Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door nike
#2131794
Dat is nu precies wat ik bedoel, mensen stappen van de brok af na jaren en jaren dit gevoerd te hebben dan is mijn mening dat er een goed KVV product tegen over moet staan en ook goede kwaliteit, en zeker niet te vergeten de juiste verhoudingen.
Het moet niet zo zijn dat honden direct problemen onder vinden, want dan stapt zo'n eigenaar direct terug op brok. En dan heeft het versvlees het gedaan, algemeen gezien.
Als je sommige klachten leest bij bepaalde KVV merken zijn dat klachten die te voorkomen zijn door het juiste product te maken.
En een lage winstmarge door geen tussenhandel en machines van zichzelf, dat is hartstikke leuk, maar ook die machines zullen een keer vervangen moeten worden, en bezorgen moet toch ook met een koelwagen gebeuren, dit is allemaal niet gratis.
Nu kunnen ze nog misschien bij kleine regionale slachthuizen terecht maar wat als de vraag groter wordt, je leeft toch niet op de dag.
Dat is bij een ander merk ook al gebeurt, toen de vraag groter werd moesten ze ook gaan uitwijken naar de bio industrie.
En dat goedkope KVV merken goed zijn om mensen van brokken af te krijgen daar ben ik het wel mee eens, maar dan moet er wel goed advies gegeven worden.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2134068
Nog even over de botten: ze gebruiken kalfsribben in de rundmix, en botzaagsel van de lintzaag waar ze paardenbotten mee zagen in de paardenmix.
Gebruikersavatar
Door choopy
#2134216
[quote="martine-tom"]
Echt, vind je dat een plus?
Ik zou dat totaal niet vinden als ik eerlijk ben, lever en nier horen er voor mij gewoon in, een goede kvv heeft voor mij geen premix, dat is juist iets waarom ik ze niet zou kopen.

[/quote]

Ik ben ook van mening dat het er wel in hoort, maar het zijn inderdaad afvalorganen.
In plaats van een premix zou mijn eigen voorkeur dan gaan naar Biologisch.
Maar ze kwakken de KVV in ieder geval niet vol met organen die vol kunnen zitten met afvalstoffen van de reguliere(niet biologische) productiedieren
Door Martine-Tom
#2135596
[quote="choopy"]
Ik ben ook van mening dat het er wel in hoort, maar het zijn inderdaad afvalorganen.
In plaats van een premix zou mijn eigen voorkeur dan gaan naar Biologisch.
Maar ze kwakken de KVV in ieder geval niet vol met organen die vol kunnen zitten met afvalstoffen van de reguliere(niet biologische) productiedieren
[/quote]
Tja daar zit wat in, maar de organen die ik voer zijn ook gewoon regulier en daar geef ik dan toch de voorkeur aan boven premix.
Nog meer voorkeur naar biologisch uiteraard  :)
Door N.B.A.
#2139468
hoi

Ik kan sinds kort als leek op het gebied van barf een goed menu samenstellen met kip,rund,hert,paard en geit en dat aan de prijs van 1.1 euro de kilo
als ik nu een eigen bedrijf had waar alle machienes al instonden zou ik toch ook makkelijk een kvv kunnen maken aan 1.50 de kilo
als dit een goede kvv is spreek ik me niet over uit daar weet ik er te weinig van maar vind dat sommige toch hun oordeel snel klaar hebben zonder het waarschijnlijk ook nog eens van dicht bij gezien te hebben afgaande op hun mail antwoorden lijkt het me toch niet zo een slechte kvv.
lijkt me wel het proberen waard.

Grt
Door nike
#2139473
Als je voor 0,40 marge denkt een bedrijf te kunnen runnen, ook al heb je eigen machines  dan klopt er iets niet.
Wil je een normaal salaris hebben dan zul je minstens 6000 kilo per maand moeten verkopen, dan heb je een bruto salaris van 2400 euro.
Verder heb je nog zoiets als energie, afschrijving machines, auto's, dan wel extern transport, personeel, vriescellen, analyses van je producten ( verplicht ), ongedierete bestrijding ( verplicht) gekoelde productieruimte( verplicht).
Nou goed alles bij elkaar opgeteld moet je heel veel weg zetten wil je kosten dekkend draaien, dus sorry maar met zo'n marge is een bedrijf geen lang leven beschoren.
Door N.B.A.
#2139479
lotgering houd het anders toch al lang vol aan een lage kvv verkoop prijs
over de kwaliteit ervan spreek ik me niet uit wegens te weinig kennis
die 0.40 marge is de prijs die ik eraan betaal als leek iemand die al lange tijd in het wereldje zit zal wel aan een veel gunstigere prijs aan al die dingen kunnen geraken zonder dat de kwaliteit ervan veranderd
Laatst gewijzigd door N.B.A. op wo 19 okt 2011, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nike
#2139480
Mijn vorige bericht was over de marge, maar er staan diersoorten tussen, als je daar spiervlees van koopt, kwalitatief goed spiervlees dan ben je al meer kwijt dan 1,10 de kilo inkoop. Rechtsstreeks bij slachthuizen

En aangezien er 70% spiervlees in zit, gaat het er bij mij niet in dat het kan voor die prijs.
Ook het slijpsel van de lintzaag voor het paardenbot, ook een groot vraag teken voor mij.
Vet is misschien voor die prijs te krijgen.
Als ik alleen al kijk naar goed geitenvlees, lamsvlees en paardenvlees, is 1,10 voor mij een groot vraag teken
Lamshart kost al meer.
Nee sorry hiervoor hoef ik het niet met mijn eigen ogen te zien.
Er is 1 geluk er zijn meer KVV's voor deze prijs, en daar denk ik precies hetzelfde over.
Door Martine-Tom
#2139484
[quote="N.B.A"]
hoi

Ik kan sinds kort als leek op het gebied van barf een goed menu samenstellen met kip,rund,hert,paard en geit en dat aan de prijs van 1.1 euro de kilo
als ik nu een eigen bedrijf had waar alle machienes al instonden zou ik toch ook makkelijk een kvv kunnen maken aan 1.50 de kilo
als dit een goede kvv is spreek ik me niet over uit daar weet ik er te weinig van maar vind dat sommige toch hun oordeel snel klaar hebben zonder het waarschijnlijk ook nog eens van dicht bij gezien te hebben afgaande op hun mail antwoorden lijkt het me toch niet zo een slechte kvv.
lijkt me wel het proberen waard.

