Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Desiree van de Beek
#3455947
Mijn pup van 15 weken ( west highland white terrier ) begint wat kieskeurig te eten, de compleet KVV van verschillende merken laat ze echt staan, alleen de enkelvoudige vind ze heerlijk. Nou weet ik van hier te lezen dat 5 diersoorten per week goed is.
Maar mijn dierenarts vond de compleet beter dan enkelvoudig word daar toch een beetje onzeker van of ik het wel goed doe.
Nou heb ik Alroda puur,
Barf menu
Floris eigen merk
Kivo
Carnibest
En dan heb ik bosduif,gans,fazant,geit,kalkoen,eend,kip,paard,rund,konijn,lam,hert. Elke dag wat anders.
Keuze genoeg dus ,is dat volgens jullie goed genoeg voor een opgroeiende pup.?..
Aangevuld met groentes ,fruit ,rauw eitje, en vette vis maar dat lust ze dus niet…. Vis laat ze liggen alleen de wilde zalm ( jumbo) eet ze wel. Maar de vismixen van alroda en verse diepvries sardientjes en pan haring laat ze staan. Volgens mij vind ze de graatjes in de vis gruwelijk en eet ze niet verder .
Heb ik nog een alternatief ? Wil het beste voor haar.
Gebruikersavatar
Door pike
#3455955
Nou ik vind het een geweldige mix van enkelvoudige soorten en merken. Naar mijn idee absoluut niks mis mee. En dan lust je Westie echt een heleboel!
De wilde zalm van de Jumbo is zeker ook prima. Er zit natuurlijk geen graat (=bot) aan, dus dat geef je als spiervlees. Ik zou dat dan samen geven met een kvv rijk aan Calcium, bv. bosduif of fazant. Die zitten doorgaans ruim boven de 1% met de Calcium. Je zou er ook nog voor kunnen kiezen de wilde zalm als spiervlees bij een botmix te geven.
Door Lizzy
#3455967
Desiree van de Beek schreef: do 19 jan 2023, 13:21 Mijn pup van 15 weken ( west highland white terrier ) begint wat kieskeurig te eten, de compleet KVV van verschillende merken laat ze echt staan, alleen de enkelvoudige vind ze heerlijk. Nou weet ik van hier te lezen dat 5 diersoorten per week goed is.
Maar mijn dierenarts vond de compleet beter dan enkelvoudig word daar toch een beetje onzeker van of ik het wel goed doe.
Nou heb ik Alroda puur,
Barf menu
Floris eigen merk
Kivo
Carnibest
En dan heb ik bosduif,gans,fazant,geit,kalkoen,eend,kip,paard,rund,konijn,lam,hert. Elke dag wat anders.
Keuze genoeg dus ,is dat volgens jullie goed genoeg voor een opgroeiende pup.?..
Aangevuld met groentes ,fruit ,rauw eitje, en vette vis maar dat lust ze dus niet…. Vis laat ze liggen alleen de wilde zalm ( jumbo) eet ze wel. Maar de vismixen van alroda en verse diepvries sardientjes en pan haring laat ze staan. Volgens mij vind ze de graatjes in de vis gruwelijk en eet ze niet verder .
Heb ik nog een alternatief ? Wil het beste voor haar.
Welke merken leveren je die enkelvoudige mixen? En wat zit daar in? Gewoon spiervlees, vleesbot en orgaan?

Als dat het geval is: joh, fantastisch! En inderdaad, aanvullen met wilde zalm van de Jumbo (belangrijk voor vitamine D) en groenten, rauwe eitjes, pitten en zaden (beetje gecrushed) en dan gaat het he-le-maal goed komen met je pup!
Gebruikersavatar
Door pike
#3455996
Lizzy schreef: vr 20 jan 2023, 08:25 Welke merken leveren je die enkelvoudige mixen? En wat zit daar in? Gewoon spiervlees, vleesbot en orgaan?

Als dat het geval is: joh, fantastisch! En inderdaad, aanvullen met wilde zalm van de Jumbo (belangrijk voor vitamine D) en groenten, rauwe eitjes, pitten en zaden (beetje gecrushed) en dan gaat het he-le-maal goed komen met je pup!
Lizzy...
Desiree van de Beek schreef: Nou heb ik Alroda puur,
Barf menu
Floris eigen merk
Kivo
Carnibest
En dan heb ik bosduif,gans,fazant,geit,kalkoen,eend,kip,paard,rund,konijn,lam,hert. Elke dag wat anders.
Een opmerking nog: Carnibest bevat een premix (toegevoegde vit en mineralen, olie ed.). Dat heeft nooit onze voorkeur. De meeste rollen van Carnibest bevatten rijst, enkel de diabetes versie heeft die niet.
Je zou nog naar Kiezebrink kunnen kijken. Die heeft veel enkelvoudige mixen.
Door Lizzy
#3456046
pike schreef: vr 20 jan 2023, 13:10 Lizzy...



