Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3386472
Weet iemand van jullie waar je een volledig schildklierpanel kunt laten testen? En dan bedoel ik T4, vrije T4, T3, vrije T3, TgAA en TSH.
Op internet heb ik ook gevonden dat je deze dingen moet laten testen, maar het kan blijkbaar nergens hier in Nederland.

Ik loop een beetje tegen een muur aan omdat ik een volledig schildklierpanel wil maar ik krijg te horen dat alleen T4 voldoende is.
Ik heb bij Idexx gekeken maar daar testen ze ook maar heel beperkt.

Ik kan het naar Amerika sturen maar ik wil het liever hier ergens.
Door MillyMol
#3386480
Niet in Utrecht? Anders Gent (B) eens proberen?

Ben ik erg nieuwsgierig als ik vraag waarom je al die uitgebreide en waarschijnlijk ook dure testen zou willen laten uitvoeren?
Door tt-tjes
#3386484
MillyMol schreef:Niet in Utrecht? Anders Gent (B) eens proberen?

Ben ik erg nieuwsgierig als ik vraag waarom je al die uitgebreide en waarschijnlijk ook dure testen zou willen laten uitvoeren?
Omdat ik Bono verdenk van een te trage schildklier. En omdat ik het dan meteen goed getest wil hebben bij de 1e x. T4 alleen is niet voldoende.
Door tt-tjes
#3388408
Na lang wachten weet ik nu dat Bono een te traag werkende schildklier heeft, hij heeft niet de erfelijke vorm.
Om het zeker te weten zou ik volgens de DA nog een ct scan kunnen laten doen met radioactief jood, maar dat zag ik niet zitten.

Gisteren begonnen met de medicijnen, eens kijken hoe snel ik verschil ga zien.
Door tt-tjes
#3388418
Charlie Angel schreef:Ik hoop dat de medicijnen snel hun werk gaan doen. Goed ook dat je zo door hebt gezet om die uitgebreide test te doen. Afbeelding
Ik ook, het stomme van het hele verhaal is dat Bono dus niet de "normale" verschijnselen heeft van een te trage schildklier, dus slechte vacht, dik worden zonder meer te eten e.d.
Ik wilde het laten testen omdat hij zo snel moe was en lang nodig had om op adem te komen, zelfs in vergelijking met Balou.
Zijn grote bloedtest kwam niet veel uit, alleen die lagere T4. Dus het zal mij benieuwen wat voor veranderingen ik ga zien in de komende weken, die mij misschien van tevoren helemaal niet zo zijn opgevallen.
Door Lizzy
#3388420
tt-tjes schreef: wo 23 okt 2019, 11:02 Na lang wachten weet ik nu dat Bono een te traag werkende schildklier heeft, hij heeft niet de erfelijke vorm.
Om het zeker te weten zou ik volgens de DA nog een ct scan kunnen laten doen met radioactief jood, maar dat zag ik niet zitten.

Gisteren begonnen met de medicijnen, eens kijken hoe snel ik verschil ga zien.
Zo dan! En welke waardes zijn nu allemaal gemeten?

Jeetje... Ik ben ook echt heel benieuwd hoe snel je verandering gaat zien. En of daar nog dingen bij zullen zitten waarvan je denkt "Hee! Toch ook schildklier".

Nou goed hoor, dat je zo eigenwijs bent geweest om verder te laten testen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door