Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Cooper en Yil
#3455834
In een opwelling heb ik een zak bevroren kippennekken bij Gunshies meegenomen afgelopen weekend.
Cooper is gek op kauwen en knagen en ik dacht dat ik hem hier wellicht een plezier mee kon doen zo af en toe. Kan ik hem hier zo nu en dan iets van geven, bijvoorbeeld 1 nek per weekend? Er zit behoorlijk wat calcium in dus ik zal het goed in de gaten houden met de kvv die ik hem geef.

Als er nog tips zijn voor het verwijderen van 1 bevroren kippennek uit een hele zak aan elkaar gevroren nekken, houd ik me aanbevolen :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pike
#3455835
Hamer en beitel :biggrin2:

Een extra kippennekje kan geen kwaad hoor. Het is natuurlijk niet alleen maar calcium. En mocht je je er toch niet prettig bij voelen, geef hem dan bij een kvv met een wat lager Ca-gehalte en/of veel orgaan.
Gebruikersavatar
Door Cooper en Yil
#3455837
pike schreef: di 17 jan 2023, 11:23 Hamer en beitel :biggrin2:

Een extra kippennekje kan geen kwaad hoor. Het is natuurlijk niet alleen maar calcium. En mocht je je er toch niet prettig bij voelen, geef hem dan bij een kvv met een wat lager Ca-gehalte en/of veel orgaan.
Het is echt als extraatje bedoeld en wie weet gaan we in het weekend wel over op barf, maar daarvoor voel ik me nog niet kundig genoeg en heb ik geen zin in een halve slagerij in mijn keuken ;D

Hamer en beitel..... hmmm even zoeken!
Door Too
#3455838
;D
Flinke schroevendraaier werkt ook goed.
Als je de hele klomp een klein beetje laat ontdooien kun je ze van elkaar scheiden en vervolgens, los van elkaar, vlak invriezen ze kunnen eenmaal bevroren wel weer gezamenlijk in een zak. Dan hoef je niet elke keer zo te hakken.
Door Hanny
#3455839
Zak met nekjes hard op de grond gooien, dan barst er misschien wel een nekje los. Hier worden geen nekjes gegeten, vind ik veel te eng voor mijn graag etende honden, klein ras.

Succes,
Hanny
Gebruikersavatar
Door Cooper en Yil
#3455841
Too schreef: di 17 jan 2023, 12:10 ;D
Flinke schroevendraaier werkt ook goed.
Als je de hele klomp een klein beetje laat ontdooien kun je ze van elkaar scheiden en vervolgens, los van elkaar, vlak invriezen ze kunnen eenmaal bevroren wel weer gezamenlijk in een zak. Dan hoef je niet elke keer zo te hakken.
Goed plan!
Gebruikersavatar
Door Cooper en Yil
#3455842
Hanny schreef: di 17 jan 2023, 12:12 Zak met nekjes hard op de grond gooien, dan barst er misschien wel een nekje los. Hier worden geen nekjes gegeten, vind ik veel te eng voor mijn graag etende honden, klein ras.

Succes,
Hanny
Dat is ook wel een idee idd!
Hier eet meneertje ook alles hap slik weg, maar denk dat zo'n nekje toch wel wat meer uitdaging is voor hem. Hij is wel van een "klein" ras maar weegt toch zeker 14kg ;D Hij is een beetje uit de kluiten gewassen
Gebruikersavatar
Door pike
#3455855
Cooper en Yil schreef: di 17 jan 2023, 13:46 Dat is ook wel een idee idd!
Hier eet meneertje ook alles hap slik weg, maar denk dat zo'n nekje toch wel wat meer uitdaging is voor hem. Hij is wel van een "klein" ras maar weegt toch zeker 14kg ;D Hij is een beetje uit de kluiten gewassen
Voor 14 kg hond is een kippennek ook hap-slik-weg :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3455872
Hanny schreef: di 17 jan 2023, 12:12 Zak met nekjes hard op de grond gooien, dan barst er misschien wel een nekje los. Hier worden geen nekjes gegeten, vind ik veel te eng voor mijn graag etende honden, klein ras.

Succes,
Hanny
Ik doe dit wel enkel op een vloer waar ik niet aan gehecht ben. :P
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3455885
Hanny schreef: di 17 jan 2023, 12:12 Zak met nekjes hard op de grond gooien, dan barst er misschien wel een nekje los. Hier worden geen nekjes gegeten, vind ik veel te eng voor mijn graag etende honden, klein ras.
Haha, dat gaat met die klomp diepgevroren nekken echt niet lukken ;D
Die zitten echt helemaal in elkaar verstrengeld.

Ik laat het meestal een klein beetje ontdooien en dan ga ik met een schroevendraaier aan de gang om het (in nog net bevroren staat) uit elkaar te peuteren. Daarna vries ik ze per portie weer in.

Ik zou het voor een hond groot ras enger vinden dan voor een klein ras. Een groot ras lijkt mij meer de neiging te hebben om die dingen heel door te slikken. Een klein ras (en in mijn geval katten) gaan er al gauw echt op kauwen (wat natuurlijk de bedoeling is).
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3455902
Dat lukt sneller dan je denkt hoor.
Misschien niet recht uit de vriezer, maar toch...
Ik haal zo geregeld aan elkaar vervroren zaken uit elkaar. Maar dus wel op een stevige vloer. Je kan zo een tegel laten barsten...
De schroevendraaier beschadigt het vlees veel meer.
Gebruikersavatar
Door Rik01
#3455904
pearlsofpassion schreef: wo 18 jan 2023, 14:21 Dat lukt sneller dan je denkt hoor.
Misschien niet recht uit de vriezer, maar toch...
Ik haal zo geregeld aan elkaar vervroren zaken uit elkaar. Maar dus wel op een stevige vloer. Je kan zo een tegel laten barsten...
De schroevendraaier beschadigt het vlees veel meer.
Dat ga ik dan de volgende keer toch eens proberen :D Misschien dat door de schok toch een en ander loslaat. Maar ik zat ook altijd te prutsen en het zat altijd zo vast dat ik het nooit met geweld geprobeerd heb ;D
Gebruikersavatar
Door pike
#3455913
De smijt op vloer methode werkte bij mij alleen bij konijnenkoppen ;D Ik deed dat in de garage.
Een grote doos vol konijnkarkassen bv mepte ik als eerste met het midden op de rand van de werkbank. Dan brak de boel in elk geval in twee :biggrin2: Dat was al leuk om mee te beginnen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door