Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door MargaS
#1545313
[quote="Angelique"]
Tja weet je, als je hier op de mening van de kvv-voerders moet wachten dan kun je in de regel lang wachten. En het blijft BARFplaats hé, dus we zullen op ons eigen forum mensen toch altijd op de voordelen van BARF blijven wijzen, of jij dat nou leuk vind of niet. Veel kvv-voerders zijn de BARFvoerders van de toekomst en daar doen we het voor. [/quote]

Dat maak ik toch uit deze zin op anneke62
Door Henny V.
#1545331
[quote="anneke62"]
Om me maar even in de discussie te mengen als KVV-voerder: ik heb nooit het gevoel dat er geen plaats is voor mensen die KVV voeren op Barfplaats. Ik heb juist heel veel aan de meningen en adviezen van de Barf-voerders. Dat deze eerder reageren op topics (ook in de KVV-hoek) komt vooral doordat zij meestal een véél grotere kennis van zaken hebben dan de KVV-voerders (inclusief ikzelf zei de gek  :biggrin2:). Ik kies voor KVV omdat ik dit door het moeizame eetgedrag van mijn hond de enige manier is om verantwoord rauw te voeren, niet omdat ik denk dat dit beter is dan Barf.
Ik heb in de kleine drie jaar die ik op dit forum meedraai nooit het gevoel gehad dat ik bekeerd wordt, wel dat mensen enthousiast en met engelengeduld helpen en adviseren waar ze kunnen om anderen te helpen. En dit wordt niet in de laatste plaats door Angelique en Lizzy gedaan!!
[/quote]

Ik ben ook zo'n kvv voeder.
En ik moet ook zeggen dat ik nooit het idee heb of heeft gehad dat ik niet meeteld hier op het forum.
Ik reageer hier niet op deze topic omdat a: ik deze merken nooit gevoerd heb, dus er niet over mee kan praten.
en B: er zijn er genoeg die veel meer verstand van kvv en barf hebben dan ik.
En ik denk dat dat  ook de reden is dat er niet zoveel kvv'ers reageren.
Ik heb ook niet het idee dat we allemaal bekeerd worden.
Ik denk dat we gewoon allemaal eens overstag gaan door het enthousiame van de barfers en de honden die het eten.
Heel langzaam aan beginnen ze hier ook barfartikelen te krijgen en als ik zie hoe de honden hier van genieten ga je vanzelf meer dingen proberen.
Maar dat heeft niks met bekeren te maken.
Door anneke62
#1545367
[quote="Orb"]
Dat maak ik toch uit deze zin op anneke62
[/quote]

Tja, het is maar hoe je het leest hé...ik vat dat in elk geval niet zo op hoor!
Door Cindy de Wolf
#1545691
[quote="Angelique"]
Veel kvv-voerders zijn de BARFvoerders van de toekomst en daar doen we het voor.
[/quote]

Dat is gewoon ronduit de waarheid, in ieder geval voor mij. Ik heb eerst 2 jaar lang CB gevoerd maar door het enthousiasme op dit forum over Barf ben ik langzaamaan wat barf dingetjes gaan introduceren en van lieverlee wordt het wat meer en meer en meer. Dat is nu alweer ruim 4 jaar geleden. Ik heb echter 1 hond die domweg geen barfer is (alhoewel ze de laatste tijd ook aardig op dreef is, dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit) en die krijgt overwegend kvv. Ik heb nooit maar dan ook nooit het gevoel gehad dat je als kvv voerder hier op dit forum niet welkom zou zijn en dat er kleinerend over kvv gedacht zou worden. Ik ken andere fora waar je als je alleen al het woord kvv noemt totaal niet meer meetelt. Dat neemt niet weg dat ook ik het zorgwekkend vind dat er zoveel kleine fabrikantjes op staan waarvan je maar moet hopen dat ze enige verstand van zaken hebben.

