Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Gebruikersavatar
Door Rik01
#3458767
hannabelgje schreef: ma 10 apr 2023, 07:59 Kivo heeft ook een kattenvariant die ook nog betaalbaar is. Kivo heeft ook heel veel verkooppunten.
Ik dacht dat dat alleen de miauwmix is (in 250gr inderdaad goed betaalbaar). Helaas niet zoveel meer variatie. En bij mijn verkooppunt hadden ze ook alleen maar de honden KVV van Kivo liggen. Ik heb van de week echter wel 2 worsten konijn van Kivo meegenomen. Bij KB is de konijn en wilde duif niet leverbaar en af en toe een worst van Kivo konijn hond (100% konijn) durf ik nog wel aan :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door kiara
#3458770
Rik01 schreef: zo 09 apr 2023, 23:27 Is dat 200gr per kat per dag? Of 200gr voor twee katten (dus 100gr per kat)?

Voor 2 katten maar soms 50 gram meer
( ik doe zo’n pakje van nu nog smuldier door de helft in de vriezer)

Hier krijgen ze 115 tot 120gr (Yuna, 5kg) en 130 tot 135gr (bon, 6.5kg) per dag (verdeeld over 3 momenten). Precies 250gr voor allebei (1 kg worst door 4'en). Ze krijgen dan wel af en toe een eendagskuiken (waar ze helemaal dol op zijn) en een kippennekje en af en toe een sardien en sprotjes tussendoor.

Eendagskuiken zit ze me aan te kijken of ik haar vergiftigd 🙄
Vroeger wel kat gehad die het heerlijk vond.

Ze hebben het wel over 30-40gr per kilo gewicht maar dat zou hier teveel zijn.
Ik las op de site van carnibest kat 20/30 gram per kilo lichaamsgewicht.
Maar moet je dan streef gewicht aanhouden ? Lijkt mij wel ?
Gebruikersavatar
Door kiara
#3458771
pearlsofpassion schreef: zo 09 apr 2023, 23:33 Das toch al mooi. 700gr kwijt! Op hoeveel tijd?

Ongeveer 4 maanden
Enig idee hoeveel ze zou moeten wegen?
Nee geen idee maar zou al blij zijn met 6/6,5 kilo denk ik.
Het is een vrouwtje


Is het een poes of een kater?
En de andere, hoeveel weegt die?

Die weegt 5 kilo ongeveer maar die is steeds op pad buiten( gecastreerde kater van 7 jaar)

Barfmenu kvv idd.
En waar koop je dat?

Ik heb eindelijk gevonden bij mij in de buurt ( Meppel) carnibest
2 worsten besteld
Was verder geen keus
1 van een kilo
Andere was alleen in pond verpakking
Gebruikersavatar
Door kiara
#3458772
hannabelgje schreef: ma 10 apr 2023, 07:59 Kivo heeft ook een kattenvariant die ook nog betaalbaar is. Kivo heeft ook heel veel verkooppunten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
O ga ik daar ook is wat bestellen
Bestel ook wel is voor de honden daar
Dankjewel
Gebruikersavatar
Door kiara
#3458773
Heb trouwens besteld bij alpha nature
Hopelijk kan ik het morgen ophalen en dan afwachten of ze het lust
En de andere kat ook

