Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door hondenliefhebster
#102683
Ja hoor, eindelijk zijn we dan bij de Bibi-winkel geweest en hebben daar 30 kilozakken kkv ingeslagen. (Aardige mensen trouwens, en ook dol op Hollanders! ;) )
Men adviseerde voor iedere hond 500 gram Bibi per maaltijd. Maar ik blijf er dus om praktische redenen wel Energique bijgeven. Dat laatste voer wordt namelijk aan huis bij me gebracht en voor Bibi ben ik afhankelijk van mijn husbandje. En als die, zoals afgelopen winter, plotseling een poos in de lappenmand is, kan ik niet met de auto naar Hoogvliet (dat rijbewijs heb ik jammer genoeg (nog) niet :( ) Nu wil ik 's ochtends elke hond twee Energique-hamburgers aanbieden en dan 's avonds die Bibi.
Achteraf zit ik toch een beetje over die hoeveelheid te dubben. Frankie en Jaymz zijn beide gecastreerd en krijgen om die reden vrij schraal voer: dagelijks elk vier schijven Energique en tussendoor dagelijks een pensstaaf,. Daar doen ze het uitstekend op. Is dan 500 gram Bibi opeens niet erg veel??? ???
Ik heb ook Fytomix ingeslagen. Was nog vrij vers en niet zo stijf bevroren. Toen we thuiskwamen werden die twee van ons helemaal gek van die lucht. Ik wilde hen bij de avondmaaltijd Energique elk een kwart pakje geven (= zo'n 125 gram), maar ja ....
Frank gaat dan heel netjes zitten en je met een scheve kop en grote bruine ogen heeeeeeel aandoenlijk aankijken en daar ben ik niet zo heel erg tegen bestand. Bovendien waren ze vanmorgen ook al een heel eind met me wezen fietsen. Dus: eitje door de Fytomix heen en ieder als tussendoortje dit aangeboden. Mjam mjam, dat was onverwachts smullen !!!!! Ik heb nu bedacht hen zo'n twee keer per week dat tussendoortje aan te bieden.
Maar nu slaat weer de twijfel toe. Is dit zo nu eigenlijk wel goed? Want ik wil dus geen moddervette honden, vooral omdat de dierenarts heeft geadviseerd Jaymz beslist niet te zwaar te laten worden vanwege zijn achterpootjes. Voor de goede orde: Jaymz weegt nu krap 21 en Frank 25,5 kilo.
Wat denken jullie???
Gebruikersavatar
Door Nitus
#102687
Ik denk dat er werd bedoeld 500 gr. per dag. Anders heb je idd binnen de kortste keren rolmopsen ;). Misschien kun je ze nog wel minder geven, op hun site staat dat je een hond van 21 kg. 560 gr. voer mag geven, met de opmerking dat dat vaak te veel is.
Ik zou de hoeveel voer die je van Energique geeft ook aanhouden voor Bibi.
Door Janet
#102715
Van fyto worden ze niet dik, terwijl het wel goede bacteriën bevat. Kun je best geven hoor, 2 x per week zo'n tussendoortje ;D.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door