Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Truus
#1067439
[quote="flin"]
heb 'k geen problemen mee...
kun/wil je uitleggen waarom je voor vers bent en ook brokken voert?
[/quote]
Goeie vraag....
Door brie
#1067441
[quote="ronald 69"]


Heb een duidelijke eigen mening mag dat ?


[/quote]

Dan zit je hier op dit forum heeeeelemaal verkeerd en het heeft voor jou vrees ik dan heeeelemaal geen zin om hier nog langer te posten en je oh zo duidelijke mening te blijven verkondigen  :-\
Door millyckk
#1067442
[quote="Fido"]
Inderdaad er is meer onderzoek naar brok gedaan maar ik heb zeeeeeeeeeer sterke twijfels of ze wel eerlijk zijn (geweest) met het melden van de uitslagen :-X

Als ik je nu al kan laten weten dat wij met ons onderzoek duidelijke verschillen zien in de resultaten van het bloed- en ontlastingsonderzoek tussen de brok gevoerde honden en de rauwgevoerde honden dan begin ik steeds minder de "brokonderzoeken" te begrijpen en te vertrouwen ;) :-X

Nog even geduld dus tot de scriptie klaar is :)

O ja iedereen die zich nog wil meewerken aan het onderzoek graag!

http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1045489
[/quote]

Even off-topic: ik probeerde bovenstaande link omdat ik evt. wel wil meewerken aan het onderzoek, maar de link bestaat niet meer?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1067445
[quote="Truus"]
Goeie vraag....
[/quote]

Antwoord staat er al, brok erbij vindt hij gemakkelijk. Zijn er tig hier die dat doen, dus ik zie het probleem niet zo.
Door ronald 69
#1067514
Klopt ben het met de laatste spreker eens,soms is het gewoon makelijk.

Als er mensen vinden dat ik van dit forum moet verdwijnen gewoon omdat ik geen naprater ben en geen eigen mening mag hebben dan ga ik dat ook doen denk ik,zegt trouwens wel veel over dit forum  !! sory

Nog even wat toevoegen over mijn manier van voeren,dit voor de mensen die dat willen weten !!

Ik geef een aantal keren per week wat botten om te knagen dit omdat ik van mening ben dat de aanslag op de tanden van brokken afkomstig is,zo blijven de tanden zuiver.

Tevens voeg ik iedere dag wat zalmolie toe,zowel over vlees als over brokken,dit omdat zalmolie overzadigd dierlijk vet is wat epa en dha bevat,veel beter dan schapenvet,goed voor de weestand,huid en vacht,bovendien lekker voor de honden.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#1067636
[quote="ronald 69"]
Klopt ben het met de laatste spreker eens,soms is het gewoon makelijk.

Als er mensen vinden dat ik van dit forum moet verdwijnen gewoon omdat ik geen naprater ben en geen eigen mening mag hebben dan ga ik dat ook doen denk ik,zegt trouwens wel veel over dit forum  !! sory

Nog even wat toevoegen over mijn manier van voeren,dit voor de mensen die dat willen weten !!

Ik geef een aantal keren per week wat botten om te knagen dit omdat ik van mening ben dat de aanslag op de tanden van brokken afkomstig is,zo blijven de tanden zuiver.

Tevens voeg ik iedere dag wat zalmolie toe,zowel over vlees als over brokken,dit omdat zalmolie overzadigd dierlijk vet is wat epa en dha bevat,veel beter dan schapenvet, goed voor de weestand,huid en vacht,bovendien lekker voor de honden.
[/quote]

Wat je voert mag je wat mij betreft helemaal zelf weten, stoor ik me niet aan. Napraters zijn niet gezellig, maar mensen die binnen komen met ongefundeerde beschuldigingen als dat 1 merk kvv hier heilig zal zijn die vind ik ook niet gezellig, want dan nodig ik je van harte uit nogmaals een rondje forum te lezen, maar dan nu met je ogen open ;D
Maar even zonder dollen. De toon waarop je hier binnen komt stuiteren roept bij een aantal mensen (nee, niet het hele forum) nou niet meteen gevoelens op van...joh, leuk, gezellig dat je er bent, vertel eens iets interessants.
Maar goed, misschien was dat ook je insteek wel niet.

