Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
Dank je Kniertje, Linda en Nicolette voor het meedenken en advies.
Ik ben er wijzer van geworden. ;)
Het is goed om er al iets van te weten en ga het verder na laten kijken.
Groeten Truus.
Door Helen
Hai Truus!

Ik ken een Beagle die het heeft. Bij hem komt het overduidelijk door overgewicht. Zijn baas verwent hem erg en baalt er dan van dat hij dikker wordt en zet hem weer op dieet....Als hij te dik is doet hij het en als hij wat dunner is beduidend minder. Hij is ook goed bespierd in de achterhand, maar de achterpoten hebben het dan blijkbaar toch te zwaar te verduren. Misschien heb je hier wat aan.

groetjes Helen
Door Truus
Helen schreef: Hai Truus!

Ik ken een Beagle die het heeft. Bij hem komt het overduidelijk door overgewicht. Zijn baas verwent hem erg en baalt er dan van dat hij dikker wordt en zet hem weer op dieet....Als hij te dik is doet hij het en als hij wat dunner is beduidend minder. Hij is ook goed bespierd in de achterhand, maar de achterpoten hebben het dan blijkbaar toch te zwaar te verduren. Misschien heb je hier wat aan.

groetjes Helen
Hoi Helen ik heb Timo al een hele tijd op dieet. Hij krijgt een schijf energique i.p.v. twee en de rest Fytomix. Hij is wel afgevallen maar er mag nog meer af maar wat moet hij dan nog eten?
Toch weet ik niet echt of het daarmee te verhelpen is , goed...het zal inderdaad wel minder overbelasting geven op de achterhand.
In ieder geval bedankt voor je reactie.
Groeten Truus.
Door Laika
Hoi Truus,

Merk je bij Timo ook een verandering in zijn eetlust, of drinkt hij meer dan normaal? Of heeft hij last van de warmte?
Mijn hondje werd ook wat zwakjes en eerder moe. Ze werd ondanks dieten toch dik en had een enorme eetlust. Toen ze ook n og eens heel veel ging drinken hebben we haar laten testen en toe bleek ze de ziekte van Cushing te hebben. (Trillende achterpoten is ook een van de symptomen omdat de spierfunctie afneemt)
Heeft Timo in het verleden veel prednison gekregen ?
Het is maar een idee.
groetjes, Mariska
Door Truus
Hoi Mariska, bedankt voor het mee denken ;).

Nee Timo heeft geen prednison gehad en drinkt ook niet overmatig en verandering van eetlust is er niet maar goed....ik heb even informatie gelezen hier over en het kan geen kwaad deze informatie in m'n gedachten te houden.
Nogmaals dank en groeten.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door