Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Eiwol
#3432564
Hallo,
We zitten hier met een groot probleem.
Onze lieve basset van 6,5 jaar oud is incontinent. Hij heeft al veel gezondheidsproblen gehad waaronder een zware allergie. Hiervoor heeft hij een desensibilisatie kuur gehad, welke helaas niet hielp, daarna appoquel en toen dat ook niet meer afdoende was is hij ongeveer 1,5 jaar geleden aan de prednison gegaan. Nu sinds enkele maanden is hij incontinent. Uiteraard bij de DA geweest, bloed/urineonderzoek röntgenfoto, echo gedaan. Maar er kwam niet veel bijzonders uit. Alleen een beetje verhoogde eiwitten dus toch een antibiotica er tegenaan. Dit leek even geholpen te hebben. Maar daarna toch ook weer meerdere ongelukken. Met als hoogtepunt dat hij afgelopen 24 uur 5 keer grote plassen in huis heeft gedaan ondanks dat hij 3 x goed uit is geweest en tussendoor nog een keer of 3 a 4 keer een plas heeft gedaan. Ben echt een beetje ten einde raad, want dit kan echt niet langer zo.... :'( wie heeft heeft er een gouden tip voor mij?
Door Lizzy
#3432566
Eiwol schreef: zo 19 sep 2021, 12:33 Hallo,
We zitten hier met een groot probleem.
Onze lieve basset van 6,5 jaar oud is incontinent. Hij heeft al veel gezondheidsproblen gehad waaronder een zware allergie. Hiervoor heeft hij een desensibilisatie kuur gehad, welke helaas niet hielp, daarna appoquel en toen dat ook niet meer afdoende was is hij ongeveer 1,5 jaar geleden aan de prednison gegaan. Nu sinds enkele maanden is hij incontinent. Uiteraard bij de DA geweest, bloed/urineonderzoek röntgenfoto, echo gedaan. Maar er kwam niet veel bijzonders uit. Alleen een beetje verhoogde eiwitten dus toch een antibiotica er tegenaan. Dit leek even geholpen te hebben. Maar daarna toch ook weer meerdere ongelukken. Met als hoogtepunt dat hij afgelopen 24 uur 5 keer grote plassen in huis heeft gedaan ondanks dat hij 3 x goed uit is geweest en tussendoor nog een keer of 3 a 4 keer een plas heeft gedaan. Ben echt een beetje ten einde raad, want dit kan echt niet langer zo.... :'( wie heeft heeft er een gouden tip voor mij?
Wat een pech en een narigheid :-\ . Prednison heeft als vette bijwerking dat honden meer gaan drinken en dan ook heel vaak hun plas niet meer goed op kunnen houden. Ik weet niet wat je hond daarnaast eet? Zit hij nu op de allerlaagste dosis prednison die mogelijk is?
Door Eiwol
#3432567
Lizzy schreef: zo 19 sep 2021, 13:29 Wat een pech en een narigheid :-\ . Prednison heeft als vette bijwerking dat honden meer gaan drinken en dan ook heel vaak hun plas niet meer goed op kunnen houden. Ik weet niet wat je hond daarnaast eet? Zit hij nu op de allerlaagste dosis prednison die mogelijk is?
Ja we kijken altijd een beetje naar hoe het met hem gaat/ het seizoen en daar stemmen we de dosis op af. We proberen hem zo min mogelijk te geven want het is natuurlijk troep. Hij heeft allergie voor grassen diverse soorten bomen en diverse mijten.
Door Eiwol
#3432568
Hij krijgt brokken (cavom) heeft ook een tijd op vers vlees gezeten (diverse varianten geprobeerd) maar daar deed hij het echt niet goed op. T is altijd een zorgenkind geweest
Door Lizzy
#3432571
Eiwol schreef: zo 19 sep 2021, 13:53 Hij krijgt brokken (cavom) heeft ook een tijd op vers vlees gezeten (diverse varianten geprobeerd) maar daar deed hij het echt niet goed op. T is altijd een zorgenkind geweest
Ik raad je toch aan om hem van de brokken af te halen. Ik weet niet precies wat het probleem was met de rauwe voeding maar misschien is het koken van verse voeding voor hem een optie? Vlees, orgaanvlees, groenten en een calcium supplement?

Die brok zorgt er namelijk ook voor dat hij te weinig natuurlijk vocht binnen krijgt maar wel meer drinkt. Dat + prednison kan er voor zorgen dat hij zijn plas niet goed kan ophouden. Daarnaast hoor ik van echt heel veel mensen dat dit middel fantastisch helpt bij incontinentie:

https://www.huisdierendokter.nl/silicium.html

Misschien het proberen waard?
Gebruikersavatar
Door Kromfohrlanders
#3432750
Plast hij in huis of verliest hij urine?
Dat is namelijk wel een groot verschil.

Mijn dame die incontinentie problemen had liet het gewoon lopen in haar slaap. Dan zat ze er zelf dus ook onder.
In dat geval zou ik de DA vragen of je propalin mag geven. Aismee heeft jaren incontistop gekregen maar krijgt sinds kort propalin v.d. DA omdat incontistop het niet meer deed.

Als je hond bewust plast, dan is ze niet incontinent maar kan ze het blijkbaar niet meer goed ophouden en is ze daardoor niet meer zo zindelijk.
Je hebt luiers voor honden (ik heb goede ervaringen met SnuggEase, heb ik zelf ook een poos verkocht maar weet niet of dat nog steeds verkrijgbaar is in NL)

Wat bedoel je met dat hij het niet lekker doet op vlees?
Doutze had dat ook, die deed het echt niet lekker op KVV maar gaat nu wel heel goed op Barf.

Karen
Door hamada
#3432836
Hier ook een incontinent hondje van bijna 14.
In eerste instantie hielp de Silicea van De Huisdierendokter hem. Wel steeds de begindosering, bij vermindering ging het weer mis. De reguliere medicatie van de dierenarts hielp niet.
Na een tijdje moest hij aan de plastabletten ivm hartproblemen en hielp de silicea niet meer.
Nu draagt hij ‘s nachts en als we een paar uurtjes weg zijn een wasbare luier ( gentlemens wrap) met een Tena lady inlegger. Helpt perfect.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door