Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door ChantalRoom
#3457322
Goedemiddag

Ik ben nieuw in de kvv/BARF en ben sinds afgelopen weekend helemaal om.
Onze hond zit nog aan de anti struviet (blaasgruis) DA brokken (sinds vorig jaar januari), dus ik vind het wel heel lastig om hier een weg in de vinden.
Hebben jullie tips voor me hoe ik dat het best kan doen? Ik wil haar het liefst volledig overzetten op kvv. (Shih Tzu 11 jaar).

Ik heb de volgende soorten kvv in huis gehaald.
- 3 Rodi worst: rund, kip met kaas & lam en rijst.
- Ozzle'sfreshfood: konijn zalm eend
- Duck: rund lever kip
Is dit voldoende afwisseling? Ozzle bevat namelijk geen premix, het is puur vlees en bot in verhouding.

Ik voer nu 's ochtend brokjes en eind vd middag kvv, tot nu toe reageert ze er super op en merk ik bij haar ontlasting geen reacties, haar ontlasting is zelfs al wat verbeterd!

Tevens nog de vraag voor de ervaren mensen kennen jullie Ozzle'sdogfood en ervaring mee?
Dit is een winkel in ons dorp met het eigen huismerk Ozzle'sfreshfood.
Ik ben nog niet zo bekend met alle merken, maar naar mijn weten staat Carnibest goed aangeschreven dus vond het wel wat dat hij Carnibest classificeert als B keuze en zn eigen voer als A keuze.
Wat maakt nou HET verschil tussen een A en B klasse kvv. Van bijvoorbeeld Rodi weet ik ook dat dat niet de allerbeste keuze is. Maar voor vakanties kan dat wel een keer lijkt me.

Alvast bedankt!
#3457327
Eerst de belangrijkste vraag: is ze ondertussen struvietvrij?
Indien niet, dan zou ik haar eigenlijk op de brokken laten (nu ze die toch al krijgt), tot ze wel vrij is en dan overgaan op kvv zonder koolhydraten.
Of nu overgaan daarop maar dan moet je extra gaan verzuren tot ze vrij is. Liefst met de pH te controleren.

Indien ze al vrij is, gewoon kvv voeren zonder koolhydraat.
In de merken ben ik niet zo thuis.