Overigens gebruiken ze in Energique tegenwoordig gemalen gevogelte als calciumbron mits ik de mail mag geloven die ik ontvangen heb toen ik naar de calciumbron vroeg. Van Duck heb ik nooit antwoord gekregen.
Door Ons Elftal
#1545786
[quote="Cindy de Wolf"]
Overigens gebruiken ze in Energique tegenwoordig gemalen gevogelte als calciumbron mits ik de mail mag geloven die ik ontvangen heb toen ik naar de calciumbron vroeg. [/quote]

Dat is mooi, want ik begreep dat als er een natuurlijke calciumbron in KVV zit, dit niet altijd hoeft te zeggen dat ze gemalen bot hiervoor gebruiken. Er schijnt ook veel gebruik gemaakt te worden van beendermeel.

Smuldier gebruikt in die versies waar natuurlijke calcium in zit gemalen kippenkarkassen. Dit heb ik niet van Dhr. Mulder zelf, maar toevallig haal ik ook de kipkarkassen waar Mulder o.a. zijn kippenkarkassen van heeft.
Door rheawithpixels
#1545793
[quote="Cindy de Wolf"]
Dat is gewoon ronduit de waarheid, in ieder geval voor mij. Ik heb eerst 2 jaar lang CB gevoerd maar door het enthousiasme op dit forum over Barf ben ik langzaamaan wat barf dingetjes gaan introduceren en van lieverlee wordt het wat meer en meer en meer. Dat is nu alweer ruim 4 jaar geleden. Ik heb echter 1 hond die domweg geen barfer is (alhoewel ze de laatste tijd ook aardig op dreef is, dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit) en die krijgt overwegend kvv. Ik heb nooit maar dan ook nooit het gevoel gehad dat je als kvv voerder hier op dit forum niet welkom zou zijn en dat er kleinerend over kvv gedacht zou worden. Ik ken andere fora waar je als je alleen al het woord kvv noemt totaal niet meer meetelt. Dat neemt niet weg dat ook ik het zorgwekkend vind dat er zoveel kleine fabrikantjes op staan waarvan je maar moet hopen dat ze enige verstand van zaken hebben.

Overigens gebruiken ze in Energique tegenwoordig gemalen gevogelte als calciumbron mits ik de mail mag geloven die ik ontvangen heb toen ik naar de calciumbron vroeg. Van Duck heb ik nooit antwoord gekregen.
[/quote]

Ben het met je eens. Wij zijn ook begonnen met wat plakken Duck, langszaam overgegaan op Carnibest en uiteindelijk wat rauw vlees gegeven, ow wat eng! De interesse in BARF en het goed willen doen voor je honden, heeft ons ook doen overgaan op grotendeels BARF. En juist Angelique heeft ons enorm geholpen met veel informatie en tips en doet ze overigens nog steeds. Vind ook dat de KVV sector op dit forum van groot belang is en heb zelf nog nooit ervaren dat dit minder is. Vind het juist erg leerzaam dat er zo kritisch gekeken wordt naar KVV merken en dat Lizzy de moeite neemt om zo'n ruime uitleg te geven. Een kritische noot over een merk, is niet altijd gelijk een aanval of het bewust afkraken van dit merk. Ik hecht er juist veel waarde aan dat dit gedaan wordt. Mede dankzij dit forum en de reacties van mensen ben ik er achter gekomen dat 1 van onze honden niet tegen de olietjes kan in Carnibest en dat ik de zooi van Omega 6 druppels niet meer bij moet voeren. Enorme waardevolle informatie, terwijl ik nog 6 flessen Omega-ellende in de kast had staan voor 20 euro per stuk, maar direct mee gestopt ben, omdat ik WEET dat de personen die dit zeggen uit eigen ervaring spreken en honden hebben die nagenoeg zonder problemen oud worden.
Door MoYo
#1545804
[quote="anneke62"]
Om me maar even in de discussie te mengen als KVV-voerder: ik heb nooit het gevoel dat er geen plaats is voor mensen die KVV voeren op Barfplaats. Ik heb juist heel veel aan de meningen en adviezen van de Barf-voerders. Dat deze eerder reageren op topics (ook in de KVV-hoek) komt vooral doordat zij meestal een véél grotere kennis van zaken hebben dan de KVV-voerders (inclusief ikzelf zei de gek  :biggrin2:). Ik kies voor KVV omdat ik dit door het moeizame eetgedrag van mijn hond de enige manier is om verantwoord rauw te voeren, niet omdat ik denk dat dit beter is dan Barf.
Ik heb in de kleine drie jaar die ik op dit forum meedraai nooit het gevoel gehad dat ik bekeerd wordt, wel dat mensen enthousiast en met engelengeduld helpen en adviseren waar ze kunnen om anderen te helpen. En dit wordt niet in de laatste plaats door Angelique en Lizzy gedaan!!
[/quote]Ben het er helemaal mee eens. Ik lees elke dag bijna alle topics om zoveel mogelijk op te steken.
Ik voer Lotgering al jaren naar volle tevredenheid, mijn honden doen het er goed op (ook de honden met artroseproblemen), maar ik geef het nu een jaar veel minder omdat ik toch meer de omslag naar BARF maak. Alleen bij onze westies (die te gretig blijven) vind ik het nog moeilijk om de omslag echt te maken, maar de andere drie krijgen elke dag BARF en KVV. Dit zou ik zonder Angelique en Lizzy hun info en van de ervaringen ook van de anderen nooit gedaan hebben. Ook mensen die ik ken (van ons vrijwilligerswerk voor de Spaanse asiels) zijn nu grotendeels op BARF en KVV over. De honden doen het er gewoon goed op, dat zien zij ook....geen diarree en huidproblemen, daar ga ik voor.... :)Ik ben blij met deze site, het BARF, maar ook het KVV gedeelte, al geef ik half / half...
Door bloemetje
#1545825
Uuhhh hallo?