Een opmerking nog: Carnibest bevat een premix (toegevoegde vit en mineralen, olie ed.). Dat heeft nooit onze voorkeur. De meeste rollen van Carnibest bevatten rijst, enkel de diabetes versie heeft die niet.
Je zou nog naar Kiezebrink kunnen kijken. Die heeft veel enkelvoudige mixen.
Ah ja. Nou, mij was even ontgaan dat topic starter met enkelvoudig bedoeld zonder een premix. Ik noem enkelvoudig al een KVV waar 1 diersoort in zit, verder ook geen toevoegingen. En Barf Menu hoort daar niet bij. Carnibest idem dito. Dus ik dacht dat dit de lijst van KVV's was die ze geprobeerd heeft te voeren. En verder ik (heel gek) maar ook niet alle KVV's qua samenstelling uit mijn hoofd :biggrin2:

Maar nou OK, een synthetische toevoeging van vitamines en mineralen maakt het voer niet compleet. En is helemaal niet zo gezond als dat men denkt. Maar helaas hebben zich weer de verkeerde mensen met de KVV prakjes bemoeid en zijn er steeds meer prakjes die premixen zijn gaan toevoegen.

Wat ik vind: voer meerdere merken KVV. Voer verschillende diersoorten (minimaal 4), voer extra's in de vorm van groenten, klein beetje fruit (bessen), rauwe eitjes, rauwe visjes (als dat niet in je KVV zit), pitten/zaden.
Door Desiree van de Beek
#3456062
Bedankt voor jullie antwoorden . Dan ben ik toch gerust .
Carnibest heb ik nog maar een rol. Dus die koop ik idd niet meer.
Enkelvoudig bedoel ik rollen met maar 1 diersoort! De compleet vind ze niet lekker.
Ik heb inderdaad van alles wat en zeker 4 merken. Alleen idd de vis is een dingetje …..heb verse panharing, verse sardientjes en sprotjes in de vriezer maar ze laat het liggen …..echt jammer.
Dan idd maar de wilde zalm. Had wel ergens gelezen dat je voor een pup voorzichtig moest doen met de rauwe zalm omdat daar veel bacteriën inzitten. Moet ik het dan nog maar even voor haar niet rauw geven ?? Of is dat broodje aap??
Door Desiree van de Beek
#3456063
En o ja ze krijgt elke dag rauwe of gepureerde groenten, fruit . Rauw eitje 1 x per week. Dat krijgt ze al allemaal erbij. :) Noten en zaden ga ik nog proberen .
Door Lizzy
#3456073
Desiree van de Beek schreef: za 21 jan 2023, 15:04 Bedankt voor jullie antwoorden . Dan ben ik toch gerust .
Carnibest heb ik nog maar een rol. Dus die koop ik idd niet meer.
Enkelvoudig bedoel ik rollen met maar 1 diersoort! De compleet vind ze niet lekker.
Ik heb inderdaad van alles wat en zeker 4 merken. Alleen idd de vis is een dingetje …..heb verse panharing, verse sardientjes en sprotjes in de vriezer maar ze laat het liggen …..echt jammer.
Dan idd maar de wilde zalm. Had wel ergens gelezen dat je voor een pup voorzichtig moest doen met de rauwe zalm omdat daar veel bacteriën inzitten. Moet ik het dan nog maar even voor haar niet rauw geven ?? Of is dat broodje aap??
"Salmon poisoning". En dan is dit belangrijk om te weten:

Don't feed raw fish to your dog. Cook fish thoroughly or deep-freeze it for a minimum of 2 weeks to destroy the parasite before feeding it to your dog.

En dat is wat we doen. Twee weken in de vriezer mikken. En als dat je nog steeds zenuwachtig maakt: dan kook je de zalm.
Door Lizzy
#3456088
pike schreef: za 21 jan 2023, 19:47 Mensen eten ook rauwe zalm (sushi).
Ja, maar dat ligt anders. Het gaat om zalm uit een specifiek deel van de wereld:

Dogs who ingest anadromous fish that inhabit the coastal streams and rivers of the Pacific Northwest (prevailing coast from Northern California up to and recently including Vancouver Island, Canada) risk contracting the salmon poisoning disease. The fish can contain a parasite called nanophyetus salmincola, which are in turn infected with the microorganism neorickettsia helminthoeca, thereby passing the microorganism onto your dog.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3456090
Meeste zalm voor sushi is ook ingevroren geweest. Heb ik opgezocht toen ik zwanger was. Want blijkbaar kan sushi dan wel, als hij maar deftig ingevroren geweest is en na het ontdooien meteen geconsumeerd wordt.
Door Lizzy
#3456092
pearlsofpassion schreef: zo 22 jan 2023, 07:59 Meeste zalm voor sushi is ook ingevroren geweest. Heb ik opgezocht toen ik zwanger was. Want blijkbaar kan sushi dan wel, als hij maar deftig ingevroren geweest is en na het ontdooien meteen geconsumeerd wordt.
Ja maar dat is eigenlijk ook altijd gekweekte handel uit Schotland of Noorwegen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door