Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door arja
#950738
Ik heb ook een mailtje terug gehad dat ze het gaan uitzoeken, ze schrijven dat er ook wel eens meer in zit maar dat heb ik nog niet meegemaakt, gisteren had ik trouwens voor het eerst een verpakking die precies klopte.
Door claudiaB
#950849
Om alles even kort te sluiten ik heb ook uw gespreksgenoten op barfplaats zo goed als het
kan beantwoord en u zult daar op het forum over kunnen door analyseren, wij doen ons best
om de gewichten zo goed mogelijk te krijgen en zijn daar meteen mee aan de slag gegaan.

Hoop u hiermee van dienst te zijn geweest.

Deze reaktie teruggekregen van Smuldier.
Door bumper
#951212
Ik denk toch idd dat bijna alle bakjes minder wegen.Ik heb  vandaag ook 2 bakjes gewogen en deze wogen 350 gr.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#951224
[quote="bumper"]
Ik denk toch idd dat bijna alle bakjes minder wegen.Ik heb  vandaag ook 2 bakjes gewogen en deze wogen 350 gr.
[/quote]
nou, dat vindt ik best veel schelen!
Je moet id wel erg houden met het vleesvocht, maar soms zit er 'vleesvocht' in/bij wat licht roze is?!
Volgens mij is dat geen vleesvocht :(
Ik hoop dat het snel veranderd, anders hier geen smuldier meer.
ellen
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#951226
Nooit over gedacht om het na te wegen, tot dit topic. Ik ben zojuist aan de slag gegaan met de weegschaal.
Resultaat: hier liggen 6 pakjes Smuldier (pens/vlees compleet) van 400 gram in de vriezer die ook gewoon 400 gram wegen.
De weegschaal is net nieuw dus het zal wel kloppen.  :)
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#951239
[quote="tristan"]
Nooit over gedacht om het na te wegen, tot dit topic. Ik ben zojuist aan de slag gegaan met de weegschaal.
Resultaat: hier liggen 6 pakjes Smuldier (pens/vlees compleet) van 400 gram in de vriezer die ook gewoon 400 gram wegen.
De weegschaal is net nieuw dus het zal wel kloppen.  :)
[/quote]
bevroren of ontdooit??
ellen
Door Nynke
#951398
[quote="vanaalst"]
bevroren of ontdooit??
ellen
[/quote]

dat maakt toch niet uit Ellen?  Als het ontdooit is, telt het vocht toch gewoon mee?
En waarom is vleesvocht niet lichtroze?
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#951418
[quote="Nynke F"]
dat maakt toch niet uit Ellen?  Als het ontdooit is, telt het vocht toch gewoon mee?
En waarom is vleesvocht niet lichtroze?
[/quote]
als ik het vlees van een ander kvv ontdooit ziet het vleesvocht er heel anders uit.
En bij mijn weten is vleesvocht van vlees waar veel rundvlees inzit niet licht roze maar veel donkerder, tegen het rode aan.
Ik heb bijna alle kvv's gehad en bij geen 1 kvv scheelt het zoveel in grammen als bij de smuldier.
Ik vindt dat een kwalijke zaak, ik betaal voor hetgeen(grammen) die op de verpakking staat, en ja--tuurlijk dat kan weleens wat minder zijn, maar geen 50gr.
Als ik bij de slager een ons beleg koopt wordt me ook weleens gevraagd of het ietsje meer of minder mag zijn, dat mag--maar de prijs wordt dan wel aangepast.
En het gekke is als je de smuldier in bevroren toestand weegt, is het wel vaak 500gr, sterker nog het kan weleens wat gram meer zijn. Ontdooi je het en weeg het met vleesvocht is het ineens veel minder?
Ben misschien een zeur, maar ik vindt het niet kloppen.
ellen
Door Nynke
#951571
nee, dat zou hetzelfde moeten zijn, gewogen in bevroren en ontdooide toestand  :P :P

Misschien zit er niet zoveel rund in Smuldier?

Ik gok maar wat ::) ::)
Door Nynke
#952022
[quote="vanaalst"]
als je weer eens hierheen komt dan krijg je een pakje en dan kan je zien wat ik bedoel ;)
ellen
[/quote]

is goed meissie    :D :D ;)
Door nelb
#952048
Heb een zakje pens van 500 gram in ontdooide staat, vocht is er uit: 487 gram.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door