Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Pauline
#251137
Sinds we Joep hebben voeren we 5x kvv en 2x barf. Sammie onze ouwe (15 jr.) heeft zijn levenlang tafelresten aangevuld met yoghurt, fruit, honing, regelmatig eitje gegeten. Dankzij jullie (en Joeps fokster ) ben ik de absolute noodzaak van vers voeren in gaan zien en wil Sammie daar ook de laatste jaren van laten profiteren. In het begin wilde hij het ook wel eten, deed er eerst een beetje warm water over en later gaf ik het hem rauw. Na een aantal dagen at hij nog drie happen en liet de rest staan en raakte ook aan de diarree, zo erg dat we iedere ochtend toch wel 2 of 3 flatsen in de keuken vonden. Als hij nu zoveel reserve had dat ik hem een dag of wat zonder eten kon laten zou ik het beslist proberen, maar hij is inmiddels al een aantal kilo's afgevallen (terwijl hij wel eet). Woog altijd zo'n 10 kg en haalt nu nog maar net 8 kg. Zijn botten steken echt door zijn vel, maar hij is goed te pas en levenlustig. DA bezocht, die is ook beslist tevreden over hem. Na de diarree-periode geef ik hem vaak een dag niets en begin weer met gekookte kipfilet en een klein beetje rijst. Wat zouden jullie doen in mijn situatie, gewoon terug naar de oude situatie, waarop hij het toch goed deed. De twee dagen dat ik zelf wat in elkaar frutsel (b.v. rauw hart, rauw rundersnippers, groenteprutje, eitje) eet hij wel met smaak mee.
Laatst gewijzigd door Pauline op wo 06 jan 2010, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#251148
Hoelang krijgt Sammy al kvv? Is de diaree gekijk begonnen of is dit nu opeens ontstaan?
Als je dus zelf iets in elkaar knutsel, heeft Sammy het dan niet?
Sorry voor al die vragen maar ....natuurlijk wil je het beste voor Sammy he. 15 jaar is een hele leeftijd en je wilt nog zolang mogelijk van hem geniet, dus ik kan me je bezorgdheid wel voorstellen ;)
Gebruikersavatar
Door Pauline
#251150
Diarree kreeg hij op het moment dat ik de carnibest rauw gaf. Las in een andere topic dat carnibest wat vetter is dan duck en nu realiseer ik me ineens dat hij daarvan geen diarree had. Ga dat gewoon weer geven en kijk het dan eens even aan. En ja Truus, van mij mag hij nog wel 15 jaar mee :-\ Maar ik weet natuurlijk wel dat dat niet lukken gaat. Mijn ouwe mannetje heeft ook niet veel tanden meer, maar hij kan er nog prima mee geworden hoor! Voor Evelyn: Joep vindt de AHV heerlijk, Sammie vindt het wel lekker ruiken maar eet het absoluut niet! :-X Zouden jullie honden van zijn leeftijd ook nog wel kippennekken, -vleugeltjes enz. geven?
Laatst gewijzigd door Pauline op zo 30 jan 2005, 15:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#251151
Bij een zelfsamengestelde maaltijd, zou ik met de rauwe hart wat zuinig zijn. Het is orgaanvlees en dat kan met teveel, wel eens diaree opleveren.
Misschien kun je ook eens probiotica geven. Te verkrijgen bij Apotheek, drogist of bij de Dierenarts. Als ze het niet hebben, kunnen ze het bestellen.
Door Truus
#251155
[quote="Pauline"]
Zouden jullie honden van zijn leeftijd ook nog wel kippennekken, -vleugeltjes enz. geven?
[/quote]

Dit zou ik gewoon eens geven en er wel bij blijven ;)
Timo (zwart/witte hond) begon ook op latere leeftijd met kippennekken,-vleugeltjes en lamsribben.
Het beste kun je die dan geven, na zijn maaltijd om het uit te proberen. Dit voor het verteringsproces.
Is Sammy links in jou handtekening? Ja he?
Hij ziet er nog geweldig goed uit hoor ;)! Kan volgens mij nog wel een endje mee :D.
Door geer
#251189
Sophie gaat dan wel niet aan de diarree van vers, maar echt met smaak at ze het ook niet (Carnibest). Sinds ik zo'n beetje alle merken die er bestaan afwissel, wordt er weer met smaak gegeten. Ze krijgt nu Duck, Energique, Rodi, AHV, Carnibest en barf... Grappig is dat ik per dag aan haar poepgedrag zie welk merk ze gegeten heeft. Van de Duck poept ze veel en vaak, van de Rodi heeft ze mooie bescheiden keutels, van de Carnibest wordt het wat zachter, Energique gaat ook wel goed, van AHV gaat ze niet meer poepen maar wel winden ::) ::). 'T verwende nest ::)
Door geer
#251198
[quote="Nelly"]
Goh, en wie verwent 'r dan zo???? ;D ;)
[/quote]

Sja, nou ja, maar anders eet ze gerust dagenlang niet...en dat voor een, toch al niet al te dikke, pup... Oke, oke, ik weet het, ik weet het, ik verwen haar...maar 't is ook zo'n godsgruwelijk lekker ding! ;) ;D
Gebruikersavatar
Door Pauline
#251233
Verwen maar lekker hoor Geer daar heb je haar toch voor! :P :P :P Truus de linkerhond in mijn onderschrift is inderdaad Sammie, maar die foto is al drie jaar oud. Zodra ik in de gelegenheid ben zal ik een nieuwe maken en dan zul je zien dat mijn ouwe man echt een geraamtetje met een sleets vel is. Maar ik wil hem nog lang niet kwijt! Hij is natuurlijk onze eerste hond en 14,5 jaar bij ons.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door