Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door roger
#8847
>>Zouden honden vroeger (toen ze gewoon vlees, brood en dergelijke mee aten) ook zo'n overgewicht gehad hebben? Ik vraag het me af.
Kortom, in hoeverre heeft de voortijdige dood van honden tegenwoordig niet indirect met overgewicht te maken?
Zomaar een hersenspinsel van me, ga weer gauw verder lezen  ;D[/quote]>>


Neen Sylvia, die van ons zeker niet.
Overvoeding is ook mijn bekommernis, vandaar ook voor een stuk een dag per week vleesloos en een dag per week vasten en heel goed opletten voor teveel aan gewicht.
Als ik soms lees welke hoeveelheden per dag gegeven worden en ik vergelijk met wat mijn saarloos van tegen de 50 kilo krijgt dan maak ik me soms ook bedenkingen.


Gr.
Roger.


Gr.
Roger.
Door oebaya
#8848
Er zijn inderdaad onderzoeken die hebben uitgewezen, dat de erfelijkheidsfactor van HD veel kleiner is dan werd aangenomen en dat overgewicht veeleer de boosdoener is bij het ontwikkelen van HD. Het onderzoek is gedaan met 2 honden uit hetzelfde nest: de één werd bewust dik gemaakt, de ander goed op gewicht gehouden. De te dikke hond ontwikkelde HD, de ander had nergens last van.
Maar er zijn nog wel andere redenen ook voor de ontwikkeling van HD, zoals te vroeg te zwaar gaan trainen met de hond.
Door sylvia
#8849
maar dat was al jaren bekend ,overgewicht ,zwaar werk voor een bepaalde leeftijd,trappen lopen ,Millieu dus.HD is een zaak van erfelijkheid en/of  millieu.
Hoe het erfelijk is dat is de vraag,volgens het stuk Vit.C is het niet de afwijking HD die erfelijk is,maar het niet of nauwelijks aan maken van Vit.C ,waardoor de HD het zichtbare gevolg is van het onzichtbare genetische defect.
Laatst gewijzigd door sylvia op za 19 jul 2003, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door oebaya
#8850
maar dat was al jaren bekend ,overgewicht ,zwaar werk voor een bepaalde leeftijd,trappen lopen ,Millieu dus.HD is een zaak van erfelijkheid en/of  millieu.
Hoe het erfelijk is dat is de vraag,volgens het stuk Vit.C is het niet de afwijking HD die erfelijk is,maar het niet of nauwelijks aan maken van Vit.C ,waardoor de HD het zichtbare gevolg is van het onzichtbare genetische defect.
Ja, maar naar aanleiding van dit onderzoek heeft men in Utrecht in elk geval het erfelijkheidspercentage van HD naar beneden bijgesteld.
Door Sylvie
#8851
Ehmmm, het gaat me dus om overgewicht, niet zozeer om HD. HD was een voorbeeld om overgewicht aan te kaarten, als mogelijke reden waarom honden minder oud lijken te worden.
Want vor hetzelfde geld had ik ook misschien diabetes kunnen noemen of iets anders wat wellicht door overgewicht in de hand gewerkt kan worden.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door