Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Tanna
#3458523
Ons buurhondje is mager aan het worden. Haast 13 jaar, heeft rugproblemen en ik denk daardoor spierverlies en ingevallen flanken, maar hij is echt dun nu. De da wil bloedonderzoek doen en een echo en scan maar de buren vragen zich af of dat nog wel zin heeft bij de oude krummel.
Heeft altijd br*kken gegeten en de da adviseert Royal je-weet-wel recovery liquid te geven, wat een tientje per dag gaat kosten. Da's een aardig bedrag natuurlijk.
Nu kreeg ik de vraag of hij baat zou hebben bij kvv, misschien dikt hij dan weer op denken zij.
Ik geloof daar niet zo in en vraag me ook af of dat wel verstandig is, zeker omdat het hondje ook nog huidproblemen heeft. Stel je voor dat ik hem voorzie van lekkere hapjes - ik heb genoeg in de vriezer liggen - en hij zich dadelijk suf zit te krabben omdat hij ergens niet tegen kan?
En is dit bericht nu op zijn plek bij kvv of beter bij medisch? :( :(
Door hannabelgje
#3458527
Als hij het verder nog goed doet dan zou ik nog best een bloedonderzoek doen. Krijgt hij pijnstillers voor zijn rug? Als hij geen hypoallergeen voer krijgt zou ik er ook best kvv in durven gooien. Daar reageren ze vaak beter op qua huid dan op brokken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Lizzy
#3458528
Tanna schreef: ma 03 apr 2023, 14:51 Ons buurhondje is mager aan het worden. Haast 13 jaar, heeft rugproblemen en ik denk daardoor spierverlies en ingevallen flanken, maar hij is echt dun nu. De da wil bloedonderzoek doen en een echo en scan maar de buren vragen zich af of dat nog wel zin heeft bij de oude krummel.
Heeft altijd br*kken gegeten en de da adviseert Royal je-weet-wel recovery liquid te geven, wat een tientje per dag gaat kosten. Da's een aardig bedrag natuurlijk.
Nu kreeg ik de vraag of hij baat zou hebben bij kvv, misschien dikt hij dan weer op denken zij.
Ik geloof daar niet zo in en vraag me ook af of dat wel verstandig is, zeker omdat het hondje ook nog huidproblemen heeft. Stel je voor dat ik hem voorzie van lekkere hapjes - ik heb genoeg in de vriezer liggen - en hij zich dadelijk suf zit te krabben omdat hij ergens niet tegen kan?
En is dit bericht nu op zijn plek bij kvv of beter bij medisch? :( :(

Ja.... Goeie vraag. Even een vraagje: wat voor brokken eet ie nu en waarom had ie jeuk en nu niet?
Door Tanna
#3458530
Lizzy schreef: ma 03 apr 2023, 15:39 Ja.... Goeie vraag. Even een vraagje: wat voor brokken eet ie nu en waarom had ie jeuk en nu niet?
Ik heb de indruk dat hij jeuk heeft door grassen en dergelijke, want het heeft duidelijk met seizoenen te maken. Maar ik kreeg ineens visioenen van een krabbend hondje omdat ik hem aan kvv zou helpen. Alsof ik een dealer ben en hij een junk ;D . Hij eet Royal C brokken met extra vezels.
Door Lizzy
#3458561
Groot gelijk. Ik zou het durven gokken. Denk alleen wel dat een bloedonderzoek op z'n plaats is. En een echo is natuurlijk ook weinig invasief. Maar je moet eerst wel een beetje weten welke kant je het op moet zoeken dus ik zou wel eerst bloedonderzoek doen. Kan geen kwaad, toch?
Door Tanna
#3458590
Lizzy schreef: di 04 apr 2023, 08:12 Groot gelijk. Ik zou het durven gokken. Denk alleen wel dat een bloedonderzoek op z'n plaats is. En een echo is natuurlijk ook weinig invasief. Maar je moet eerst wel een beetje weten welke kant je het op moet zoeken dus ik zou wel eerst bloedonderzoek doen. Kan geen kwaad, toch?
Helemaal met je eens, ik ga ook proberen ze een duwtje in de goede richting te geven.
Door Tanna
#3458941
Hondje eet nu vlees, jammer genoeg nog wel met br*kjes. Maar in elk geval gaat het met smaak naar binnen.
Door Tanna
#3459025
Lizzy schreef: ma 17 apr 2023, 10:39 Dat laatste is in ieder geval mooi. Is hij ook al wat aangekomen?
Vanmiddag stonden de buren aan de deur met een schattig kistje vol kleurige buitenplantjes, omdat ik blijkbaar altijd raad weet :) als ze problemen hebben met het hondje en ze daar heel blij mee zijn :daisy: . Hondje is wat aangekomen en zijn flanken zijn niet meer zo ingevallen, dus dat is mooi.
Ik was heel blij met de plantjes, zo lief van ze.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door