Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nicole69
Ik heb een vraag over Flexadin. Ik heb een teckel van bijna 13 jaar, ze heeft de laatste weken op Metacam gestaan. ze had pijn door artrose in de gewrichten, ging daardoor minder bewegen en was een kilo te zwaar. Ik heb toen iom met DA metacam gegeven om te kijken of ze meer wilde bewegen. Dat bleek idd zo te zijn. Doordat de pijn weg was, liep ze weer lekker mee en kon ze in 4 weken tijd 600 gram afvallen. Ik ben toen de metacam gaan afbouwen en begonnen met het geven van Flexadin Advanced en Flexadin plus. Inmiddels krijgt ze sinds 3 weken alleen nog maar Flexadin. Maar nu drinkt ze ineens veel meer dan vroeger en als de blaas te vol zit, verliest ze ook urine. Ik heb vandaag urine na laten kijken bij DA maar daar zijn geen bijzonderheden in te zien. Bloed wordt nog nader onderzocht. Ik vermoed dat er veel te veel zout in de Flexadin zit, waardoor ze veel gaat drinken. Volgens de DA is dat niet zo maar ik vertrouw het niet. Het is natuurlijk makkelijk om allerlei dure onderzoeken te doen bij een hond van 13. Maar als er gewoon te veel zout in zit, verklaart dat het vele drinken en hoeft ik niet verder te zoeken. Ze is begin van het jaar nog helemaal gecheckt ivm een gebitsreiniging. Klinkt stom maar ik heb net een brokje op mijn tong gelegd om eens te proeven en smaakt best zout. Daarbij komt nog dat Flexadin peperduur is. Zou graag een alternatief willen ervoor.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Door Lizzy
Ik zie dat dit erin zit:

FLEXADIN PLUS VOOR MIDDELGROTE EN GROTE HONDEN:
Samenstelling: biergist, glycerine, Glucosamine HCl, Chondroïtine sulfaat, lijnzaadolie, kippenleverpoeder, visolie (bron van EPA), pectine, sacharose, maltodextrine, calciumsulfaat dihydraat, polyethyleenglycol. Additieven/1 kg: Emulgatoren, stabilisatoren, verdikkingsmiddelen en geleermiddelen: Cellulosepoeder E460(ii) 120000 mg; Acacia (Arabische gom) E414 60000 mg; Natriumalginaat E401 250 mg, Aroma’s: Harpagophytum procumbens 30000 mg; mengsel van aromatische stoffen; Vitaminen, provitaminen en chemisch duidelijk omschreven stoffen met een soortgelijke werking: vitamine E/all-rac-alpha-tocopheryl acetaat (3a700) 4000 IU; Sporenelementen: Mangaan (als mangaansulfaat monohydraat) E5 2000 mg; Bewaarmiddelen; Antioxidanten.

En op een andere website zie ik dit : Glucosamine, Chondroïtinesulfaat, omega-3, vitamine E, Harpagophytum procumbens (= duivelsklauw), poeder van kippenlever, biergist, maltodextrine, pectine, calciumsulfaatdihydraat en sojaolie.

Geen zout zo te zien.

Je zou een ander middel kunnen proberen zoals Corta RX. Ook niet goedkoop. Werkt wel erg goed. En samen bestellen werkt goed: http://www.barfplaats.nl/forum/viewtopi ... 9#p3265489
Door pearlsofpassion
Natriumalginaat is blijkbaar wel een zout.
Wordt gebruikt als dikkingsmiddel omdat het een gel vormt.

Maar 250mg is wel extreem weinig...
In humane voedingsmiddelen zit gemakkelijk 2g zout per 100gr...
Door Nicole69
Als ik zo kijk wat er allemaal in zit.....

Het gaat om een dwegteckel van 6,5 kg. Ik ga de dosering naar beneden aanpassen en kijken wat het doet.
Tevens een fles Corta RX besteld. En 14 dec. Een consult bij een natuurgeneeskundige voor een algemene check.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door