Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door bagussie
#1437681
Hallo allemaal

Ik ben Jeanet en ik heb 2 newfoundlanders ,ze krijgen altijd kvv van verschillende merken. 
Ik ben al een tijdje aan het meelezen op jullie forum, maar ik druf het zelf samenstellen nog niet aan
Nu kwam ik toevallig op de site van herby en zag daar vleesmixen, nu is mijn vraag moet ik daar naast een groentemix dan ook de botmix doorheen doen, om het compleet te krijgen?
En wat zou ik daar eventueel nog meer door moeten doen.
Dan kan ik daar mee beginnen naast de kvv.

Alvast bedankt
Jeanet
Gebruikersavatar
Door MoniqueAppels
#1437933
Mixen van Herby zijn toch compleet? Het is toch gewoon een kvv? Dan hoef je er dus niets aan toe te voegen. Zelf groente erbij doen kan uiteraard nooit kwaad.
Door Hanny
#1437960
Vlesmix is niet een kompleet voer. Op de site staat, wat er in zit en dan zou je zelf met wat produkten erbij misschien een goede maaltijd kunnen samenstellen. Er zijn ook botmixen verkrijgbaar.
Met wat denkwerk zal het wel lukken, percentages in de gaten houden. Het zal lastig zijn, daarom misschien toch maar een kvv, als je niet zelf wilt, of durft samen te stellen.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1437989
Als je een beetje wilt samenstellen dan is het veel makkelijker om dat met herkenbaar en definieerbaar materiaal te doen dan met mixen waarbij je maar bij benadering weet wat erin zit. Want als je niet weet wat er in zo'n mix zit, dan is de rest ook maar natte vingerwerk en dan stel je wel zelf samen, maar goed beschouwd weet je nog grotendeels niet wat je voert. Daarbij is het ook weer gemalen wat een deel van de voordelen van BARF weer teniet doet.
Door Borke
#1438418
In aanvulling op wat Angeliquje zegt: daarbij komt dat de vleesmixen van Herby dus beslist niet compleet zijn, dus ze hebben het nadeel van kvv (gemalen) en missen het voordeel van kvv (want het is niet compleet).
Dat wil niet zeggen dat het soms handig kan zijn om te geven (bijvoorbeeld door de groentemix heen of als je hond ergens anders moet eten) maar voor mij heeft het niets met Barf te maken.
Door ellyenrob
#1438609
[quote="Hanny"]
Vlesmix is niet een kompleet voer. Op de site staat, wat er in zit en dan zou je zelf met wat produkten erbij misschien een goede maaltijd kunnen samenstellen. Er zijn ook botmixen verkrijgbaar.
Met wat denkwerk zal het wel lukken, percentages in de gaten houden. Het zal lastig zijn, daarom misschien toch maar een kvv, als je niet zelf wilt, of durft samen te stellen.

Hanny
[/quote]

Je schrijft op de site staat wat er in zit.
Nu zie ik Botmix 2 staan met niks wat er in zit!!
Door Hanny
#1438905
De percentages staan beter vermeld op de site van Richard vleesvoeding, of versvlees. Weet het niet precies, maar die site is wat beter en sneller.

Hanny
Door ellyenrob
#1438937
[quote="Hanny"]
De percentages staan beter vermeld op de site van Richard vleesvoeding, of versvlees. Weet het niet precies, maar die site is wat beter en sneller.

Hanny
[/quote]

oké ;)
Door mysmoothcollies
#1442441
Hallo, de vlees en botmixen gaan er hier in als koek. De vleesmix 1, kan als kompleet worden gevoerd aan volwassen honden volgens mij. Bij de vleesmix 2 voeg ik botmix toe in de verhouding 2/3 vleesmix, 1/3 botmix en af en toe een groentemix van mijzelf, maar ik voer verder ook KVV dus het zou niet perse hoeven volgens mij. Op de website van n:http://www.richardversvoeding.nl/index. ... &Itemid=30

staat wat meer over de verhoudigen en welk vlees er allemaal in zit. Afwisseling heb je dan wel, lijkt mij.... Ik en mijn honden zijn er blij mee! De mixen worden binnenkort geanaliseerd, zei Herby mij, dus dan weten we meer in Januari 2010 als het goed is....
Gebruikersavatar
Door kira
#1444102
denk dat de vleesmix/botmix niets aanvult op kvv, alleen dat je zelf moet uitrekenen in welke verhouding je dat moet doen. Omdat Theemuts eerst geen barf wilde, heb ik ooit berekend hoe ik de mixen zou moeten mengen (en toen at ze spontaan barf  ;D ;D). Als je barf nog niet aandurfd zou ik kiezen voor verschillende soorten KVV. Heb je ook wat variatie. En onderwijl inlezen, voorzichtig eens een kipnek geven en binnen no time barf je. Maak gewoon vast een menu, zet het hier neer voor commentaar en het komt goed.
Door mysmoothcollies
#1444768
[quote="Mevroi Kruim"]
Ach, als Herby er gewoon bot, spier en orgaan volgens de percentages instopt hoeft 'ie van mij niks te analyseren.
[/quote]

De %  staan er wel bij volgens mij, tenminste op de website van Richard. De verhoudingen zijn  iets anders dan zoals meestal hier genoemd, maar ik kan mij niet voorstellen dat dat een ramp is......mocht ik het mis hebben dan hoor ik het graag! Mijn honden doen het er prima op, voorlopig. Zoals ik al zij volgens mij zijn er meer wegen naar Rome. Ik bedoel vroeger op de boerderie of zo waren de % ook niet allemaal uitgerekend tot op de komma. Kijken naar je hond en hoe je hond het er op doet, lijkt mij.
Door Gustav vom Roptahoff
#1503748
Mijn hondje een Duitse herder krijgt 2 kilo mix 2 van Herby, en Mevrouw Herby heeft mij geadviseerd er brokken bij te geven.
Eerst deed ik het er doorheen, maar dat lust die niet zo heb ik er naast een bak met brokken er naast gezet.
Ze hebben tegenwoordig gemalen pens, en dat is al op voor het in de bak zit. :D
Door Too
#1503766
[quote="Gustav vom Roptahoff"]
Mijn hondje een Duitse herder krijgt 2 kilo mix 2 van Herby, en Mevrouw Herby heeft mij geadviseerd er brokken bij te geven.
Eerst deed ik het er doorheen, maar dat lust die niet zo heb ik er naast een bak met brokken er naast gezet.
Ze hebben tegenwoordig gemalen pens, en dat is al op voor het in de bak zit. :D
[/quote]

Dát is dan weer een beetje jammer  :-\

Die mixen zijn niet compleet en dus zul je je moeten inlezen in t zelfsamenstellen ...
Een kvv is dan veel eenvoudiger, barf / samenstellen is duidelijker [wat ingredienten betreft]
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door