Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Appelazijn verzuurt ook maar volgens mij niet zo goed als vitamine C en cranberry. En je zou er veel van moeten geven, terwijl de meeste honden het echt vies vinden (hetgeen ik ze niet kwalijk kan nemen!)

Van de Solidago oftewel Guldenroede kun je inderdaad thee maken en dit aan je hondje geven. Hier staat meer info: http://www.heidak.nl/guldenroedekruid.htm

En zo kun je er thee van maken:

Wordt vooral als thee gebruikt: 2 eetlepels fijn gesneden kruid met 1 1. koud water, 2 minuten laten koken en laten trekken
Door Ordell
chooky schreef:
;D :D :-*
klinkt allemaal zeer logisch
Ik heb met Gino hetzelfde probleem gehad en ik heb van mijn meesteres Lizzy advies gekregen om het zo te doen (samen met Tannetje) en bij Gino is het reeds allang genezen..... 8) 8) 8) 8)
Door Lizzy
Ordell schreef:

Ik heb met Gino hetzelfde probleem gehad en ik heb van mijn meesteres Lizzy advies gekregen om het zo te doen (samen met Tannetje) en bij Gino is het reeds allang genezen..... 8) 8) 8) 8)
;D ;D ;D

Ik ben wel met je eens dat dit probleem mogelijk vraagt om een antibioticakuur. Want het is wel zo dat Struviet en blaasontstekening vaak samen gaan.
Door Ordell
Lizzy schreef:

;D ;D ;D

Ik ben wel met je eens dat dit probleem mogelijk vraagt om een antibioticakuur. Want het is wel zo dat Struviet en blaasontstekening vaak samen gaan.
8)
Door dana
ja logischer kan inderdaad niet !!!!
ik ga maandag naar de dierenarts en hij gaat me dus antibiotica geven want het duurdt me veel te lang >:(
ik heb thee gemaakt van de solidago en madam vind het niet te pruimen hahaha maar ik doe het gewoon door haar vlees wat een erg leuk effect geeft met een langharige hond .
ik baal echt van mijn da op dit moment maar ben erg blij met jullie adviezen , BEDANKT :-* :-*
Door Lizzy
dana schreef: ja logischer kan inderdaad niet !!!!
ik ga maandag naar de dierenarts en hij gaat me dus antibiotica geven want het duurdt me veel te lang >:(
ik heb thee gemaakt van de solidago en madam vind het niet te pruimen hahaha maar ik doe het gewoon door haar vlees wat een erg leuk effect geeft met een langharige hond .
ik baal echt van mijn da op dit moment maar ben erg blij met jullie adviezen , BEDANKT :-* :-*
Maak de Solidago desnoods iets slapper (slappere thee) en geef iets meer en werk het met een spuitje (injectiespuit zonder naald) naar binnen!

Succes maandag! Laat je ons weten hoe dat bezoekje afloopt?

Groetjes, Lizzy
Door dana
ik ga het inderdaad maar met een spuitje doen want ze maakt er nu alleen een kliederboel van.
we gaan straks ook barle duc halen voor haar.
wordt maandag vervolgt ...... ;)
Door Binno
dana schreef: ik heb thee gemaakt van de solidago en madam vind het niet te pruimen hahaha maar ik doe het gewoon door haar vlees wat een erg leuk effect geeft met een langharige hond .
Tja, dat kan ik me best voorstellen. ::) ;D
Waarom ga je niet gewoon een flesje Solidago halen?
Is ietsiepietsie gemakkelijker en Dana zal nog niet merken dat je het geeft! Je kan het ook met een beetje water in een spuit zonder naald in haar bek geven een half uurtje voor het eten... Veel sukses verder! :-*
Door Ordell
dana schreef: ik ga het inderdaad maar met een spuitje doen want ze maakt er nu alleen een kliederboel van.
we gaan straks ook barle duc halen voor haar.
wordt maandag vervolgt ...... ;)
Ik hoor graag de afloop en succes.
Bar-le DUc koop je het goedkoopst bij de Dirk van de broek of zo. Een hele doos kost iets van 3 Euri en dan heb je 12 liter. Ruimschoots voldoende, en zeker omdat je hond niet veel drinkt met versvlees... 8)
Door dana
Nou ik heb moeten l.llen als brugman want ze bleven volhouden dat antibiotica niet nodig is >:(
Gelukkig is mijn eigen da weer terug en hij was zo aardig om ff met me te overleggen terwijl hij stond te opereren ;D
Ze heeft dus nu inderdaad op mijn aandringen clavubactin 3 weken 2 keer per dag en verder gaan we dus door met de cranberry en vit c.
Barle duc als water en nu ga ik er van uit dat mijn meisje van die ellende verlost wordt.
Ben wel blij dat ze er verder niet ziek van is want vrijdag zakte de moed me even naar de schoenen.
O ja mocht de gruis niet minder zijn over 3 weken, waar ik niet van uit ga, maken ze een rontgenfoto voor de zekerheid.
Maar ik ga van het positieve uit hoor ;)
Door Angelique
dana schreef: Nou ik heb moeten l.llen als brugman want ze bleven volhouden dat antibiotica niet nodig is >:(
Gelukkig is mijn eigen da weer terug en hij was zo aardig om ff met me te overleggen terwijl hij stond te opereren ;D
Ze heeft dus nu inderdaad op mijn aandringen clavubactin 3 weken 2 keer per dag en verder gaan we dus door met de cranberry en vit c.
Barle duc als water en nu ga ik er van uit dat mijn meisje van die ellende verlost wordt.
Ben wel blij dat ze er verder niet ziek van is want vrijdag zakte de moed me even naar de schoenen.
O ja mocht de gruis niet minder zijn over 3 weken, waar ik niet van uit ga, maken ze een rontgenfoto voor de zekerheid.
Maar ik ga van het positieve uit hoor ;)
Doe dat, want hier hadden we een paar jaar geleden hetzelfde probleem en hielp antibiotica precies tot een week na afloop van de kuur en toen begon de lol weer. Kuren tot 6 weken zijn er gegeven, foto's gemaakt, bloedonderzoeken, je kun het bedenken, het is gedaan en er werd geen oorzaak gevonden. Onze oplossing was ook een kruidenmengseltje waarvan ik niet zeker weet of die nu nog verkocht wordt omdat deze later buiten de wet op de kruiden viel. Maar toen heette het blaas-en nierkruiden van Jacob Hooy. 3 weken gegeven, en de problemen waren weg. Totaan een volgende loopsheid, toen begon ze weer. Toen weer op de kruidenthee en na een week was het weg en is nooit meer teruggekomen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door