Grt
[/quote]
Er zit 15% orgaan in, welk orgaan, in welke verhouding, en het bot...welk bot?
Door N.B.A.
#2139487
orgaan zeggen ze toch duidelijk welk orgaan erin zit...
bot in bv de geit zit geitenbot in lam lamsbot,in paard paardenbot gewoon even op hun site zien...
oordelen is makkelijk maar ik ga ook niet zeggen bmw is slecht reden heb nog nooit zelf een bmw gehad laat staan erin gereden

+ ik lees toch veel op dit forum je geeft beter barf dan brok want barf is zoveel goedkoper ik betaal nog minder dan 1 euro de kilo enz
is dat dan ook slechte barf waarvan het spiervlees op niks trekt?
dus als je een barf menu kan samenstellen voor 0.90 euro/kilo is die goed kvv van 1.50 euro cent is slecht...
Laatst gewijzigd door N.B.A. op wo 19 okt 2011, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#2139492
[quote="N.B.A"]
orgaan zeggen ze toch duidelijk welk orgaan erin zit...
bot in bv de geit zit geitenbot in lam lamsbot,in paard paardenbot gewoon even op hun site zien...
oordelen is makkelijk maar ik ga ook niet zeggen bmw is slecht reden heb nog nooit zelf een bmw gehad laat staan erin gereden

+ ik lees toch veel op dit forum je geeft beter barf dan brok want barf is zoveel goedkoper ik betaal nog minder dan 1 euro de kilo enz
is dat dan ook slechte barf waarvan het spiervlees op niks trekt?
dus als je een barf menu kan samenstellen voor 0.90 euro/kilo is die goed kvv van 1.50 euro cent is slecht...
[/quote]
Enig idee hoeveel botten er in een geit zitten?  ;D
Ik wil weten welke bot erin zit, ik wil geen dragend bot voeren bijvoorbeeld.
En orgaan, hart? lever? nier? long? tong? hersenen?  en welke percentages van die soorten zitten erin?

En nee zo kan je dat niet zeggen, Barf is slecht als je percentage's niet kloppen...KVV is slecht als de percentages niet kloppen, nou heb ik niet al te hard mijn best gedaan maar tot nu toe niet kunnen vinden wat er precies zit in deze kvv.
Ik Barf gelukkig en dat kost mij om en nabij de 2,50 de kilo, en het zal vast wel beter kunnen maar ik weet iig precies wat er in mijn hond gaat en ik kan het a la minuut aanpassen als er problemen zijn.
Door N.B.A.
#2139497
[quote="martine-tom"]

Ik wil weten welke bot erin zit, ik wil geen dragend bot voeren bijvoorbeeld.

[/quote]
zover ik weet is kvv heel fijn gemalen ook al zou er dragend bot inzitten (geen idee of het zo is) dan nog zou ik gegot niet weten wat daar dan slecht aan zou zijn
hun tanden zullen ze op die fijn gemallen stukken niet kapot bijten
kijk jij weet ook niet wat er in die kvv zit en toch zeg je al trekt op niks zonder er ook maar iets van eigen ervaring mee gehad te hebben tja makkelijker kan niet zo is elke kvv slecht dan he
voor de rest laat ik het hierbij kijk wel uit naar verdere info ivm deze kvv en objectieve gebruikers ervaringen van andere.
Door Martine-Tom
#2139503
[quote="N.B.A"]
zover ik weet is kvv heel fijn gemalen ook al zou er dragend bot inzitten (geen idee of het zo is) dan nog zou ik gegot niet weten wat daar dan slecht aan zou zijn
hun tanden zullen ze op die fijn gemallen stukken niet kapot bijten
kijk jij weet ook niet wat er in die kvv zit en toch zeg je al trekt op niks zonder er ook maar iets van eigen ervaring mee gehad te hebben tja makkelijker kan niet zo is elke kvv slecht dan he
voor de rest laat ik het hierbij kijk wel uit naar verdere info ivm deze kvv en objectieve gebruikers ervaringen van andere.
[/quote]
Ik ben zo objectief als maar kan, wat maakt mij het uit wat een ander voert, mijn hond is te gevoelig en net doodziek geweest omdat ik 2 weken Darf gevoerd heb dus voor mij is KVV gewoon op die gronde geen optie meer.
Ik MOET weten wat erin zit omdat mijn hond anders ziek word.

Maar goed, de samenstelling van dragende botten is volgens mij ook anders, de vertering in elk geval wel. Ik zeg ook niet dat het nergens op trekt, jij zegt dat het een goede kvv is en dat ze alles vertellen qua ingredienten, ik probeer je uit te leggen dat dat niet zo is.
Als je het dan wil voeren, ga je gang, mss is het wel een goed product, mss ook niet, geen idee, ik leg uit waarom ik het geen geschikt product voor mijn hond vind.

Doe ermee wat je wil zou ik zeggen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door