Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door kiara
#3458738
Kan iemand mij advies geven over KVV kat
En dan voor een Britse korthaar van 10 jaar en te dik.
Ik zie werkelijk door de bomen het bos niet meer
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3458739
Tsja, wat zoek je. Er is veel keuze.
Helaas komt het maar weinig voor dat dierenwinkels KVV voor katten in de diepvries hebben liggen (meestal is het voor honden). Waar kun je aankomen is dan dus een betere vraag.

Of je moet online gaan bestellen. Maar dan is een worstjes uitproberen weer een probleem. Dus wat eten je katten.

Mijn voorkeur gaat uit naar de diersoorten van KB. Puur diersoort zonder toevoegingen. En dan de kg worsten want die worstjes van 250gr zijn ontiegelijk die in vergelijking met kg-worsten.

Verder koop ik ook af en toe een BARFmenu cattery wordt (bij de Welkoop hier).

Zojuist had ik een bestemming gedaan maar ze kunnen waar ik ze nu haal niet komen aan de konijn. En ook de wilde duif was een probleem :(

Je zegt dat je Brits korthaar (zonder e) te dik is. Wat en hoeveel gaf je tot nu toe. Als hij altijd op brokken of natvoer gestaan heeft is het de vraag of hij KVV zomaar gaat eten. Ze raken snel verslaafd aan de smaakmakers in het commerciële voer. Dan is het zeker van belang wat worsten uit te proberen.

Verder is op de site https://www.voerwijzer.com/ ook veel informatie te vinden.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3458741
Tja dat is inderdaad een probleem
Ze eet wel vers vlees al maar alleen nog maar smuldier gehad en lotgering geprobeerd
Smuldier vind ze heerlijk maar vind het niet geschikt voor katten

Misschien hopelijk ergens een verkoop punt te kunnen vinden.

Ik heb wel mail gestuurd naar carnibest met ook deze vraag.

Erg moeilijk
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3458742
Smuldier is wel al beter dan brokken en commerciële natvoeren.
Maar wel aan de lagere kant van de KVV's en inderdaad voor honden.
Rodi (bij de Jumbo) is geloof ik wel voor katten maar dat is inderdaad echt de minste KVV.

Misschien als je je omgeving aangeeft dat andere aan kunnen geven of er wat winkels in de buurt zijn die KVV voor katten leveren zodat je wat kan testen. En als ze nu al smuldier eet dan is de kans een stuk groter dat hij andere soorten ook accepteert (hoewel natuurlijk geen garantie).

Maar KB, BARFmenu en Carnibest zijn in ieder geval wel wat betere merken.
Nadeel van Carnibest vind ik dan weer dat het rijst, koudgeperste plantaardige olie, natuurlijke vitaminen en mineralen bevat. BARFmenu Cattery bevat geen rijst maar is wel weer premix (een premix is een mix van vitamines en mineralen). Niet iedereen vind dat even fijn. Andere weer wel. https://www.voerwijzer.com/is-een-premi ... of-slecht/

Als je verkooppunten vind op een site of krijgt via mail dan zul je toch altijd even moeten bellen of ze het ook daadwerkelijk in hun diepvries hebben liggen. Want die lijsten zijn dus vaak voor honden KVV. Ik neem hier de hele omgeving afgebeld en gereden voordat ik eindelijk een adresje vond. Daarvoor bestelde ik online.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3458746
Ja ben al blij dat ze vlees eet( andere kat ook trouwens)
Maar echt best is het niet

Ik zag op voerwijzer dat er in Meppel ( Drenthe) een verkoop punt is van oa carnibest, heb mail gestuurd of ze ook voor katten hebben.

Ik woon dus in Drenthe ( Darp) vlakbij Meppel dus.

Vraag mij überhaupt af of er wel een light bestaat voor katten.

Voor honden is er zat genoeg keus
Gebruikersavatar
Door kiara
#3458747
Rik01 schreef: za 08 apr 2023, 23:11 Smuldier is wel al beter dan brokken en commerciële natvoeren.
Maar wel aan de lagere kant van de KVV's en inderdaad voor honden.
Rodi (bij de Jumbo) is geloof ik wel voor katten maar dat is inderdaad echt de minste KVV.

Misschien als je je omgeving aangeeft dat andere aan kunnen geven of er wat winkels in de buurt zijn die KVV voor katten leveren zodat je wat kan testen. En als ze nu al smuldier eet dan is de kans een stuk groter dat hij andere soorten ook accepteert (hoewel natuurlijk geen garantie).

