Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Meety
#3457877
Haii,

Ik voer normaal barf maar wegens diefstal van mijn grote diepvries moet ik voorlopig even kvv voeren omdat dat beter in mijn kleine vriezer past.

Ik ben nooit goed geweest in rekenen/wiskunde en ik kom er nu niet helemaal uit met de calcium procenten in kvv.

Ik pak als voorbeeld even kivo kip compleet, daar zit 0.6% calcium in en die is verkrijgbaar in 500g en 1000g. Als ik dan mijn hond de helft van de 1000g voer krijgt mijn hond dan maar 0.3% calcium binnen? Maar als ik dan gewoon de 500g voer krijgt de hond 0.6%? Terwijl de hoeveelheid voer hetzelfde is..

Sorry als dit dom overkomt maar ik zie even niet meer hoe het nu zit :-X
Door Lizzy
#3457883
Ik ben ook echt een rekenwonder, not hahahaha.

Maar als je 0.6% calcium neemt uit 1000 gram is dat 6 gram calcium per kilo.
Het percentage blijft hetzelfde, 0.6%. Alleen de hoeveelheid calcium halveert. En dat is maar goed ook.
Als je 0.6% calcium neemt uit 500 gram is dat 3 gram calcium per 500 gram.

Maar goed, ik hoop dat PoP of Eelke nog even meekijkt, zij kunnen beter rekenen dan ik!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3457898
Klopt helemaal.
Percent is x op honderd. Dus het percentage (0.6 in dit geval) is hoeveel er is 100gr zit. In 1000gr zit dan 6gr, in 500gr 3 (5x 0.6).

Ik hoop dat ik het niet nu nog ingewikkelder gemaakt heb? :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3457905
Het gaat om het percentage wat je voert. Niet om de hoeveelheid grammen. En dat percentage blijft gelijk of je nou een hele of een halve rol voert.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door