Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
monique.bladder schreef:Nee, dat is nog steeds hetzelfde...
Maar het is inderdaad zo dat het al fikse winst is dat we nu alleen nog maar 10 mg prednison hebben op een dag. Ik heb het er natuurlijk het liefst helemaal af maar met zijn gewicht is dit redelijk ok. Als hij een week zonder ulcogant goed gaat, gaan we de prednison verder afbouwen. Misschien dat dat nog iets aan zijn gedrag verandert...

Overigens, vergeten te zeggen, hij staat nu ook sinds een paar dagen op de L-glutamine. Tot nu toe nog steeds wel drupjes bloed in zijn ontlasting maar goed.. nog maar kort bezig natuurlijk.

L-Glutamine heeft volgens mij wel een paar dagen de tijd nodig. Misschien zelfs wel langer. Is dit ter reparatie van de darmflora?
Door monique.bladder
Ja, vanwege de beschadigingen aan maag- en darmslijmvlies en dat hij nog steeds elke meer hele kleine beetjes vers bloed in zijn ontlasting heeft..
Door Janie2
Monique, ivm vers bloed nog een gedachtekronkels: Wellicht heeft hij zijn anus open met een klein scheurtje op het eind? Waardoor het als het er langs komt steeds open gaat?

Zomaar een idee. Dat zou dan alleen helen door een tijdje zachte ontlasting dmv medicijnen (bij mensen met zakjes movicolon bijvoorbeeld)
Door monique.bladder
Janie2 schreef:Monique, ivm vers bloed nog een gedachtekronkels: Wellicht heeft hij zijn anus open met een klein scheurtje op het eind? Waardoor het als het er langs komt steeds open gaat?

Zomaar een idee. Dat zou dan alleen helen door een tijdje zachte ontlasting dmv medicijnen (bij mensen met zakjes movicolon bijvoorbeeld)
Zou theoretisch gezien kunnen, dat er inderdaad iets bij de anus is dat dit veroorzaakt. We hebben wel het idee dat het vaak aan het begin van de ontlasting zit dus zou kunnen. DA heeft wel gevoeld en geen rare dingen gevonden in elk geval. Nu wil het geval wel dat hij op hypoallergeen blikvoer bijna twee weken heeeeeeele dunne ontlasting gehad heeft, dus misschien zou het dan al wel over moeten zijn?
We wachten het nog even af.
Door sella
Dunne ontlasting kan ook heel scherp en irriterend zijn, dus dat zou niet perse hoeven helen hoor.
En in dat vochtige kwetsbare gebied geneest het minder snel omdat je passage moet blijven hebben.
Door monique.bladder
We hebben vandaag besloten de Ulcogant (maagbescherming) weer op te hogen. Daar zijn we dinsdag mee gestopt, maar hij wordt iets kribbiger naar Griffin, ligt meer "raar" en heeft wat vaker oprispingen. Hij eet gelukkig nog gewoon maar dat wil ik natuurlijk graag zo houden.

Overleg gehad met DA; eerst eens 3 weken terug op de Ulcogant zodat we dan 6 weken alleen maar hert gegeven hebben. Als we dan stoppen en het komt weer terug, moeten we toch eens een andere koers gaan varen. Maar dat is voor later...
Door tt-tjes
Is het misschien een optie om iets anders te proberen? Zou het misschien kunnen dat zijn galwegen hem aan het vervelen zijn? Chendo krijgt vanwege zijn leverprobleem ursochol, dit om de gal beter te laten stromen. Sinds hij dit krijgt heeft hij nooit meer zure oprispingen. Ik merk meteen als ik het een keer per ongeluk vergeten ben te geven.
Door monique.bladder
tt-tjes schreef:Is het misschien een optie om iets anders te proberen? Zou het misschien kunnen dat zijn galwegen hem aan het vervelen zijn? Chendo krijgt vanwege zijn leverprobleem ursochol, dit om de gal beter te laten stromen. Sinds hij dit krijgt heeft hij nooit meer zure oprispingen. Ik merk meteen als ik het een keer per ongeluk vergeten ben te geven.
Zouden er dan geen afwijkingen te vinden geweest zijn in het bloed als het gal een probleem zou zijn?
Ik ben huiverig voor dingen proberen, dat hebben we in het begin erg gedaan en toen wisten we niet meer wat wel en niet ok was en waar te beginnen om het weer op de rit te krijgen...

We hebben nu afgesproken om te zien wat er gebeurt als hij weer teruggaat op de Ulcogant (om ook zeker te weten dat het daar mee te maken heeft, want dan is zijn maag dus gewoon echt nog niet ok). Dan nog tijdje kijken of het voer écht geen verandering geeft (want dat is nu zo'n 3 weken, kan ook tekort zijn om er iets over te zeggen..). Als die beide zaken geen verandering geven, moeten we verder speuren denk ik en zit ik zelf te denken aan hernieuwd bloedonderzoek..
Door Spikkelneus
monique.bladder schreef:Zouden er dan geen afwijkingen te vinden geweest zijn in het bloed als het gal een probleem zou zijn?
Ik ben huiverig voor dingen proberen, dat hebben we in het begin erg gedaan en toen wisten we niet meer wat wel en niet ok was en waar te beginnen om het weer op de rit te krijgen...

We hebben nu afgesproken om te zien wat er gebeurt als hij weer teruggaat op de Ulcogant (om ook zeker te weten dat het daar mee te maken heeft, want dan is zijn maag dus gewoon echt nog niet ok). Dan nog tijdje kijken of het voer écht geen verandering geeft (want dat is nu zo'n 3 weken, kan ook tekort zijn om er iets over te zeggen..). Als die beide zaken geen verandering geven, moeten we verder speuren denk ik en zit ik zelf te denken aan hernieuwd bloedonderzoek..
Dat klinkt als een verstandig plan. Als hij in de tussentijd niet verslechtert, zou ik hieraan vast houden. Anders zie je op een gegeven moment door de bomen het bos niet meer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door