Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door helmi6669
#1609174
Ik geef ook Lotgering maar wel als aanvulling. Als je alleen Lotgering zou voeren zouden denk ik tekorten ontstaan omdat hij niet zoveel afwisseling in zijn vlees heeft. Betaalbaar is het in ieder geval ;) Bullspirit vinden ze hier ook erg lekker en is ook voordelig (1,50 de kilo)
Door bloemetje
#1609206
Hier is mijn ervaring met een overstap van CB naar Lotgering. Gekopieerd uit een ander topic

[quote="bloemetje"]
Ik denk wel dat hij inmiddels zijn mening heeft bijgesteld wat betreft bot..

Ik vond namelijk grote stukken bot in de totaalvoeding. Waar ik overigens ook niet zo kapot van was. Mijn honden lieten het namelijk in de bak liggen die stukken. Dat verteld mij dat het te hard is. Want ze eten wel kippenbotten.
Mijn Guus heeft van Lotgering 2 weken diarree gehad (ik weet nu zeker dat het door het voer kwam). Mijn schoonpa heeft zelfs blauw plastic in het voer gevonden en ook hij vond grote stukken bot. Hij is lang brokvoerder geweest en hij schrok daar nogal van.
Dus nee, hier was het geen succes.

Mijn poezen vonden het kattenkvv niet lekker. Het rook namelijk precies eender als de totaalvoeding met pens en ik vermoed dat dat de oorzaak is dat ze het niet lustten.

Tot zover mijn ervaring met LG.
Dus nee ik ben er ook niet zo kapot van.
[/quote]
Door BarfBull
#1612083
Ik heb het één keer gekocht voor noodgevallen, maar vond het geen succes. Ik vond het qua uiterlijk en structuur net gemalen papier-maché. Het rook nergens naar, en verder was het gort- en gortdroog (en dat terwijl er destijds op de site van Lotgering stond dat er extra lams- of schapenbloed aan de producten werd toegevoegd).
En last, but not least: mevrouw at het met lange tanden... wat op z'n zachtst gezegd opmerkelijk is, want ze is een echte alleseter  :biggrin2:
Wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar, dus...
Laatst gewijzigd door BarfBull op ma 23 mei 2011, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#1612809
[quote="Emily"]
Ik heb het één keer gekocht voor noodgevallen, maar vond het geen succes. Ik vond het qua uiterlijk en structuur net gemalen papier-maché. Het rook nergens naar, en verder was het gort- en gortdroog (en dat terwijl er destijds op de site van Lotgering stond dat er extra lams- of schapenbloed aan de producten werd toegevoegd).
En last, but not least: Bayoux at het met lange tanden... wat op z'n zachtst gezegd opmerkelijk is, want ze is een echte alleseter  :biggrin2:
Wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar, dus...
[/quote]

Vraag me af of je niet in de war bent met een ander merk.
Wat ik tot twee maal toe heb gekregen is duidelijk vlees met de bijbehorende sappen.
Absoluut geen papier-mache. Eerlijk herkenbaar vlees en geenszins droog.
Mijn hond is er dol op.
Door marrens
#1612845
Ik ben begin april begonnen met Lotgering, het ziet er heel goed uit vind ik en voldoende sappen na ontdooien :biggrin2:. Na een paar dagen waren alle honden aan de diaree dus weer gestopt met de Lotgering en weer op de CB gezet. Het bleek echter een virus te zijn  ::) en had niets met het voer te maken. Sinds 2 weken staan ze, inclusief de pups, weer op de Lotgering en nu doen ze het er uitstekend op en ze eten het met smaak. Af en toe geef ik er CB, Haaksbarf of Naturis bij voor de andere diersoorten.
Door BarfBull
#1612853
[quote="Orb"]
Vraag me af of je niet in de war bent met een ander merk.
Wat ik tot twee maal toe heb gekregen is duidelijk vlees met de bijbehorende sappen.
Absoluut geen papier-mache. Eerlijk herkenbaar vlees en geenszins droog.
Mijn hond is er dol op.
[/quote]

Het is me verkocht als kvv van het merk Lotgering. Ik vroeg er ook specifiek om, toen ik zag dat er een prijslijst van Lotgering-producten op de koelvitrine hing.
Maar misschien is me inderdaad iets anders in handen gestopt... Het zou niet netjes zijn van de betreffende winkelier, maar hat zou een verklaring kunnen zijn,
Ik keek er ook van op dat het zo droog en fijngemalen was, hoor, gezien de enthousiaste verhalen die ik her en der lees.
Laatst gewijzigd door BarfBull op zo 09 mei 2010, 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#1613083
[quote="Emily"]
Het is me verkocht als kvv van het merk Lotgering. Ik vroeg er ook specifiek om, toen ik zag dat er een prijslijst van Lotgering-producten op de koelvitrine hing.
Maar misschien is me inderdaad iets anders in handen gestopt... Het zou niet netjes zijn van de betreffende winkelier, maar hat zou een verklaring kunnen zijn,
Ik keek er ook van op dat het zo droog en fijngemalen was, hoor, gezien de enthousiaste verhalen die ik her en der lees.
[/quote]

Zou ook nog kunnen dat het te lang in de vriezer heeft gelegen, dan gaat de kwaliteit ook achteruit natuurlijk.
Door BarfBull
#1613098
[quote="Orb"]
Zou ook nog kunnen dat het te lang in de vriezer heeft gelegen, dan gaat de kwaliteit ook achteruit natuurlijk.
[/quote]

Ook dat is mogelijk!
Door BarfBull
#1613247
[quote="Orb"]
Heb even gekeken waar je woont, maar ik zie, te ver van Drenthe om een probeerpakje te komen halen :)
[/quote]

Da's me te ver uit de buurt  :biggrin2: Los daarvan bevalt zelf samenstellen me eigenlijk heel goed. Ik heb wel altijd wat kvv in huis voor noodgevallen.
Ik vind het wel heel vriendelijk dat je het aanbiedt. Dank je wel :)
Door deja
#1620140
Ik ben begonnen met Lotgering Deja krijgt het nog als ontbijt en in de Kong als ik naar mijn werk ga en Beau alleen nog in de Kong, het is me altijd heel goed bevallen maar barf nu voornamelijk.
Hij heeft er zelf nu wagens rijden die het door het hele land brengen ik geloof vanaf 3 kratten zitten wel bezorgkosten aan verbonden maar het totaalvoer is ook maar 0,65 eurocent per pond en totaal met pens 0,58 ik vind het er ook altijd heel goed uitzien 10 x beter dan smuldier.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door