Wat me wel heel erg stoort, en dan niet alleen bij jou, maar bij iedereen die dat doet is over "het forum" gaan praten als je in discussie bent met een handjevol leden. Een handjevol leden is niet "het hele forum", als drie mensen A zeggen, wil dat niet zeggen dat op 1 van de pijlers van dit forum een grote A staat.  .
Door ronald 69
#1067730
Klopt,maar het komt raar over zoveel kritiek als je een andere mening hebt,wat me ook stoort is dat sommige kvv minder vinden dan barf,slaat nergens op kom met feiten en verkondig geen onzin die niet onderbouwd is,dat heb ik ook geprobeerd in mijn eerste stukje maar helaas werd dat niet begrepen.

Bij het voeren van Barf moet je goed op de hoogte zijn van de behoefte van een hond,bij een goed merk kvv ( er zijn er genoeg ) heeft de producent dat al geregeld.

Ik lees vaak de opmerking dat toegevoegd calcium minder goed is dat gemalen botten,klinkt leuk maar er is geen enkel wetenschapelijk bewijs voor.

Te vaak bla bla opmerkingen die niet onderbouwd worden.

Voor alle duidelijkheid ben pas kort op dit forum mar volg het e.a al tijden dus ik ben wel degelijk op de hoogte.
Gebruikersavatar
Door Dian
#1067733
[quote="ronald 69"]
Klopt,maar het komt raar over zoveel kritiek als je een andere mening hebt,wat me ook stoort is dat sommige kvv minder vinden dan barf,slaat nergens op kom met feiten en verkondig geen onzin die niet onderbouwd is,dat heb ik ook geprobeerd in mijn eerste stukje maar helaas werd dat niet begrepen.

Bij het voeren van Barf moet je goed op de hoogte zijn van de behoefte van een hond,bij een goed merk kvv ( er zijn er genoeg ) heeft de producent dat al geregeld.

Ik lees vaak de opmerking dat toegevoegd calcium minder goed is dat gemalen botten,klinkt leuk maar er is geen enkel wetenschapelijk bewijs voor.

Te vaak bla bla opmerkingen die niet onderbouwd worden.

Voor alle duidelijkheid ben pas kort op dit forum mar volg het e.a al tijden dus ik ben wel degelijk op de hoogte.
[/quote]

wat dus niet wil zeggen dat het optimaal aan de behoefte van jou hond voldoet! Met Barf bepaal je in elk geval nog zelf wat er naar binnen gaat, kun je makkelijk bijsturen in de %, dat wordt met KVV stukken moeilijker. Ik ben absoluut blij dat er kvv bestaat, heb het zelf ook een tijdlang gevoerd, ik vind anderen ook niet minder omdat ze kvv voeren en geen barf, dat moet iedereen zelf weten.
Door ronald 69
#1067803
Met barf bepaal je zelf wat er in zit !!!  Bak je ook zelf je brood,heb je ook een koe in de tuin voor de melk,verbouw je ook zelf je groente !! Vind het persoonlijk wat ver gaan.

Veel wat er in kvv zit is herkenbaar,teveel pens is niet goed,kopvlees is prima,ik geef smuldier compleet vlees ziet er goed uit.

Heb bovendien de tijd niet om zelf te barfen.
Gebruikersavatar
Door *Dorothea*
#1067810
[quote="ronald 69"]
Met barf bepaal je zelf wat er in zit !!!  Bak je ook zelf je brood,heb je ook een koe in de tuin voor de melk,verbouw je ook zelf je groente !! Vind het persoonlijk wat ver gaan.
[/quote]

Nee, maar ik eet ook geen kant en klaar maaltijden.
Overigens staan de dieren die mij hond eet ook niet bij mij in de achtertuin.
Door Boefies
#1067811
Beste Ronald69,

Net zoals jij fel reageert op de zeg maar fanatiekelingen wat betreft het geven van rauwe voeding reagereren mensen ook op jouw vanwege jouw (mischien niet zo bedoeld, maar het komt bij vele denk ik wel over) vijandige houding.

Dit is nu eenmaal een forum over verse rauwe voeding. Je gelooft er in of niet.......

Als je naar een ander forum van mensen die op dieet zijn of vegatarisch zijn gaat kijken en eentje daarvan verteld dat hij uit gemakzucht ook frikandellen e.d uit de Febo-muur trekt dan zal daar ook commentaar over gegeven worden.

Maar waarom zal je reageren op mensen die fanatiek zijn over het voeren van rauw. Het hoofdonderwerp van dit forum gaat daar over? Ik snap dan niet dat je aan die mensen ergert. Laat ze toch...... Als je daar aan stoort denk ik ook dat dit forum niet helemaal bi jouw gedachten over het dieet van een hond past. Misschien zijn er ook andere forums waarbij ze open staan voor brok, KVV en Barf.

