Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Muisje
#1485445
Ik heb hier een tijdje geleden een topic gemaakt met de naam afvallen: Hier in heb ik toen vermeld dat ik Jack weer op vlees zou zetten.
Het vlees waar Jack opstaat zit in een worstje van 200 gram, waarvan hij 's morgens 100 gram krijgt en 's avonds.
In het ene worstje zit hart met nog wat andere ingredienten waarvan ik op dit moment echt geen idee meer heb welke dat zijn. De man van
de dierenwinkel heeft het wel netjes allemaal uitgelegd (alweer :o) maar het blijft niet hangen. In het andere worstje zit grotendeels pens met
ook weer andere ingredienten. Deze is nieuw en ik moet zeggen Jack is er ook helemaal weg van.

Jack is in de afgelopen tijd van 19,8 naar 19,1 gegaan dus we zijn erg trots dat meneer al wat is afgevallen en dat op brok. Sinds dinsdag 12 januari
staat Jack weer vol op vlees en zit hij bij de dagopvang voor 3 dagen waarbij hij als hij wat meer op zijn gemak is en hij wat meer vertrouwen heeft
opgebouwd ook mee mag met de uitlaatservice, dus we hopen dat het vanaf nu wat sneller gaat want meneer mag en zo en zo nog 1,3 kg af.

Hier onder een foto van hoe het vlees er uitziet.

Afbeelding

Afbeelding

Als jullie nog tips hebben om hem sneller maar toch gezond te laten afvallen, dan zijn deze van harte welkom.

Liefs...
Door Evelien01
#1485478
ik snap het niet, hij staat op brok om sneller af te vallen? Je kunt toch ook gewoon minder gaan voeren ipv over gaan op brokken?
Ik heb er hier ook drie die af moeten vallen en die krijgen dan gewoon minder voer. Je neemt het streefgewicht en dan neem je daar bijvoorbeeld drie procent van en dat geef je dan iedere dag verdeeld over 1 of 2 maaltijden. Valt ie nog niet af dan geef je hem gewoon nog wat minder.
Door Muisje
#1485491
@ Eveline, Sorry dat het er onduidelijk staat. Jack stond sinds zijn casteratie op brok. Meneer hielt niks anders binnen en ik moet zeggen dat hij het er goed op deed. Jack kreeg 100 gram brok minder dan dat mag hij echt niet. Hij had daar bij namelijk echt en dan bedoel ik echt nog steeds honger. Alles wat buiten lag at hij op. Dit deed hij daar voor echt nooit en dat was al minder dan wat hij mocht. Door zijn casteratie is hij gewoon TE dik geworden ondanks dat hij al minder kreeg.

Op vlees blijkt dat hij sneller afvalt en het blijkt, als ik de man van de dierenwinkel en jullie moet geloven veel beter voor hem te zijn. Daarom staat hij nu op vlees. Er moet nog steeds veel af naar mijn idee er zit nog steeds 1 cm spek/vet om zijn lijf en dat is niet gezond. Hij heeft nu nog steeds honger maar meer als dit en 's avonds zijn koekje voor het naar bed gaat krijgt hij van ons niet.
Wel hoop ik dat hij hier door sneller en makkelijker afvalt want ik wil hem wel graag op een gezond gewicht. Ik hoop dat het duidelijk is..

Liefs
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1485613
hoe vaak per dag kreeg ie nou eten?
misschien, als je 2x voert misschien naar 1x gaan zodat ie meer voldaan is...
en ik zou, maar ja wie ben ik, wat barfspulletjes gaan geven, lekker knaagwerk..iig iets wat niet zo naar binnen glijd..
Door Borke
#1485730
Muisje deze rubriek is als je vlees aanbiedt of zoekt (vraag en aanbod)... ik zie dat niet terug in je bericht.
Wel dat je blij bent met de combinatie van brokken en vlees, wat me verbaast.
Ten eerste omdat vlees  beter is en ten tweede omdat dit een versvlees forum is  :-\
Door Muisje
#1485983
@ Vanaalst: Idd daar ben ik naar aan het zoeken, ik vind kippen nekken en eenden nekken eng omdat jack hap slik weg doet.
Nu las ik in de barf bieb dat dat geen kwaad kan maar ik geef hem toch liever iets waar meneer echt op moet kauwen en niet in zijn geheel in slikt.
Misschien een idee om eventueel over mijn angst heen te komen of andere botten die ik zou kunnen geven of misschien vis?
1x perdag, zou ook kunnen, ga het maandag eens een week proberen:)

@ Borke: daar heb je idd gelijk in, niet goed opgelet ik weet niet of iemand het bericht zou kunnen verplaatsen anders? Igg bedankt voor het vermelden
:biggrin2:
Laatst gewijzigd door Muisje op zo 17 jan 2010, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Robert & Mirjan
#1486007
Ik weet niet of het goed is, maar mij is altijd verteld en ik heb het ook een aantal keren gedaan, een hond die af moet vallen minder van zijn normale eten te geven en om de honger tegen te gaan sperziebonen bij te voeren.
Hier ging het perfect en vrij snel zaten ze op gewicht.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#1486042
zou zeker naar 1x voeren gaan, en als nekken niet gaat kan je ook beginnen met parelhoen, kip, konijn karkassen, een flinke lap pens doet het hem ook wel...
wel in mindering brengen op zijn eten ...
of je geeft hem de ene avond zijn gewone eten en de andere dag een karkas..
Door Muisje
#1486353
Jack krijgt ook zeker minder, ik geloof dat hij van zijn brokken 180 gram mocht en daar kreeg hij maar 100 gram van.
Het worstje is 200 gram en daar krijgt hij er 1 perdag van. Terwijl hij daar normaal ook al ander half tot 2 van mocht.
Op dit moment mag hij ook maar 1 worstje door het kuil voer wat koeien krijgen. 

ga even rond zoeken waar ik de karkassen het best vandaan kan halen en hoeveel natuurlijk:)

Bedankt voor de tips..
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1486374
[quote="vanaalst"]
geef hem anders eens wat groente erbij...
even vragen hoor, kuil voor van de koeien....
[/quote]

Gras  :biggrin2:
Door Happy Tail
#1486457
en heb je er al aan gedacht om af en toe wat barfdagen in te lassen?
dan zou je namelijk ook kunnen gaan voor magere diersoorten: die worstejes weet je namelijk nooit precies wat er nu inzit....
ook met een barfhap zijn ze voldaner na het eten; dus ook dat is dan weer een plus vind ik

macaroni en andere zetmelen zou ik in ieder geval absoluut niet geven aan een hond die af moet vallen: dat zijn mege dikmakers

om af te vallen is het redelijk simpel"

minder eten geven
meer beweging
magere diersoorten
en.....
geduld!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door