Maar KB, BARFmenu en Carnibest zijn in ieder geval wel wat betere merken.
Nadeel van Carnibest vind ik dan weer dat het rijst, koudgeperste plantaardige olie, natuurlijke vitaminen en mineralen bevat. BARFmenu Cattery bevat geen rijst maar is wel weer premix (een premix is een mix van vitamines en mineralen). Niet iedereen vind dat even fijn. Andere weer wel. https://www.voerwijzer.com/is-een-premi ... of-slecht/

DACHT DAT CARNIBEST OOK PREMIX IS , TJA WAT IS GOED EN WAT IS MINDER . DAAR ZULLEN DE MENINGEN ALTIJD OVER VERSCHILLEN

Als je verkooppunten vind op een site of krijgt via mail dan zul je toch altijd even moeten bellen of ze het ook daadwerkelijk in hun diepvries hebben liggen. Want die lijsten zijn dus vaak voor honden KVV. Ik neem hier de hele omgeving afgebeld en gereden voordat ik eindelijk een adresje vond. Daarvoor bestelde ik online.
JA ONLINE IS PRIMA MAAR WIL EERST IS EVEN TESTEN OF ZE HET EET
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3458748
kiara schreef: zo 09 apr 2023, 09:11 Vraag mij überhaupt af of er wel een light bestaat voor katten.
Voor katten heb ik dat nog nooit gezien.
Ik weet dat er een Carnibest Light is maar die is voor honden. Daar zit dan weer een groot aandeel groentes in. Dat heb je niet voor katten (die hebben niets aan groentes).

Je zult het bij katten denk ik dan ook moeten zoeken in het geven van zo zuiver mogelijk vlees zodat ze voldoende hebben aan minder voer. Verder een schrokbak zodat er niet te snel gegeten wordt. En natuurlijk portie beheersing.

Er zijn verder ook webwinkels die testpaketten verkopen. Maar daar heb ik heb ervaring mee.
https://www.naturalpaws.nl/product-cate ... pakketten/

Hopelijk weet iemand hier een adresje in de buurt van Darp/Meppel in Drenthe.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3458749
Rik01 schreef: zo 09 apr 2023, 09:34 Voor katten heb ik dat nog nooit gezien.
Ik weet dat er een Carnibest Light is maar die is voor honden. Daar zit dan weer een groot aandeel groentes in. Dat heb je niet voor katten (die hebben niets aan groentes).

Je zult het bij katten denk ik dan ook moeten zoeken in het geven van zo zuiver mogelijk vlees zodat ze voldoende hebben aan minder voer. Verder een schrokbak zodat er niet te snel gegeten wordt. En natuurlijk portie beheersing.

Er zijn verder ook webwinkels die testpaketten verkopen. Maar daar heb ik heb ervaring mee.
https://www.naturalpaws.nl/product-cate ... pakketten/

Hopelijk weet iemand hier een adresje in de buurt van Darp/Meppel in Drenthe.
O daar ga ik even kijken kwa test pakket
Raar hoor zo weinig keus voor katten.

De pest is ze beweegt ook zo weinig ( altijd al luie kat geweest)
Ga dinsdag ook even dierenarts bellen misschien heeft ze wel pijn in der gewrichten.

Schrokken doet ze niet
Ik geef voor 2 katten ( waarvan 1 niet te dik is) ongeveer 200 Gr per dag
Soms iets meer .
Verdeeld over 2/3 keer.

Het is ook zo verdomd moeilijk met 2
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3458758
Gewoon elk een bakje voor de neus op eetmomenten en verder weghalen. Erbij blijven zodat ieder zijn portie eet. Dan kan je perfect doseren hoeveel ze mag hebben.

Als ze voorheen brok gewend was, is de kans groot dat ze in het begin veel honger heeft maar zal dat al snel beteren en veel kans dat ze dan vanzelf afvalt.
Koolhydraten in de brok maken katten echt snel dik.
Light is niet echt nodig. Als je weinig gaat voeren is het wel belangrijk dat het niet te vet is zodat ze voldoende eiwit (spiervlees) binnenkrijgt.
Iets van groenten mag ook voor een kat, maar zeker niet te veel. Dus af en toe ter afwisseling evt..
Vezels zoals in Barfmenu premium kan wel, als ze dat goed verteert.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3458760
pearlsofpassion schreef: zo 09 apr 2023, 20:09 Gewoon elk een bakje voor de neus op eetmomenten en verder weghalen. Erbij blijven zodat ieder zijn portie eet. Dan kan je perfect doseren hoeveel ze mag hebben.

