Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2258917
Vorig jaar was ik bij een boppermeneer in Zweden op visite, met mijn Angels, dus ook met haar voer en dat laatste vonden de Zweden ook erg interessant. Omdat zijn vacht beter kon van kleur en ik bij nadere inspectie geconcludeerd had dat voeding hier een verschil zou kunnen maken, is in Zweden een kvv opgezocht en de volgende foto's zeggen denk ik wel voldoende.  :)

Na drie maanden kvv.....verder is er niets veranderd.

Afbeelding

Nog eentje van 3 maanden

Afbeelding

Na 9 maanden wordt het wel heel duidelijk (Ja, wij langhaarowners moeten geduld hebben :biggrin2:)

Afbeelding

Laatste puntjes nog en dan is deze bopper gewoon grijs ipv grijs met veel bruin.


Afbeelding


:beerchug:
#2259658
Zo hee! Dat is nog eens bewijsmateriaal!

Ik heb hier ongeveer hetzelfde gemerkt, onze ruwhaar Parson Russell heeft altijd een vreselijke vacht gehad, bijna niet te plukken, en een hele dunne ondervacht. Nu krijgt hij bijna een half jaar vers, zijn ondervacht is veel dichter geworden, en de bovenlaag zit ontzettend los! Denk dat plukken nu geen 4 uur meer hoeft te duren, joepie! :)

Ben trouwens wel erg benieuwd welke KVV er in Zweden te krijgen is (mag ook best via pb), we willen dit jaar graag naar Zweden op vakantie, vandaar.
#2260324
[quote="eelke"]
Wauw!

Ik ben wel benieuwd wat er uit de nadere inspectie van jou is gekomen?
[/quote]

Ik zag dat die aan de aanzet een goede haarkleur had, dus het was zeg maar niet bruin vanuit de wortel. Ervaring leert dan dat het haar dan te droog is of te poreus, waardoor het ontvankelijker wordt voor weersinvloeden waardoor het dan bruin wordt naarmate de vacht langer wordt. Zo'n vacht heeft ook heel snel dooie punten en angezien ze goede vachtproducten en degelijke borstels gebruiken kon het daar niet aan liggen. Blijft voeding over en als ze dan Hills e.d voeren dan is mijn suggestie....probeer eens een vers prakje :)
#2260325
[quote="Kim_S"]
Zo hee! Dat is nog eens bewijsmateriaal!

Ik heb hier ongeveer hetzelfde gemerkt, onze ruwhaar Parson Russell heeft altijd een vreselijke vacht gehad, bijna niet te plukken, en een hele dunne ondervacht. Nu krijgt hij bijna een half jaar vers, zijn ondervacht is veel dichter geworden, en de bovenlaag zit ontzettend los! Denk dat plukken nu geen 4 uur meer hoeft te duren, joepie! :)

Ben trouwens wel erg benieuwd welke KVV er in Zweden te krijgen is (mag ook best via pb), we willen dit jaar graag naar Zweden op vakantie, vandaar.
[/quote]

Die zoek ik even voor je op. Ze hebben daar maar 1 merk, dus dat scheelt :)
#2260538
[quote="Angelique"]
Nope, die zijn om. :) ondnks dat het daar echt een dure hobby is.
[/quote]

Kunnen ze daar niet aan Barf-spul komen dan? Elandenbiefstuk hebben ze daar genoeg van toch?  :P
En ik neem aan dat er in Zweden toch ook wel kippen, eenden, konijnen, reeën etc. rondlopen? En vis hebben ze toch ook zat?
Of is vlees in het algemeen gewoon veel duurder daar?
#2260564
[quote="Kim_S"]
Kunnen ze daar niet aan Barf-spul komen dan? Elandenbiefstuk hebben ze daar genoeg van toch?  :P
En ik neem aan dat er in Zweden toch ook wel kippen, eenden, konijnen, reeën etc. rondlopen? En vis hebben ze toch ook zat?
Of is vlees in het algemeen gewoon veel duurder daar?
[/quote]

Vlees is wel duurder daar ja.  Barf met botten enzo vinden ze nog steeds eng. Nou ja, ze wisselen genoeg af en dan si het ook wel goed. Zeg altijd maar zo dat je niet iedere dag de bibbers moet krijgen bij het voeren, want dan is er ook gene lol aan.

Linkje gevonden :)

http://www.klassfoder.se/
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door