Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hitam
Truus schreef: Ik zou nog even de uitslag geven van de tumor voor Tannetje of iemand anders die er verstand van heeft.

Microscopie-k:
Intradermaal gelegen matig omschreven spoelcellige, mesenchymale proliferatie met groot centraal necrotisch gebied. Pleiomorfe cellen met sterke anisokaryose en vrij mitosen. Vorming van whorls deels perivasculair, deels met een hyaliene kern. Storiform groeipatroon.
Mate van verwijdering waarschijnlijk erg krap.
Conclusie/Opmerling:
Hals: haemangiopericytoom, matig maligniteit.

En daar moet je nu wijs uit worden ??? ::)
Vrije vertaling + interpretatie: tumor die enigszins in omliggend weefsel ingroeit (matig omschreven), ligt in de huid en heeft spoelvormige cellen. De cellen zijn wisselend in uiterlijk (pleiomorf, teken van kwaadaardigheid), hebben kernen die van grootte wisselen (ook een slecht teken) en vrij veel of weinig mitosen, daar ontbreekt een woord. Mitosen zijn celdelingen. Veel mitosen is een slecht teken, weinig is een goed teken.
Whorls en storiform is voor mij ook abracadabra, misschien dat Linda dat weet.

Haemangiopericytoom is een tumor uitgaande van de cellen in de bloedvaten. Die kunnen erg kwaadaardig zijn, deze valt kennelijk mee.
De plek goed in de gaten houden en ervan uitgaan dat het gewoon goed verwijderd is.
Door Truus
Dankje Tannetje :-*

Ik weet nu in ieder geval meer.

We houden het maar goed in de gaten en hopen maar dat het wegblijft ;).

In ieder geval ga ik het maar van me afgooien en dubbel genieten van onze stoere vent ;)

Groetjes Truus.
Door Truus
Timo heeft ontzettende jeuk en bijt z'n huid helemaal kapot.
Zou dit van de A.B.kuur kunnen zijn?
Nu heeft hij geen tabletten meer.
Pffff...het arme ventje :-\
Door sylvia
Truus schreef: Timo heeft ontzettende jeuk en bijt z'n huid helemaal kapot.
Zou dit van de A.B.kuur kunnen zijn?
Nu heeft hij geen tabletten meer.
Pffff...het arme ventje :-\
Ja dat kan, misschien weet iemand iets wat je zou kunnen doen
Door Eidos
Tja ik heb zelf een hond met huidproblemen.. Ik gef hem nu op dit moment een kuur borageolie ( dos weegt 43 kilo, dus dagelijks 4 ml borageolie door het voer ). Jeuk komt van binnen uit dus ik geef dos, nog steeds, 2 keer in de week fytomix om alles van binnen goed schoon te houden.

Paul heeft mij altijd heel veel geholpen... misschien heeft hij nog ideeen over wat je nog meer ( of andere dingen ) kan doen.

Arme Timo... alles komt nu achter elkaar .... :(
Door Hitam
Gaf je hem al probiotica? Dat zou moeten helpen, eventueel aanvullen met antioxidanten als vit A, C en E, zink, se etc.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door