Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Lizzy
#3455411
Lia23 schreef: do 05 jan 2023, 11:30 Nog meer reden om te gaan Barfen voor me dan haal ik wel gewoon niertjes bij de slager, honden voeren blijft toch iets raars de prive trainer waar ik samen met men nieuwe pup 1 op 1 bij train zei me: zo lang de hond het met plezier eet is het goed voer, elke brok moet voldoen aan bepaalde opgelegde standaarden zodat ze geen tekorten kunnen opgelopen, voor kvv zouden er eigenlijk ook wel eens zo een regels mogen komen


Grappige was dan wel weer aan zijn verhaal dat hij natuurlijke geperste brok voert met 50% graan, nuja zijn DH is vorige maand overleden op 13 jarige leeftijd en die heeft tot de laatste week daar nog 2x per week mee kunnen trainen en tot zijn 11de als therapie hond gewerkt.

Maar dan denk ik weer aan die bergen stront zelf op Farmina/Orijen, en de honden krijgen ook vrij snel een andere minder leuke geur als ik ze weer op brok zet.
Maar dat verhaal van de brok is ook alleen maar leuk op papier. De inhoud van de brok wordt namelijk nooit en door niemand op de werkelijke inhoud gecontroleerd. Er worden geen analyses van de brok getrokken door een onafhankelijke partij. Dus ook daarvoor geldt een grote betrekkelijkheid. Ze hoeven alleen op papier te laten zien wat er in zit, gooi er een premixje bij en je hebt bewezen dat je voer compleet is. That's it.
Door Lizzy
#3455413
Ik vroeg me laatst dit af: viewtopic.php?f=1&t=139990

Aan goed orgaanvlees komen wordt steeds moeilijker (ik heb het liefst bio - echt, niet meer aan te komen). Misschien dat ik dit wel een interessante aanvulling ga vinden :g:
Door Lia23
#3455414
Dubbel gepost...
Laatst gewijzigd door Lia23 op do 05 jan 2023, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lia23
#3455415
Maar wie controleert daar dat het echt gras gevoerd is, vrij van pesticiden en antibiotica? dit is toch ook gewoon geloven op de blauwe ogen en mooi op papier zoals bij brok.
Ik ga de stap zetten naar de polier een stad verder en daar men orgaan halen en eens bij de Csa boer horen wat daar van runder/lam orgaan te krijgen is.
Door Lizzy
#3455418
Lia23 schreef: do 05 jan 2023, 12:11 Maar wie controleert daar dat het echt gras gevoerd is, vrij van pesticiden en antibiotica? dit is toch ook gewoon geloven op de blauwe ogen en mooi op papier zoals bij brok.
Ik ga de stap zetten naar de polier een stad verder en daar men orgaan halen en eens bij de Csa boer horen wat daar van runder/lam orgaan te krijgen is.
Ja. Hoewel de controle op supplementen voor mensen volgens mij wel iets beter geregeld is.
Gebruikersavatar
Door pike
#3455419
Lizzy schreef: do 05 jan 2023, 11:54 Ik vroeg me laatst dit af: viewtopic.php?f=1&t=139990

Aan goed orgaanvlees komen wordt steeds moeilijker (ik heb het liefst bio - echt, niet meer aan te komen). Misschien dat ik dit wel een interessante aanvulling ga vinden :g:
Persoonlijk voer ik dan liever niet-bio orgaan dan capsules. Ik eet zelf ook niet-biologische lever. Waar is het end Lizzy? Straks voer je alleen nog capsules ::) Voor een hond die echt absoluut geen lever lust, ook niet gekookt of gebakken, is het misschien een optie maar hij gaat toch ook niet dood als hij geen lever krijgt. Of geen nier. 50 jaar geleden hadden we thuis een hond, die at geen brokken maar een zelf geknutselde hap. Wat er in ging zal ik je besparen maar het enige “vlees” dat hij kreeg was runderhart. Dagelijks. Dag in dag uit tot in zijn 15e levensjaar. Geen nier geen lever geen pens geen spiervlees, geen botten. Hij is nooit en te nimmer ziek geweest. En hij kreeg geen supplementje. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik achter zijn menuutje sta, maar soms vraag ik me toch wel af of we niet te veel doordraaien. We geven onze honden het best denkbare menu met de best denkbare ingrediënten en als ik dan denk wat ze evengoed allemaal aan ziektes krijgen ☹️ veel is ongetwijfeld genetisch bepaald en dan redt je het zelfs met het meest perfecte menu niet.
Door Lizzy
#3455420
pike schreef: do 05 jan 2023, 16:16 Persoonlijk voer ik dan liever niet-bio orgaan dan capsules. Ik eet zelf ook niet-biologische lever. Waar is het end Lizzy? Straks voer je alleen nog capsules ::) Voor een hond die echt absoluut geen lever lust, ook niet gekookt of gebakken, is het misschien een optie maar hij gaat toch ook niet dood als hij geen lever krijgt. Of geen nier. 50 jaar geleden hadden we thuis een hond, die at geen brokken maar een zelf geknutselde hap. Wat er in ging zal ik je besparen maar het enige “vlees” dat hij kreeg was runderhart. Dagelijks. Dag in dag uit tot in zijn 15e levensjaar. Geen nier geen lever geen pens geen spiervlees, geen botten. Hij is nooit en te nimmer ziek geweest. En hij kreeg geen supplementje. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik achter zijn menuutje sta, maar soms vraag ik me toch wel af of we niet te veel doordraaien. We geven onze honden het best denkbare menu met de best denkbare ingrediënten en als ik dan denk wat ze evengoed allemaal aan ziektes krijgen ☹️ veel is ongetwijfeld genetisch bepaald en dan redt je het zelfs met het meest perfecte menu niet.
Zit wat in.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3455450
Wat grappig : als de hond het graag eet is het goed voer..
Als ik mijn kinderen elke dag ontbijtgranen voorzet eten die dat ook met smaak elke dag. Ergens lijkt me dat toch geen strak plan. ::) :P
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door