Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door porza
#2155525
tot toe gaat het goed , dus ben eigenlijk wel heel tevreden .
vindt het vreselijk als ze een aanval krijgen .

bot krijgen ze wel ribjes / konijn /kip , waarschijnlijk halen ze er toch te weinig uit
of het zou goed kunnen zijn dat ik de juiste balans  nog niet heb gevonden .
ze krijgen het ene dag deel nu dus vlees van tamminga en het ander dag deel kip /konijn of ander bot wat ik op dat moment heb
Laatst gewijzigd door porza op za 05 nov 2011, 10:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2155573
natuurlijk is het vreselijk als ze een aanval krijgen!

maar is de calcium in de drucal wel natuurlijk calcium? van natuurlijk calcium kan je best te veel geven namelijk, dat verlaat het lichaam gewoon en de hond gebruikt wat hij nodig heeft. onnatuurlijk calcium wordt opgebouwd in het lichaam. weet niet precies wat de effecten daar van zijn, maar het is niet de bedoeling.
Door Martine-Tom
#2155612
[quote="porza"]
tot toe gaat het goed , dus ben eigenlijk wel heel tevreden .
vindt het vreselijk als ze een aanval krijgen .

bot krijgen ze wel ribjes / konijn /kip , waarschijnlijk halen ze er toch te weinig uit
of het zou goed kunnen zijn dat ik de juiste balans  nog niet heb gevonden .
ze krijgen het ene dag deel nu dus vlees van tamminga en het ander dag deel kip /konijn of ander bot wat ik op dat moment heb
[/quote]
denk dat het dan extra lastig is omdat je natuurlijk nooit 100% zeker weet hoeveel bot er in Tamminga zit.
Persoonlijk zou ik toch ook zoeken naar een natuurlijke calciumbron, geen idee of dat hierin zit overgens  :)
Door danou2004
#2157243
Bij de kvv zie je bij tammenga duidelijk het bot zitten dus er zit wel voldoende in  ;)
Anders kun je altijd wa extra,s erbij geven,dat is een kleine moeite.

Hier staan ze er nu een tijdje op en ik moet zeggen dat het prima gaat!
Mn oude opa Boomer vond ik hier altijd echt oud worden,na de logeerparty bij antonia is hij weer piepjong ( :) :) :)) en nu krijgt hij iedere dag tammenga en daarnaast geeft ik hem nog vanalles zoals kippenek,vis,vleugetipjes en ik hoop binnenkort weer eendenek en kipkarkassen te hebben.
Echt hier gaat het super en de prijs staat me ook aan dus ik blijf zeker bestellen
Door belin
#2164241
@Danou: bestel die bijdingen ook bij Tammenga?
Ik heb overigens vandaag met ze gemaild. Supersnel antwoord, das erg fijn.
Wilde weten hoe het zat met de verzendkosten. Ik heb 40kilo besteld en ik hoef geen verzendkosten te betalen. :)
Zijn de enkele vleessoorten ook gewoon compleet?
Als je dan elke dag een andere geeft , een keer in de week een zalmkop en om de andere dag wat groente....geef je dan genoeg?
Door danou2004
#2166657
[quote="belin"]
@Danou: bestel die bijdingen ook bij Tammenga?
Ik heb overigens vandaag met ze gemaild. Supersnel antwoord, das erg fijn.
Wilde weten hoe het zat met de verzendkosten. Ik heb 40kilo besteld en ik hoef geen verzendkosten te betalen. :)
Zijn de enkele vleessoorten ook gewoon compleet?
Als je dan elke dag een andere geeft , een keer in de week een zalmkop en om de andere dag wat groente....geef je dan genoeg?
[/quote]De tammenga compleet geef ik verder niks bij,de andere soorten krijgen ze niet iedere dag en als ik een dag heb met maar 1 soort dan geeft ik dat smorgens en savonds nog compleet of andersom.
Ik voer ook nog smuldier omdat ze het daar ook erg goed op doen en op tammenga dus ook.
Verder barf ik een heel klein beetje met wat nekken en karkassen die ik bij de poelier hier kan bestellen.
Ik ga als bolaj ook weer zover is weer samen met haar bestellen,we wonen een paar straten van elkaar vandaan dus is dat perfect te combineren. :)
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2166664
[quote="belin"]
@Danou: bestel die bijdingen ook bij Tammenga?
Ik heb overigens vandaag met ze gemaild. Supersnel antwoord, das erg fijn.
Wilde weten hoe het zat met de verzendkosten. Ik heb 40kilo besteld en ik hoef geen verzendkosten te betalen. :)
Zijn de enkele vleessoorten ook gewoon compleet?
Als je dan elke dag een andere geeft , een keer in de week een zalmkop en om de andere dag wat groente....geef je dan genoeg?
[/quote]