Ik heb al meerdere keren op dit topic gereageerd en ik voer alleen maar kvv  :angel2:

Maar ik voel me hier prima thuis hoor. Word altijd netjes geholpen en ik doe mijn best om mensen in deze sectie ook te helpen.. Heb ik hier ook gedaan door mijn mening/ervaringen te geven over lg..
Door Home of Bellestaffs
#1551522
Wij geven onze hondjes nu 3,5 week lotgering.
Tot op heden ben ik hier zeer tevreden over!
Voorheen kregen ze door de weeks Cavom en in de weekenden Carnibest/energique maar wil van de brok af ;) en kwam via via op de site van lotgering terrecht.
Nu trekt het barfen heel erg maar met 5 schrokkers vind ik het doooooood eng...
Maar genoeg hier te lezen erover dus zo tussen door lezen we een hoop en wellicht zullen we snel de stap eens zetten om toch tot het barfen over te gaan!
Maar tot die tijd krijgen ze iig lotgering.
Door ellyenrob
#1552187
[quote="Home of Bellestaffs"]
Wij geven onze hondjes nu 3,5 week lotgering.
Tot op heden ben ik hier zeer tevreden over!
Voorheen kregen ze door de weeks Cavom en in de weekenden Carnibest/energique maar wil van de brok af ;) en kwam via via op de site van lotgering terrecht.
Nu trekt het barfen heel erg maar met 5 schrokkers vind ik het doooooood eng...
Maar genoeg hier te lezen erover dus zo tussen door lezen we een hoop en wellicht zullen we snel de stap eens zetten om toch tot het barfen over te gaan!
Maar tot die tijd krijgen ze iig lotgering.
[/quote]

Heyyyyyyyyyy ;)
Wij hebben ook weer het vlees van Lotgeringen geprobeerd en het is goed bevallen.
In hoofdzaak geven wij barf, maar voor de makkelijke dagen gemalen spul.
Ja en Gentle krijgt altijd gemalen.
En het schrokken Erika, weet er alles van, ze moeten het leren, dus geef grote stukken en hou het dan zelf vast.
Heb hier ook in het begin met zweetparels op m'n rug gezeten hoor, maar nu wordt alles prima geknipt door ze.
Door bloemetje
#1553698
[quote="ellyenrob"]
Heyyyyyyyyyy ;)
Wij hebben ook weer het vlees van Lotgeringen geprobeerd en het is goed bevallen.
In hoofdzaak geven wij barf, maar voor de makkelijke dagen gemalen spul.
Ja en Gentle krijgt altijd gemalen.
En het schrokken Erika, weet er alles van, ze moeten het leren, dus geef grote stukken en hou het dan zelf vast.
Heb hier ook in het begin met zweetparels op m'n rug gezeten hoor, maar nu wordt alles prima geknipt door ze.
[/quote]