Als ze voorheen brok gewend was, is de kans groot dat ze in het begin veel honger heeft maar zal dat al snel beteren en veel kans dat ze dan vanzelf afvalt.
Koolhydraten in de brok maken katten echt snel dik.
Light is niet echt nodig. Als je weinig gaat voeren is het wel belangrijk dat het niet te vet is zodat ze voldoende eiwit (spiervlees) binnenkrijgt.
Iets van groenten mag ook voor een kat, maar zeker niet te veel. Dus af en toe ter afwisseling evt..
Vezels zoals in Barfmenu premium kan wel, als ze dat goed verteert.
Ga het proberen met wat je zegt met paar keer per dag voor hun neus.

Ze eet al tijdje geen brok meer, zit te zoeken naar goede KVV
Want smuldier eet ze wel maar ja voor honden( stond trouwens tijdje terug kat en hond op etiket 🙄

Vraag mij af hoeveel ik moet geven ook daar is zoveel onduidelijkheid over( per kat dus, en dan met name de dikke)

Ze is trouwens iets afgevallen ( al is het niet te zien.)
Woog 8 kilo nu 7,3

Is dat ook KVV Barf menu premium?

Barf gaat het niet worden

Hopelijk krijg ik na de Pasen bericht van carnibest
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3458762
kiara schreef: zo 09 apr 2023, 09:58 Ik geef voor 2 katten ( waarvan 1 niet te dik is) ongeveer 200 Gr per dag
Soms iets meer .
Verdeeld over 2/3 keer.
Is dat 200gr per kat per dag? Of 200gr voor twee katten (dus 100gr per kat)?

Hier krijgen ze 115 tot 120gr (Yuna, 5kg) en 130 tot 135gr (bon, 6.5kg) per dag (verdeeld over 3 momenten). Precies 250gr voor allebei (1 kg worst door 4'en). Ze krijgen dan wel af en toe een eendagskuiken (waar ze helemaal dol op zijn) en een kippennekje en af en toe een sardien en sprotjes tussendoor.

Ze hebben het wel over 30-40gr per kilo gewicht maar dat zou hier teveel zijn.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3458763
kiara schreef: zo 09 apr 2023, 21:45 Ga het proberen met wat je zegt met paar keer per dag voor hun neus.

Ze eet al tijdje geen brok meer, zit te zoeken naar goede KVV
Want smuldier eet ze wel maar ja voor honden( stond trouwens tijdje terug kat en hond op etiket 🙄

Vraag mij af hoeveel ik moet geven ook daar is zoveel onduidelijkheid over( per kat dus, en dan met name de dikke)

Ze is trouwens iets afgevallen ( al is het niet te zien.)
Woog 8 kilo nu 7,3

Is dat ook KVV Barf menu premium?

Barf gaat het niet worden

Hopelijk krijg ik na de Pasen bericht van carnibest
Das toch al mooi. 700gr kwijt! Op hoeveel tijd?
Enig idee hoeveel ze zou moeten wegen? Is het een poes of een kater?
En de andere, hoeveel weegt die?

Barfmenu kvv idd.
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3458764
pearlsofpassion schreef: zo 09 apr 2023, 23:33 Barfmenu kvv idd.
Is er BARFmenu premium voor katten??
(Dus zonder premix)
Ik dacht dat die alleen voor de honden was.

BARFmenu heeft wel gewoon KVV voor katten maar dat is niet de premium. En de normale worsten van BARFmenu voor katten zijn 250gr (vreselijk door) behalve de Cattery (ook in 1kg worst). Allen met premix.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3458765
Nee, ik denk idd niet dat die speciaal voor katten is.
Ik weet niet wat de samenstelling is en of die evt geschikt is.

Was zowiezo maar ter afwisseling als de kat niet zou afvallen. Maar ze valt blijkbaar vanzelf ook wel af op kvv.
Door hannabelgje
#3458766
Kivo heeft ook een kattenvariant die ook nog betaalbaar is. Kivo heeft ook heel veel verkooppunten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door