Ja, de vleesmixen zijn per dier compleet in principe, dus minimaal vier diersoorten plus zalmkop en groente is prima.
Door danou2004
#2173142
[quote="Meike en Daisy"]
Ja, de vleesmixen zijn per dier compleet in principe, dus minimaal vier diersoorten plus zalmkop en groente is prima.


[/quote]wat voor groente geef jij erbij?
Door mini
#2188368
Ik heb een tijd geleden ook voor het eerst Tammenga diervoeders geprobeerd. nouja mij honden dan ;-)
Had van alles wat ze aanboden (dus de vleesmix compleet gemengd, de rund, de geit, het paard, en de lam besteld)
het zat netjes in bakjes van een kilo verpakt (doorzichtige bakjes met afsluitbare deksel) en het vlees had mooie grove stukken. 1 hond at het gelijk, de 2 andere moesten ff snuffelen en keken mij een keer aan van het is anders..de ander begon ook maar 1 hond liet het staan. (na 3 dagen had hij toch een poging gedaan..ondertussen wel vers vlees niet 3 dagen zelfde bak aangeboden hihi) maar 1 hond bleef beetje tetteren ermee.
bij het bakje met paard zaten ook grove stukken bot erin en sommige ook met scherp randje dus bij het paard heb ik toen ik het verdeeld had over de bakken wel even de grote scherpe stukken bot eruit gevist. want mijn honden kouwen niet altijd goed op bot en dan ben ik bang dat ze zich erin verslikken/stikken ofzo.

verder wel tevereden over tammenga na mijn 1e indruk.
maar blijf er wel gewoon carnibest bij voeren. dat eten ze alle 3 zonder problemen en heb ik idee dat ze idd niets tekort komen.
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#2188406
De eerste lading was hier ook zo netjes, maar de tweedel ading een ramp. Veel te grof gemalen, bakjes waar vlees en bloed omheen zat. Ruby raakte aan de diarree en spuugde de grove maling weer uit, haar maag kon het niet verwerken. Heb gebeld en het zou omgeruild worden, op deze omruiling wacht ik nog steeds.
Inmiddels van een buurman een gehaktmolen te leen gekregen, maal nu iedere keer als een bakje ondooit is en op deze manier kan Ruby toch eten.
Weet wel zeker dat ik verder ga zoeken naar een andere leverancier en kvv. (bafr is helaas geen optie met haar missende tanden en kiezen)
Je mag dan wel een product willen leveren die betaalbaar is maar communicatie is ook belangrijk.
Door danou2004
#2188450
[quote="Bolaj"]
De eerste lading was hier ook zo netjes, maar de tweedel ading een ramp. Veel te grof gemalen, bakjes waar vlees en bloed omheen zat. Ruby raakte aan de diarree en spuugde de grove maling weer uit, haar maag kon het niet verwerken. Heb gebeld en het zou omgeruild worden, op deze omruiling wacht ik nog steeds.
Inmiddels van een buurman een gehaktmolen te leen gekregen, maal nu iedere keer als een bakje ondooit is en op deze manier kan Ruby toch eten.
Weet wel zeker dat ik verder ga zoeken naar een andere leverancier en kvv. (bafr is helaas geen optie met haar missende tanden en kiezen)
Je mag dan wel een product willen leveren die betaalbaar is maar communicatie is ook belangrijk.
[/quote]communicatie is idd belangrijk en snap niet dat het bij jou mis gaat terwijl het bij mij goed gaat.
Oke de 2e lading zag er niet netjes uit en was een foutje gemaakt maar die is prima opgelost en kreeg een grote zak pensstaafjes erbij voor het ongemak.
Tot nu toe gaat het hier met voeren goed alleen danou eet het groffe niet maar eet met diesel mee.
Ik bestel gewoon weer als ik er aan toe ben en verder blijf ik smuldier bijvoeren al vind ik dat de kwaliteit daarvan soms ook minder is of ligt dat aan mij?
Door gtw
#2188505
Ik ben vorige week ook begonnen met de mixen van Tammenga.  Ik heb (nog) geen vergelijk met andere merken maar de communicatie is zeer goed gegaan en onze Dalou vind het heerlijk. Ze is in 1 keer overgegaan van brok (royal canin) naar kvv van Tammenga zonder problemen.
De bakjes zijn wel wat slap en wat vies van buiten maar het gaat toch in een apparte vriezer. dus dat is niet zo'n probleem.
Het is wel grof maar daar heeft ze geen problemen mee. Dus mijn ervaringen tot nu toe met Tammenga zijn goed en ik ga er voorlopig mee door