Ik ben blij dat het bij jullie thuis beter valt  :)
Door signmodel
#1615881
nu het grote gevecht is aggelopen durf ik me ook te mengen!
ik ben nu sinds een paar dagen bezig met carnivoer.
ik heb (misschien eigenwijs) net een bestelling gedaan bij lotgering.
heb van alle varianten wat besteld. (behalve die met rijst)
en als ik nu alles goed gevolgt heb kan dit geen kwaad tezij ik regelmatig een ander merk tussendoor geef?
dit ligt ook wel in mijn planning. ik wil carnivoer en haaksebarf erbij geven, wat kippennekken en gedroogde oren en longen.
uiteindijk willen we helemaal gaan barfen maar nu moet job nog even wennen en de situatie thuis laat het niet toe.
maar nog even inhaken:
stel nu dat ik alleen carnivoer ga geven is het dan ook aan te raden onm dit af te wisselen?
wil geen nieuwe discussie aanvoeren maar wil wat leren en het begrijpen.
bedankt
en ben idd van mening;
ALLES werkt het beste voor jezelf als je tevreden bent.
groetjes
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1615935
[quote="signmodel"]
nu het grote gevecht is aggelopen durf ik me ook te mengen!
ik ben nu sinds een paar dagen bezig met carnivoer.
ik heb (misschien eigenwijs) net een bestelling gedaan bij lotgering.
heb van alle varianten wat besteld. (behalve die met rijst)
en als ik nu alles goed gevolgt heb kan dit geen kwaad tezij ik regelmatig een ander merk tussendoor geef?
dit ligt ook wel in mijn planning. ik wil carnivoer en haaksebarf erbij geven, wat kippennekken en gedroogde oren en longen.
uiteindijk willen we helemaal gaan barfen maar nu moet job nog even wennen en de situatie thuis laat het niet toe.
maar nog even inhaken:
stel nu dat ik alleen carnivoer ga geven is het dan ook aan te raden onm dit af te wisselen?
wil geen nieuwe discussie aanvoeren maar wil wat leren en het begrijpen.
bedankt
en ben idd van mening;
ALLES werkt het beste voor jezelf als je tevreden bent.
groetjes
[/quote]

Ook van Carnivoer zou ik de verschillende smaakjes afwisselen :)
Door bloemetje
#1616747
[quote="signmodel"]
nu het grote gevecht is aggelopen durf ik me ook te mengen!
ik ben nu sinds een paar dagen bezig met carnivoer.
ik heb (misschien eigenwijs) net een bestelling gedaan bij lotgering.
heb van alle varianten wat besteld. (behalve die met rijst)
en als ik nu alles goed gevolgt heb kan dit geen kwaad tezij ik regelmatig een ander merk tussendoor geef?
dit ligt ook wel in mijn planning. ik wil carnivoer en haaksebarf erbij geven, wat kippennekken en gedroogde oren en longen.
uiteindijk willen we helemaal gaan barfen maar nu moet job nog even wennen en de situatie thuis laat het niet toe.
maar nog even inhaken:
stel nu dat ik alleen carnivoer ga geven is het dan ook aan te raden onm dit af te wisselen?
wil geen nieuwe discussie aanvoeren maar wil wat leren en het begrijpen.
bedankt
en ben idd van mening;
ALLES werkt het beste voor jezelf als je tevreden bent.
groetjes
[/quote]