Ga is kijken wat ze nog meer hebben
Gebruikersavatar
Door kiara
#3458775
Even opgezocht
Gewicht hoort tussen de 3 en 5 kilo voor vrouwtje
Nou vind ik 3 kilo wel erg weinig
Dus denk dat ik aardig kwa streef gewicht goed zit ( zo 6 kilo )
Gebruikersavatar
Door kiara
#3458776
Dit is ze
Ze heet chinook
Bijlagen
1CE6FC00-78D6-4168-8822-44BAED1E5F2E.jpeg
1CE6FC00-78D6-4168-8822-44BAED1E5F2E.jpeg (61.64 KiB) 6620 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3458784
kiara schreef: ma 10 apr 2023, 10:34 Even opgezocht
Gewicht hoort tussen de 3 en 5 kilo voor vrouwtje
Nou vind ik 3 kilo wel erg weinig
Dus denk dat ik aardig kwa streef gewicht goed zit ( zo 6 kilo )
Hangt er vanaf hoe groot ze is natuurlijk, maar 6kg voor vrouwtje is echt wel veel. Ik ken poezen die minder dan 3kg wegen (dat zijn hele kleintjes), de meesten wegen tussen 3 en 4 kg. Poezen die 5kg of meer wegen en op gewicht zijn, zijn toch zeldzaam en behoorlijk groot. Dat is voor katers gemiddeld.
Maar dan spreek ik van htk's. En katten op gewicht (zie je niet vaak eigenlijk). Van grote rassen (Maine coon, Sibeer, Ragdoll enz) waarvan de katers gemiddeld 8kg wegen, zijn de poezen natuurlijk ook groter en zwaarder.

Een poes op gewicht heeft geen hangend buikvet, kan je de ribben en ruggengraat voelen als je dat wil (niet bij elke aai, maar wel als je je handen erover legt), en heeft een lichte taille als je van bovenaf kijkt of is overal even breed. Zeker niet breder rond het middel. Dat laatste werkt uiteraard niet bij langharige katten.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3458785
Ja dat klopt wel wat je zegt
Maar een Brit is van Nature vrij fors gebouwd
Maar vind het al heel wat als ik haar op de 6 kilo krijg
Gebruikersavatar
Door kiara
#3458801
pearlsofpassion schreef: di 11 apr 2023, 18:24 Ja, fors. Maar ze zijn ook vaak gewoon te dik want ze hebben daar een enorme aanleg voor.
Ja en ze is ook nog is lui
Altijd geweest.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3458802
Vandaag de KVV van carnibest opgehaald en ook 2 kleine verpakking kivo

Advies van carnibest 30/40 gram per kilo lichaamsgewicht
Maar nou twijfel ik of ik het streef gewicht moet aanhouden of het gewicht wat ze nu weegt?

De kivo eet ze God zij dank

Teveel gezegd was maar paar hapjes
Is de miauw mix


Overmorgen carnibest proberen
Nu eerst even paar porties maken.

Pff moeilijk katten
Honden veel makkelijker ::)
Laatst gewijzigd door kiara op wo 12 apr 2023, 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3458803
30/40 gram vind ik nogal wat. Ik weet dat het per kat kan verschillen maar als ik dat hier geef heb ik straks klein tonnetjes rond hobbelen.

Advies is om die per kat te kijken hoeveel ze echt nodig hebben en het 'advies' alleen maar als leidraad te nemen. Niet als echt advies wat je altijd moet geven.

Hoeveel gaf je nu per kat?

(En ja, uiteraard ga je van het streefgewicht uit, of zelfs daaronder, want anders kunnen ze nooit afvallen.)
Gebruikersavatar
Door kiara
#3458805
Rik01 schreef: di 11 apr 2023, 19:56 30/40 gram vind ik nogal wat. Ik weet dat het per kat kan verschillen maar als ik dat hier geef heb ik straks klein tonnetjes rond hobbelen.

Advies is om die per kat te kijken hoeveel ze echt nodig hebben en het 'advies' alleen maar als leidraad te nemen. Niet als echt advies wat je altijd moet geven.

Hoeveel gaf je nu per kat?

(En ja, uiteraard ga je van het streefgewicht uit, of zelfs daaronder, want anders kunnen ze nooit afvallen.)
Ja vind het ook veel
Maar ik geef haar 120 gram per dag
Wat ze niet eens altijd op eet ::)

Dat heb ik gebaseerd op streefgewicht van 6 kilo
Dus ik hou 20 gram aan

De andere kat krijgt 150 gram
Weegt 5 kilo en hou dan 30 gram aan.

Denk dat het zo moet goed gaan hoop ik
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door