Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lola_Bizzy
#3460462
Een buurhond van mij (mix uit Turkije) heeft deze auto-immuunziekte. Heel sneu en ik heb beloofd uit te zoeken wat er nog meer mogelijk is dan de medicatie van de dierenarts. Ik heb al zitten googelen maar heel veel is er niet over te vinden.

Zou acupunctuur nog iets kunnen doen? Supplementen om het immuunsysteem te versterken? Golden paste? Omega 3?

Misschien is hier iemand met ervaring met deze ziekte en kan er wat over zeggen. Alvast bedankt.
Door Lizzy
#3460464
Ach, wat sneu :-\ . Met auto immuunziektes moet je erg voorzichtig zijn met suppletie en natuurlijke middelen dus ik zou zelf naar een goede holistische dierenarts gaan. En dat lijkt mij de juiste weg sowieso, omdat ook acupunctuur goed ingezet kan worden. Chinese kruiden kunnen ook goede diensten bewijzen.

Wat natuurlijk belangrijk is is gezonde (en dus rauw verse) voeding. En verder belangrijk dat ze voldoende vitamine D rijk voert. Dus iedere week een stuk wilde (!!) zalm (uit de vriezer bij de supermarkt) en lever. Voldoende magnesium is ook echt belangrijk. Je zou daarvoor supplementen kunnen geven (Puur Magnesium). En voldoende kalium is ook belangrijk dus met regelmaat een stuk groene banaan (groene banaan bevat minder suikers en is goed voor de darmflora omdat het resistent zetmeel bevat).
Door Lola_Bizzy
#3460474
Dankjewel., Lizzy, dat ga ik allemaal doorgeven. Weet je misschien (of iemand anders natuurlijk) nog een goede holistisch dierenarts (bij voorkeur met kennis op dit gebied)? Locatie maakt even niet zoveel uit want ik heb toch geen idee hoever ze bereidt zijn te reizen (vanaf de westkant van het land).
Laatst gewijzigd door Lola_Bizzy op za 24 jun 2023, 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door MillyMol
#3460484
Is een andere oorzaak van MG uitgesloten, zoals een thymoom (tumor in zwezerik)?

Het is wel een rot diagnose zeg, hartstikke sneu voor dat beest. De medicatie is vaak lastig in te stellen, er zijn veel bijwerkingen en ondertussen is de kans op complicaties als gevolg van verslikken heel erg groot. :-[
Door Lola_Bizzy
#3460491
MillyMol schreef: do 08 jun 2023, 20:43 Is een andere oorzaak van MG uitgesloten, zoals een thymoom (tumor in zwezerik)?

Het is wel een rot diagnose zeg, hartstikke sneu voor dat beest. De medicatie is vaak lastig in te stellen, er zijn veel bijwerkingen en ondertussen is de kans op complicaties als gevolg van verslikken heel erg groot. :-[
Ik zal het navragen, van die andere oorzaak. En zeker een rotdiagnose, echt vreselijk.
Door Lizzy
#3460502
Lola_Bizzy schreef: do 08 jun 2023, 13:04 Dankjewel., Lizzy, dat ga ik allemaal doorgeven. Zullen ze blij mee zijn. Weet je misschien (of iemand anders natuurlijk) nog een goede holistisch dierenarts (bij voorkeur met kennis op dit gebied)? Locatie maakt even niet zoveel uit want ik heb toch geen idee hoever ze bereidt zijn te reizen (vanaf de westkant van het land).
Amsterdam zit Caspar Broekman. Mid/Oosten van het land zit Tannetje Koning.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door