groet Gerard
Gebruikersavatar
Door Thea
#2204965
[quote="Bolaj"]
De eerste lading was hier ook zo netjes, maar de tweedel ading een ramp. Veel te grof gemalen, bakjes waar vlees en bloed omheen zat. Ruby raakte aan de diarree en spuugde de grove maling weer uit, haar maag kon het niet verwerken. Heb gebeld en het zou omgeruild worden, op deze omruiling wacht ik nog steeds.
Inmiddels van een buurman een gehaktmolen te leen gekregen, maal nu iedere keer als een bakje ondooit is en op deze manier kan Ruby toch eten.
Weet wel zeker dat ik verder ga zoeken naar een andere leverancier en kvv. (bafr is helaas geen optie met haar missende tanden en kiezen)
Je mag dan wel een product willen leveren die betaalbaar is maar communicatie is ook belangrijk.
[/quote]

Ik heb mijn eerste bestelling net opgehaald. Had fijn gemalen gevraagd staat ook keurig op de bakjes.
Nu is het afwachten of Boy het wil eten. Heb ook wat in de droogmachine gedaan kijken hoe dat er uit komt.
Bakjes zien er inderdaad wat vies uit aan de buitenkant, maar denk dat je daar niet geheel aan ontkomt. Zet het in een tas in de vriezer.

Hoorde ook dat ze vanaf januari meer BARF produkten gaan krijgen.
Gebruikersavatar
Door Ruby/Billy
#2205027
Na het debacel te grof gemalen en geen service, van een buurman een vleesmolen geleend. Het eten bleef redelijk binnen aan de voorkant, van achteren spoot het de eerste dagen eruit (helemaal bij de enkelvoudige mixen). Vanaf het moment dat we deze tweede bestelling gaven heeft het in huis gestonken, was niet een gierput (Ruby liet de hele dag ruften), de laatste 6 kilo heb ik zo in de grijze container gegooid en heb van ellende energique en smuldier gekocht, de geur is weg en Ruby voelt zich weer een beetje happy, arme dier kon niet bij haar zelf zijn en had de laatse weken last van jeuk. Ook is ze ondanks dat ze met haar gewicht van bijna 16 kilo een pond per dag at afgevallen naar 14,8 kilo in nog geen maand tijd.

Ik weet het zeker daar bestel ik niet meer.

Kan best zijn dat andere honden het er super op doen maar dat is met alle merken zo.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door