Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door - pien -
#3399779
Afgelopen zaterdag was Gabi's buik zó enorm aan het borrelen en die van Rocco ook. Gabi heeft gespuugd (gelukkig binnen zodat ik het merkte en niet buiten waar ik er geen zicht op heb) en ik schrok daarvan want het kan zijn dat het dan (weer) mis is met z'n buik en we zomaar richting het einde zouden kunnen gaan :-X
Toen heb ik Anneke gemaild en ik kreeg maandag antwoord van haar dat ze Giardia vermoedde. Ik hoop dat vandaag de 3 testkits binnenkomen, alleen dan kan ik het beter pas maandag opsturen omdat het anders het weekend ergens ligt te liggen?
Gabi's buik is weer enorm aan het borrelen, Rocco's buik is nog rustig en Joep heeft diarree gehad (dat had hij wel vaker maar na een aanpassing van z'n barf is dat goed gekomen)...
Ik heb geen ervaring met Giardia en dacht dat het altijd een enorm diarree-drama was maar het schijnt voor te komen van 'probleemloos' tot 'drama'.
Gabi wil nu elke 5 minuten naar buiten maar lust wel z'n bouillonnetje en een plakje worst ?
Door Lizzy
#3399782
- pien - schreef: do 02 apr 2020, 12:52 Afgelopen zaterdag was Gabi's buik zó enorm aan het borrelen en die van Rocco ook. Gabi heeft gespuugd (gelukkig binnen zodat ik het merkte en niet buiten waar ik er geen zicht op heb) en ik schrok daarvan want het kan zijn dat het dan (weer) mis is met z'n buik en we zomaar richting het einde zouden kunnen gaan :-X
Toen heb ik Anneke gemaild en ik kreeg maandag antwoord van haar dat ze Giardia vermoedde. Ik hoop dat vandaag de 3 testkits binnenkomen, alleen dan kan ik het beter pas maandag opsturen omdat het anders het weekend ergens ligt te liggen?
Gabi's buik is weer enorm aan het borrelen, Rocco's buik is nog rustig en Joep heeft diarree gehad (dat had hij wel vaker maar na een aanpassing van z'n barf is dat goed gekomen)...
Ik heb geen ervaring met Giardia en dacht dat het altijd een enorm diarree-drama was maar het schijnt voor te komen van 'probleemloos' tot 'drama'.
Gabi wil nu elke 5 minuten naar buiten maar lust wel z'n bouillonnetje en een plakje worst ?
Er heerst ook wel iets hoor.

Mocht je zonder chemische rommel van de giardia af willen: ik las laatst een succesverhaal van iemand die met haar Giardia hond geholpen is door praktijk Botanisch in Balans.

Bouillon is nu natuurlijk hartstikke goed. Plakje worst minder.

Ik zou ook maandag pas insturen. En in de tussentijd ook Okugest proberen.
Door - pien -
#3399786
Lizzy schreef: do 02 apr 2020, 13:12 Er heerst ook wel iets hoor.

Mocht je zonder chemische rommel van de giardia af willen: ik las laatst een succesverhaal van iemand die met haar Giardia hond geholpen is door praktijk Botanisch in Balans.

Bouillon is nu natuurlijk hartstikke goed. Plakje worst minder.

Ik zou ook maandag pas insturen. En in de tussentijd ook Okugest proberen.
Aha, Okugest ontbreekt nog in mijn dierenapotheek.
Plakje worst is 1 plakje worst in vieren (Rocco krijgt medicijn, vandaar) en voor ieder van ons een stukje 1x daags ;)
Verder krijgen ze alleen hun eten en evenzo verantwoorde 'koekies'.
Dank voor de tip! Ik zal zien wat Anneke me aanraadt en evt. noemen wat jij vertelt.
Ik zie dat Botanisch in Balans gesloten is :-X
Door Lizzy
#3399789
- pien - schreef: do 02 apr 2020, 13:31 Aha, Okugest ontbreekt nog in mijn dierenapotheek.
Plakje worst is 1 plakje worst in vieren (Rocco krijgt medicijn, vandaar) en voor ieder van ons een stukje 1x daags ;)
Verder krijgen ze alleen hun eten en evenzo verantwoorde 'koekies'.
Dank voor de tip! Ik zal zien wat Anneke me aanraadt en evt. noemen wat jij vertelt.
Ik zie dat Botanisch in Balans gesloten is :-X
Ze doet ook acupressuur enzo dus dat gaat 'm nu niet worden maar misschien een telefonisch consult?