Ik zeg dit niet om jouw aan te vallen, het is alleen niet leuk er zo een soort van ruzie ontstaat want een discussie kan je het al niet meer noemen.
Door Lizzy
#1067832
[quote="ronald 69"]
Klopt,maar het komt raar over zoveel kritiek als je een andere mening hebt,wat me ook stoort is dat sommige kvv minder vinden dan barf,slaat nergens op kom met feiten en verkondig geen onzin die niet onderbouwd is,dat heb ik ook geprobeerd in mijn eerste stukje maar helaas werd dat niet begrepen.

Bij het voeren van Barf moet je goed op de hoogte zijn van de behoefte van een hond,bij een goed merk kvv ( er zijn er genoeg ) heeft de producent dat al geregeld.

Ik lees vaak de opmerking dat toegevoegd calcium minder goed is dat gemalen botten,klinkt leuk maar er is geen enkel wetenschapelijk bewijs voor.

Te vaak bla bla opmerkingen die niet onderbouwd worden.

Voor alle duidelijkheid ben pas kort op dit forum mar volg het e.a al tijden dus ik ben wel degelijk op de hoogte.
[/quote]

En toch he, is er ruimschoots onderzoek gedaan naar de opneembaarheid van diverse calciumbronnen. En wat een natuurlijke calciumbron doet bij de hond en wat een onnatuurlijke bron doet. Mocht je daar meer over willen weten, raad ik je aan te beginnen bij het boek van Ian Billinghurst "grow your pups with bones".
Door Bullmastiff gek
#1067842
Op zich ben ik ook geen voorstander van brok, maar ik denk dat als mensen een combinatie van en wat brok, Kvv en wat barfdingen aan hun hond geven Dit al een hele vooruitgang is.
Of een combinatie van Kvv en barf dingen.
Maar daarom kun je toch wel op dit forum hierover posten.
We hebben niet voor niks een aantal vaste rubrieken van Kvv.
Gebruikersavatar
Door pike
#1067878
Ik lees hier ook al zo'n twee en een half jaar mee, en ik heb nog nooit gemerkt dat er een bepaald merk heilig is. En dat produkten kritisch bekeken worden lijkt me vrij normaal en helemaal niet verkeerd.
EN iedereen mag wat mij betreft voeren wat hij wil.

Het volgende vind ik echter wel een beetje komische opmerking:
ronald 69 schreef: De mens heeft in vroegere tijden geleerd vuur te maken,dit om bepaalde grondstoffen beter verteerbaar te maken,rauwe ongkookte  aardappelen zijn zo goed als niet verteerbaar en zo is er nog veel meer.
Ik zie ze al zitten. Ze lopen amper rechtop op twee benen, gaan ze zitten bedenken hoe ze hun aardappel e.a. beter verteerbaar kunnen maken ;D Toen ze leerden vuur te maken hadden ze trouwens nog geen aardappelen.
Mensapen floreren op een dieet van rauwe groenten (bladeren, wortels, bast), rauw fruit, rauwe insecten en rauw vlees.

En het volgende is nogal  tegenstrijdig. Enerzijds vind je veel granen een noodzaak:
Het hoge percentage granen in de brokken is een noodzaak,minder granen betekent meer eiwitten en vetten en daar is ook een grens aan.
en vervolgens zeg je dat kvv of barf beter is:
Het blijft overigens wel een feit dat kvv of barf voeren beter is dan brokken
Maar daar zit geen graan bij. Wel eiwitten en vetten.

Als je hebt meegemaakt wat granen bij een hond teweeg kunnen brengen, dan raak je echt nooit meer een brokje aan.
ronald 69 schreef: Met barf bepaal je zelf wat er in zit !!!  Bak je ook zelf je brood,heb je ook een koe in de tuin voor de melk,verbouw je ook zelf je groente !! Vind het persoonlijk wat ver gaan.
Ik bak idd mijn eigen brood, stel mijn eigen eten ook zelf samen omdat ik ook wil weten wat ik zelf binnenkrijg. Zelf samenstellen is voor dier én mens gezond. Maar omdat te kunnen doen hoef je nog niet zelf boer te worden, die opmerking vind ik nergens op slaan.
Gebruikersavatar
Door Joss
#1067882
Beste Ronald, ik denk dat je de plank een beetje misslaat. Als jij brokken wil geven in combi met KVV of misschien zelfs barf, prima, helemaal jouw keus, maar dit is en blijft een versvleesforum. Dus discussies over brokken zijn we hier eigenlijk allang voorbij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door