar studenten omdat ze zelf geen consulten meer doet en het duurt nog wel een tijdje voordat ik dit financieel kan bekostigen.
Kun je me een overzicht geven van wat je allemaal aan supplementen gaf/geeft? Want op de vorige pagina staat dat je ook de Leaky Gut pillen uit de USA hebt besteld, maar heb je die ook gegeven? En de Zeoliet heb je ook gegeven? En wat nog meer?
Ik vind het op zich nooit een slecht idee om terug te gaan naar de situatie zoals ie was voordat het slechter ging, dus even terug naar de basis. En kijken of je hem weer stabiel kunt krijgen.
En bij Sjoerd heb ik wel eens het idee dat hoe meer supplementen ik hem geef : hoe slechter het gaat. Goed, daar zijn een paar uitzonderingen op zoals de Leaky Gut pillen.
Kelly. Ja, ik ken haar. Ik heb een traject bij haar gedaan met Sjoerd. En ik ben er geen ene donder mee opgeschoten. En wat ik gewoon echt afschuwelijk vind is het werken de mail/telefoon. Een therapeut moet jouw hond zien. Voelen. Ruiken. Zonder dat, waar zijn ze dan helemaal mee bezig? Maar goed, verder kan ik je hierover geen advies geven, dit is echt iets wat je zelf moet beslissen....