Ik zou het wel doen en om de simpele reden dat ik niet op 1 paard zou willen wedden en omdat ik het leuk vind voor mezelf en de hond om afwisseling te hebben.
Door Therese
#1636016
Hallo allemaal.
Ik ben al een aantal jaren lid van Barfplaats, lees voornamelijk ter lering/info (ook wel vermaak) en reageer zelden  ;D)
Ik heb dus een OudDuitseHerder van inmiddels 10 jaar.
Hij is tot nu toe kerngezond, ziet er altijd prachtig uit en heeft (tot grote tevredenheid van mij en van hem) zelfs een aantal jaren gevarieerd rauw vlees en botten gegeten, afgewisseld met een bak brokken als ik het vlees vergeten was te ontdooien en meestal opgeleukt met tafelrestjes.

Cody vertikt het intussen ook alweer enkele jaren om nog vlees/botten te eten, vermoedelijk omdat het te vermoeiend voor hem wordt.
Waarom?
Hij heeft een bovenvoorbeet en als gevolg daarvan een niet perfect scharend gebit waardoor zijn eethoekje erg veel moeite moet doen om rauwe botten en vlees te vermalen. Pens lukte zowieso nooit.

Cody eet de laatste jaren dus KVV (weer afgewisseld met een bak Cavom brokken) Ik voer afwissleend AHV/smuldier vleescompleet, kip, pens.

Ik heb op diverse fora heel veel gelezen over Lotgering, over de communicatie en informatie uitwisseling tussen gebruikers en de eigenaar/producent. Dit forum is, opvallend genoeg, het enige wat bij voorbaat het voer van Lotgering minder positief (ik blijf netjes) beoordeeld. Dus niet kritisch maar gewoon bij voorbaat negatief.


Ik ben zelf OOK van mening dat wat het dichtst bij de natuurlijke eetgewoonte van de wolf staat het beste voor de hond is of zal zijn.
Maar dat betekend toch niet bij voorbaat dat honden die het NIET goed doen op BARF/NRV of welke variant ook ter plekke (en geloof mij die honden bestaan echt ) ter plekke neerstorten van ellende na het eten van KVV of ..(ga je mond spoelen Therese)...brokken  ::)
En die indruk wordt hier en daar toch wel een beetje gegeven naar mijn bescheiden mening.

Het kan ALTIJD beter maar niet iedereen is in staat om perfectie te bereiken of na te streven.

Wel of geen granen of  groenten toevoegen/voeren. 2 of 6 verschillende dieren per week/maand voeren. Het is maar net waar de eigenaar van de hond zich beter bij voelt, want de hond doet het op beide (over het algemeen) goed zoals ik tot nu toe lees en begrijp.  :)


Elk forum kan zich ontwikkelen tot een gastvrij huis waar alle gebruikers zich vrij voelen om hun mening, gevoel of ervaring te ventileren en te delen met elkaar.


Of niet....


Ik vind het fantastisch dat (zowel hier als op andere fora) een aantal deskundige mensen op het gebied van de 'vers voeren wereld met raad en daad klaar staan om iedereen op weg te helpen. De honden varen er (meestal) wel bij en daar gaat het uiteindelijk toch om.
Ik mis van tijd tot tijd wel het respect voor die leden die wel willen maar om diverse redenen geen of slechts deels rauw/vers voeren.

De stelling..wij begeleiden de leden van KVV naar het voeren van rauw/vers vind ik eigenlijk ook een pietsie aanmatigend hoewel dat vast en zeker niet zo zal zijn bedoeld.

Ik snap dat mijn reactie voor ergernis zo hier en daar zal zorgen en ik begrijp dat ik een deel van het forum vermoedelijk over mijn reactie zal heen zien vallen  :biggrin2: of mij een plezierig retourtje stilte en terugkeer naar de lees modus zal toewensen  ;D.

Geen probleem verder voor mij, vrijheid van meningsuiting werkt naar 2 kanten  ;)

Het is niet meer dan MIJN gevoel en mijn mening.
O ja. Ik ga nu mijn eerste bestelling bij Lotgering plaatsen  :nerves:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door