Ik hoop gewoon dat het geen giardia is! Even afwachten maar, misschien valt het mee!
Door - pien -
#3399790
Lizzy schreef: do 02 apr 2020, 14:05 Ze doet ook acupressuur enzo dus dat gaat 'm nu niet worden maar misschien een telefonisch consult?

Ik hoop gewoon dat het geen giardia is! Even afwachten maar, misschien valt het mee!
Lizzy? Kijk jij ook even, ik kan niks meer aanklikken van 'pakket' bijvoorbeeld. Het lijkt of ze gestopt is?
Is het een goed idee om probiotica te starten? Al moet ik dat sowieso even aan Anneke vragen ivm Gabi z'n verleden...
Door Lizzy
#3399791
- pien - schreef: do 02 apr 2020, 14:08 Lizzy? Kijk jij ook even, ik kan niks meer aanklikken van 'pakket' bijvoorbeeld. Het lijkt of ze gestopt is?
Is het een goed idee om probiotica te starten? Al moet ik dat sowieso even aan Anneke vragen ivm Gabi z'n verleden...
Heb je facebook?

Van de facebooksite:

"De verkoop van onze natuurproducten, vlo- en teek middelen op basis van aromatherapie en bachbloesem producten gaat gewoon online door, evenals de Skype consulten".

Telefoonnummer dat op facebook stat: 06 43172896

Probiotica zou ik ook even overleggen met Anneke.
Door - pien -
#3399802
Lizzy schreef: do 02 apr 2020, 14:22 Heb je facebook?

Van de facebooksite:

"De verkoop van onze natuurproducten, vlo- en teek middelen op basis van aromatherapie en bachbloesem producten gaat gewoon online door, evenals de Skype consulten".

Telefoonnummer dat op facebook stat: 06 43172896

Probiotica zou ik ook even overleggen met Anneke.
Dankjewel! Qua website vond ik niks maar op FB is het wel actueel!
Ik wacht even op Anneke's mail :)
Door - pien -
#3400304
Lizzy schreef: do 02 apr 2020, 14:22 Heb je facebook?

Van de facebooksite:

"De verkoop van onze natuurproducten, vlo- en teek middelen op basis van aromatherapie en bachbloesem producten gaat gewoon online door, evenals de Skype consulten".

Telefoonnummer dat op facebook stat: 06 43172896

Probiotica zou ik ook even overleggen met Anneke.
Is het niet een beetje raar als ik klant ben bij Anneke en de enveloppen van 't Woud komen via haar en ik ga dan naar die andere praktijk voor de bestrijding van de giardia ?
De enveloppen zijn eindelijk binnen (vrijdag) en vandaag ga ik poep verzamelen en dan meteen opsturen.
Door Lizzy
#3400322
- pien - schreef: ma 06 apr 2020, 10:44 Is het niet een beetje raar als ik klant ben bij Anneke en de enveloppen van 't Woud komen via haar en ik ga dan naar die andere praktijk voor de bestrijding van de giardia ?
De enveloppen zijn eindelijk binnen (vrijdag) en vandaag ga ik poep verzamelen en dan meteen opsturen.
Nou ja, je kunt natuurlijk ook aan Anneke vragen wat haar chemisch-vrije-plan zou zijn!
Door - pien -
#3401129
Lizzy schreef: ma 06 apr 2020, 17:23 Nou ja, je kunt natuurlijk ook aan Anneke vragen wat haar chemisch-vrije-plan zou zijn!
Anneke pakt het bij voorkeur, gezien de geschiedenis van de meeste honden, regulier aan, plus darmgezondheid verbeteren en evt. voeding aanpassen.
Helaas heb ik waarschijnlijk 2 zakjes poep verwisseld van de kleintjes verwisseld bij het wandelen :-[ waardoor Joep nu giardia zou hebben maar ik verdenk Rocco het sterkst.
Dus zijn er 2 nieuwe testkits binnengekomen en ga ik maandag een poepie van Rocco verzamelen en opsturen. De andere kit gebruik ik dan om degene met giardia opnieuw te testen na de behandeling.
Wordt vervolgd :)
Door - pien -
#3402772
Lief dat je het vraagt :-* Nou, het was een beetje verwarrend...uiteindelijk bleek het om een spoelwormbesmetting te gaan ipv Giardia, gelukkig!
Na de tweede test bleek het toch Joep te zijn die besmet was en ik had nog een wormenpil liggen dus die bij Joepie erin gedaan. Opgelost!
Er borrelen nog wel 's buikjes maar ze waren dus negatief op Giardia :D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door