Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door richard
#8613
Nu even iets anders.. Mijn honden schrokken 175 gram brokken binnen 30 seconden naar binnen (getimed)! Kan ik ze nu aanleren om straks bijv. kippenvleugels te laten kauwen? Of moet ik straks van alles zelf hapklare brokken gaan knippen en hakken.. Ik moet er namelijk niet aan denken dat zij dit op dezelfde wijze naar binnen stouwen?

richard
Door roger
#8614
<<[quote]Nu even iets anders.. Mijn honden schrokken 175 gram brokken binnen 30 seconden naar binnen (getimed)! Kan ik ze nu aanleren om straks bijv. kippenvleugels te laten kauwen? Of moet ik straks van alles zelf hapklare brokken gaan knippen en hakken.. Ik moet er namelijk niet aan denken dat zij dit op dezelfde wijze naar binnen stouwen?<<


Richard,

Je kan de vleugels in het begin bewerken met een hamer of de rug van een bijltje  en als je ze voert hou ze dan vast zodat je hond verplicht is te kauwen.
Ook is het belangrijk een afstand te respecteren tussen de beide honden als je ze voert , kwestie van eventueele voedselnijd, zou ook een oorzaak kunnen zijn.

Gr.
Roger;
Door Nelly
#8615
Nu even iets anders.. Mijn honden schrokken 175 gram brokken binnen 30 seconden naar binnen (getimed)! Kan ik ze nu aanleren om straks bijv. kippenvleugels te laten kauwen? Of moet ik straks van alles zelf hapklare brokken gaan knippen en hakken.. Ik moet er namelijk niet aan denken dat zij dit op dezelfde wijze naar binnen stouwen?

richard
Hoi Richard, toen mijn beide witte herders nog brokken aten, zo'n 7 mnd. geleden hadden ze ongeveer hetzelfde tempo, heb ze pats-boem! overgezet op bibi, tempo nòg een beetje hoger (voor zover mogelijk! ;D)en was doodsbenauwd toen ik voor de 1e keer kippevleugels gaf. En wat denk je?! Ze kauwden, instinctief! Natuurlijk had ik de vleugels "voorbewerkt" op de manier die Roger adviseert, maar het was niet nodig geweest, heb ze ook niet hoeven vasthouden! Wil natuurlijk niet zeggen dat iedere hond zo reageert :-/
Door sylvia
#8616
Die van mij schrokken hun vlees ook zo naar binnen ,volgens de toepol is dit normaal omdat de maag voedsel doorlaat op een grootte prikkel dus hoe groter de stukken voer des te langer het verteert wordt en bewerkt eer de darm opengaat,dus dat het niet zo doorspoelt.Maar kippen vleugels en kippennekken daar kauwen ze wel op,ééntje heb ik even een nek voor vast moeten houden en nu weet ze dat je daar ook op kan kauwen.
Door richard
#8617
Ik heb me voorgenomen om eerst eens een weekje versvlees, vis en groente te geven en dan heel langzaam over te gaan op kippenekken en vleugels. Inderdaad heb ik dit ook in toepol gelezen, maar neem met mijn honden geen enkel risico en vertrouw mijn eigen bevindingen toch iets meer. Ik hoop inderdaad dat ze instinctmatig meteen zullen gaan kauwen. Zal een hoop toestanden direct gaan voorkomen! Ik heb de hakbijl al uit het vet gehaald....!

richard
Door sylvia
#8618
Ik heb me voorgenomen om eerst eens een weekje versvlees, vis en groente te geven en dan heel langzaam over te gaan op kippenekken en vleugels. Inderdaad heb ik dit ook in toepol gelezen, maar neem met mijn honden geen enkel risico en vertrouw mijn eigen bevindingen toch iets meer. Ik hoop inderdaad dat ze instinctmatig meteen zullen gaan kauwen. Zal een hoop toestanden direct gaan voorkomen! Ik heb de hakbijl al uit het vet gehaald....!

richard
op het zachte vlees hoeven ze ook niet te kauwen,maar botten lijkt me handig  ;D
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door